K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2012, 13:04   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vred mand kørte bilen ind i borgerservice!

Kontanthjælp og andre offentlige ydelser har gennem de seneste år været kilde til megen frustation hos flere danskere, men sjældent i så høj en grad som hos en 33-årig mand fra Holbæk.

Søndag aften valgte han i afmagt at køre sin bil direkte gennem ruden til byens Borgerservice, hvorefter han parkerede godt otte meter inde i bygningen.

Og inden han forlod stedet, sikrede han sig, at ingen var i tvivl om, hvem der stod bag den desperate handling, fortæller Midt- og Vestsjællands Politi.

- Han efterlod en seddel i bilen, hvor der stod, at han gerne ville bede om kontanthjælp - og så havde han vedlagt sit navn, cpr-nummer og telefonnummer, siger vagtchef Thomas Jørgensen til ekstrabladet.dk.

http://ekstrabladet.dk/112/article1891379.ece

Vi råder dog altid folk til ''bare'' at få en kvittering her på K10, så han skulle da nok have spurgt os først

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:17   #2
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
havde de forlangt han skulle sælge bilen eller hvad ?
syntes det virker en smugle over drevet og det er ikke meget information man får om hvorfor.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:21   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg tror nemlig at diskussionen er startet omkring bilen, og så har han så valgt at ''parkerer'' den hos borgerservice og samtidig overbringe den nye ansøgning....

Selvfølgelig er det vildt overdrevet, men jeg genkender godt den der følelse af totalt afmagt og må indrømme, at jeg selv i perioder har haft mange abstrakte tanker - dog uden at fuldføre nogen af dem i praksis.

Og så længe ingen mennesker er kommet til skade, såå......okay da.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:28   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Ja det er afmagt, måske han falder uden for dagpenge nu den 1 måske de er tvunget til at sælge deres hus mm

der er mange grunde og bare vendt og se dette er kun begyndelsen når folk blir presset så meget som denne regering gør så kommer der flere af disse udbrud og det kan blive meget være
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:31   #5
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Jeg måtte selv sælge min gamle spand før jeg kunne få kontanthjælp.

Der er vel på en måde retfærdig nok man ikke må eje værdier hvis man skal have andre til at betale ens ting.

Men jeg forstår udemærket man kan føle sig som anden eller 3 rangs borger, man kan ikke engang tillade sig at spare lidt sammen hvis man kan det på kontant hjælpe lol

Jeg vil gætte på han har drukket eller sådan noget for jeg tror altså ikke en normalt tænkene ikke påvirket person ville gøre sådan noget.

håber han ikke bliver for hårdt straffet men han skal altså have en besked om at det bare ikke er ok.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:36   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
Jeg måtte selv sælge min gamle spand før jeg kunne få kontanthjælp.

Der er vel på en måde retfærdig nok man ikke må eje værdier hvis man skal have andre til at betale ens ting.

Men jeg forstår udemærket man kan føle sig som anden eller 3 rangs borger, man kan ikke engang tillade sig at spare lidt sammen hvis man kan det på kontant hjælpe lol

Jeg vil gætte på han har drukket eller sådan noget for jeg tror altså ikke en normalt tænkene ikke påvirket person ville gøre sådan noget.

håber han ikke bliver for hårdt straffet men han skal altså have en besked om at det bare ikke er ok.
Når man læser han er fra Holbæk, så ved man næsten pr automatik, at så er en bil et ret godt bud på muligheder - lige fra at handle, til bare at komme rundt...

Men han får selvfølgelig også en ordenlig bon på skaderne, og det skal han da også have, ellers kunne verden jo blive et farligt sted at bo....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvfølgelig, når man træder så mange mennesker over tæerne, så er det nærmest en naturlov, at nogen vil reagere......og måske ikke lige smart.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:49   #7
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
nu kender jeg ikke holbæk, jeg er jyde, sjælland er for mig udlandet :P men det skal da være et pænt hul i jorden hvis der ingen butikker er eller offentlig transport til en by der har butikker.
Vi må jo indrømme at vi er en smugle forkælede med nogle ting.

søsser98
ja det er sørgeligt at denne regering er ren omvendt robinhut jeg ville have forventet det af en borgerlig regering men, jusus jeg har lært det nu. s og sf snakker men de tænker bare på at tjene penge til dem selv eller deres ægtefeller eller samlevere suk.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 14:30   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg forstår ham godt, jeg tænker også tit desperate tanker og hævn på det system der ikke vil hjælpe mig, men ville aldrig turde gøre noget.. dog vil der jo kun komme flere som ham jo mere de skære i overlevelses hjælpen mon det kan få øjnene op for hvad de har gang i på borgen? måske efter et par ********** sagsbehandlere eller en borgmester de må gerne starte med min!!!!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 14:43   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Jeg vil krafteddermame bare indlægges på psykiatrisk afdeling igen. Hele verden er blevet sindssyg. Derinde ved jeg i det mindste at folk får medicin for det.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 14:57   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Godt at du fandt en mere udførlig artikel, helenekr.
Endda med foto! :-D

tilbage

@ HvadNuLilleDu

Holbæk er ikke noget hul i jorden. Pæn by og hvis man bor okay centralt er der rigtig gode busforbindelser.
Hvis personen er nægtet økonomisk hjælp og måske bilen var hans kæreste eje, så forstår jeg godt hans frustration.
Og ja. Hvem har ikke haft mindre pæne fantasier om rådhuse og borgerservicecentre
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
2 socialrådgivere overfaldet på borgerservice Evaave Politik og Samfund 13 19-03-2012 13:52
Udfyldning af papirer til borgerservice LOS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-12-2011 21:10
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension