K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2012, 15:02   #11
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Godt at du fandt en mere udførlig artikel, helenekr.
Endda med foto! :-D

tilbage

@ HvadNuLilleDu

Holbæk er ikke noget hul i jorden. Pæn by og hvis man bor okay centralt er der rigtig gode busforbindelser.
Hvis personen er nægtet økonomisk hjælp og måske bilen var hans kæreste eje, så forstår jeg godt hans frustration.
Og ja. Hvem har ikke haft mindre pæne fantasier om rådhuse og borgerservicecentre
Jeg er selv en person der elskede min bil, så det som min frihed der blev taget fra mig da jeg blev tvunget til at sælge min, jeg elsker at køre lange ture bare for at køre ikke efter noget bestemt bare trille der ud af se naturen og sådan noget, så jeg forstår godt han føler sig presset men det er nu engang sådan loven er, er man ikke tilfreds må man bruge lovlige midler ikke vold og hærværk.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 15:18   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Der var jo ikke nogen vold.
Hærværk. Ja.

Afmagten kan komme af flere ting.
Afslag fx og man så går den lange og lovlige vej ved at klage.
Man får måske medhold eller sagen bliver hjemvist, hvor jeg fx selv har oplevet 2 gange, at kommunen ikke retter sig efter afgørelsen i Statsforvaltningen eller smøler sagen i månedsvis, for derefter igen at 'overse'.

Denne mand fik da på sin måde helt klart vist, hvordan han sikkert har følt det.
Når kommunerne ikke overholder hverken service, forvaltnings eller retssikkerhedslovene, er det måske svært, at forlange, at borgerne i deres afmægtighed bruger lovlige midler
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 31-12-2012 kl. 15:22.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 15:22   #13
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Go' pointe.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 15:56   #14
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Det kunne jo også tænkes at manden bare var en idiot der skulle smides i spjældet for hærværk, og ellers trækkes 30% over selvangivelsen indtil de 400.000 var betalt.

Han kunne jo have nøjedes med at parkere den udenfor med en stor rød sløjfe omkring, smadre motoren og vedlægge et brev til kommunen om "kunstværkets" skrotpræmieværdi sammen med en ansøgning om kontanthjælp, fordi nu var de dælme sikre på at han ikke havde den mere hvis han ville lave et eller andet statement.

Men nej, der skal smadres og ødelægges, hvor man ikke bare kan nøjes med at tænke det eller nedfælde tankerne et eller andet sted for at komme af med det. At nogen sidder her og forsvarer handlingen.. det er krafteddermame også for meget. Bare afskaf den her 'velfærdsstat'. Det er lige meget.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 16:37   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu er du en svær mand at tage alvorligt , da dine indlæg næsten altid er gennemsyret af ironi og sarkasme :-)

Men ja , jeg kan dæleme godt forstå nogle engang imellem mister besindelsen.

I øvrigt tillykke med sejren vedrørende velfærdsstatens afvikling. Den kamp vandt du for år tilbage.

Hvorfor blive ved at hovere ?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 16:56   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
godt at du skrev 'velfærdsstat' netop sådan med anførselstegn

Smutter og ønsker alle en god afslutning på det her år.
Take care out there
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:56   #17
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
hvis man ikke bor hvor der er bus og tog osv er en bil ok hvis man er på kontanthjælp for ellers kan man ikke overholde de aftaler de forlanger,


jeg gå ikke indfor selvtægt osv

men er bekymret for at det de næste år bliver meget mere slemt grundet afmagt, mit nytårs ønske er at de der laver lovene begynder at forlange at alle mennesker skal behandles lige og ordenligt i Danmark,
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:57   #18
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
men føler med de mennesker det gå ud over samt dem der bliver presset ud i afmagt
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.

Sidst redigeret af hansenheidi; 31-12-2012 kl. 22:59.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 23:27   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu var han en kendt af politiet i forvejen ( hva det end så stå for)

Men der er da også utroligt, at han flerer gange ikke får sin kh til tiden, min svigerdatter er på barsel, da der var gået 3 mdr. fik hun pludselig ikke penge fordi hun ikke havde svaret på et brev om hun var kommet i arbejde, barnet var stadig på sygehuset.
brevet var væk i posten, men de var søde ved hende, hun fik aconto lige så snart hun ringede.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 23:33   #20
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
WHAST THE HECK -
Holbæk eller andre små småbyer i " oplandet"
Kan sgu sagtens genkede situationen, før jeg blev flekser, blot som arbejdsledig i 8oerne/90erne - alting gentager sig (satnenedme) Hvilken vrede og erkendelse af armod og følelse af afmægtighed der gentager sig for de nye unge
i samme situation som dengang.

Og for hvad- blot for at stille teknokraterne tilfreds- de fatter alligevel ingenting, de ved ikke hvad armod bringer med sig.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
2 socialrådgivere overfaldet på borgerservice Evaave Politik og Samfund 13 19-03-2012 13:52
Udfyldning af papirer til borgerservice LOS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-12-2011 21:10
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension