K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2012, 19:14   #61
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man skal lige huske at det er bare ikke så let at få job når man er enlig med 4 børn.
Det er nærmest umuligt at love sig selv ud fast 5 dage om ugen,når man har ene ansvaret for 4 børn,og det var arbejdsskiverne jo godt-det for dyrt og besværligt,derfor er der så mange enlige der går i årevis på kontanthjælpen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 19:55   #62
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Arhhh man kan jo ikke bruge børn som en hindring for at kunne arbejde. Beslutter man sig for at få børn må man osse tage det ansvar der følger med.

Men omvendt er der osse mange unge der får børn af ren økonomisk gevinst og den er jo tilstede kan man se i dette tilfælde, så tankengangen om at det ikke kan betale sig at arbejde jow jow den er da klart tilstede.

Hvad skulle en person ikke tjene brutto for at få 27.900 kr udbetalt..........

I mine øjne er det helt skævt i forhold til f.eks kassedamen som knokler hver dag !!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:15   #63
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Arhhh man kan jo ikke bruge børn som en hindring for at kunne arbejde. Beslutter man sig for at få børn må man osse tage det ansvar der følger med.

Men omvendt er der osse mange unge der får børn af ren økonomisk gevinst og den er jo tilstede kan man se i dette tilfælde, så tankengangen om at det ikke kan betale sig at arbejde jow jow den er da klart tilstede.

Hvad skulle en person ikke tjene brutto for at få 27.900 kr udbetalt..........

I mine øjne er det helt skævt i forhold til f.eks kassedamen som knokler hver dag !!
Hold nu op kassedamen med 4 børn mener du vel,så hendes tilskud og børne bidrag indregnes-ville nok have det samme trosalt
og så er der stadig en regne fejl på 3500kr ik

Jeg siger ikke at 4 børn er en undskylning for ikke at arbejde,men det kan være en hendring for at få en ansættelse.

4 børn er trods alt 4 gange så oftes syge end 1 barn er og det kan en enkelt løn altså ikke betale en sygepasser for.

Derfor også en af grunde til jeg mener at børnebidraget er til at grine af og burte være langt højer ,enlige betaler en høj "pris" for at tage sig af de børn de har fået,og husk så lige at de enlige forsøger jo engang var TO om at få dem
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 29-12-2012 kl. 20:18.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:19   #64
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Arhhh man kan jo ikke bruge børn som en hindring for at kunne arbejde. Beslutter man sig for at få børn må man osse tage det ansvar der følger med.

Men omvendt er der osse mange unge der får børn af ren økonomisk gevinst og den er jo tilstede kan man se i dette tilfælde, så tankengangen om at det ikke kan betale sig at arbejde jow jow den er da klart tilstede.

Hvad skulle en person ikke tjene brutto for at få 27.900 kr udbetalt..........

I mine øjne er det helt skævt i forhold til f.eks kassedamen som knokler hver dag !!
Jasch, jeg tror næppe at der er nogle der netop ville vælge at få børn "bare" for at lukrerer på tilskuddene, det vil de vitterligt komme til at fortryde, hvis du kender nogle på bedding hertil så ADVAR dem omgående.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 20:45   #65
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er jo netop alle de børnetilskud der gør at Tanja kommer så højt op, så sige at de tilskud er til at grine af hmmm.

Nu laver man vel ikke børn får at staten skal forsørge dem eller hvad........
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 00:40   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Staten forsørger alle børn, forstået på dén måde, at alle får børnechek - og bliver parret skilt, så betaler den anden børnebidrag til den hvor børnene bor. Reglerne er ens, uanset om man arbejder eller er på kontanthjælp.

Og hvis nogen tror de skyder papegøjen ved at få børn, så de på den måde kan få tilskud/bidrag, så vil de bitterligt erfare, at pengene slet ikke rækker, der er røde tal på bundlinjen hver eneste måned. Børn koster meget mere end hvad børnebidrag og børechek indbringer, og personligt vil jeg 100 gang selv hellere være den der betaler bidragene og så slippe for resten.......men det går faderen så ikke med til, for han ved også at han er sluppet billigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 01:28   #67
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hvad skulle en person ikke tjene brutto for at få 27.900 kr udbetalt..........

I mine øjne er det helt skævt i forhold til f.eks kassedamen som knokler hver dag !!


Jamen hallo, de 27.900 kr. er jo ikke en arbejdsindtægt.

Hvis kassedamen er enlig mor til 4, så vil hun jo også få div. bidrag og tilskud til sine børn, og boligsikring hvis hun bor til leje.

Tag nu lige og skil tingene ad.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 02:13   #68
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser


Jamen hallo, de 27.900 kr. er jo ikke en arbejdsindtægt.

Hvis kassedamen er enlig mor til 4, så vil hun jo også få div. bidrag og tilskud til sine børn, og boligsikring hvis hun bor til leje.

Tag nu lige og skil tingene ad.
Netop, så det er kassedamen der ikke har styr på sin selvangivelse og hvilke tilskud hun har ret til. Foruden det, vil kassedamen have en merindtægt alene ved arbejdsmarkedsfradrag, pensionsindbetalinger og hvad hun nu kan forhandle hjem via sin fagforening/overenskomst, så det kan ganske udemærket betale sig. Det er faktisk temmeligt smart at få et arbejde!

Så det er en storm i et glas vand, en plantet historie, og folk er hoppet i med begge ben hvor de nu er ved at drukne og ruinere sig selv - for første... anden.. og tredje gang! Der er jo nogle karrierekvinder der ikke gider få børn og har travlt med at sparke nedad.. Hvor dumme tror i, vi er, spurgte nogen politikerne. Her er så svaret: Dummere end vådt bølgepap.

P.s Bemærk lige hvor stor en del af hendes budget går til husleje alene. En 50% ... jojo, der er eddermame nogen spekulantbyggerier til boligsikringspriser.

Øh, og jeg glemte naturligvis at nævne, at det her altsammen er en flok græshopper med Flexlån og insolvens som har belånt friværdierne for at sætte dem ind på en pensionsopsparing eller snolde dem op på Audi'er der hverken kan eller vil betale, som nu prøver på at få snablen ned i alle andres lommer og spille 'forargelseskortet'.

"Græshopperne"
Først kom de efter bankerne, som satte renterne op,
Dernæst kom de efter politikerne, som smækkede kassen i,
Dernæst kom de efter de fattige, som ingen penge havde i kassen
Dernæst kom de efter erhvervslivet, som flyttede kassen til udlandet,
Da der ingen penge var tilbage begyndte de at æde hinanden...
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 12:42   #69
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
P.s Bemærk lige hvor stor en del af hendes budget går til husleje alene. En 50% ... jojo, der er eddermame nogen spekulantbyggerier til boligsikringspriser.
Der er blevet meget langt mellem de billige lejligheder.

I sommers flyttede jeg fra en 3-værelses på 85 kvm, med varme og antenne gav jeg ca. 7.000 kr. pr. md.
Nu om lidt stiger den med 500 kr.
Denne ejendom var bygget i 1978.

Jeg er flyttet til en anden 3-værelses på 72 kvm, hvor jeg med varme og antenne betaler ca. 5.000 kr. pr. md.
Denne ejendom er bygget i 1959.

Og det er sådan ca. det billigste der findes i dette boligselskab.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 01:24   #70
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Der er blevet meget langt mellem de billige lejligheder.

I sommers flyttede jeg fra en 3-værelses på 85 kvm, med varme og antenne gav jeg ca. 7.000 kr. pr. md.
Nu om lidt stiger den med 500 kr.
Denne ejendom var bygget i 1978.

Jeg er flyttet til en anden 3-værelses på 72 kvm, hvor jeg med varme og antenne betaler ca. 5.000 kr. pr. md.
Denne ejendom er bygget i 1959.

Og det er sådan ca. det billigste der findes i dette boligselskab.
Ja, jeg ved godt hvordan det forholder sig, og også derfor jeg har været så meget ude med riven efter boligmarkedet. Det er giftigt for et samfund med høje priser, det skader mobiliteten på arbejdsmarkedet, det øger omkostningerne for virksomhederne, skader konkurrenceevenen og skaber social ustabilitet samt ghetto'er og parallelsamfund. Endnu en af Venstres fadæser med "Frie markedspriser" De eneste der tjener på det, er spekulanter - og samfundet som helhed bliver flået. (Det skal siges til deres forsvar, at det er fornuftigt i mange andre henseender, men i et marked der lever på og af kredit er det at finde vaselinen frem, sprede benene og lukke øjnene.. )

Det hele kører i ring omkring boligmarkedet, både leje, andel og eje, men det er jo fredhelligt i en diskussion hvor der ingen hellige køer er, så det er hamrende ligegyldigt. Det Harz IV reformprogram som de har gang i, vil ikke lykkedes, selvom det på sin vis har sin berettigelse, fordi de ikke har taget højde for det og skabe yderligere polarisering, armod og deciderede slumkvarterer a'la trailertrash. Danmark er ikke Tyskland hvor stort set alle er lejere.

For min skyld kan de sagtens skære 50% af min førtidspension, hvis de tilsvarende fik omkostningsniveauet ned med bare 40% - og endda beholde provenuet fra boligsikring de ikke længere skulle betale. Men den går ikke, for mange spekulantbyggerier til overpriser som hellere vil sende det på tvangsauktion end sætte priserne ned. Det gælder også for kontanthjælp, SU, de lavestlønnede m.v. Men de er jo allesammen Persona Non Grata i det nye fantastiske New Labour Rip You a New One Society.

Så jeg går ind for at afskaffe velfærdsstaten, her og nu, og alle må sejle deres egen sø. Skatten skal ned på 0%. Det er ikke værd at bevare, når det er Working Poor og Workfare men Wellness for Djøffistan som selvsamme underklasse skal betale. Og pyramidespillet med at købe boliger på kredit må de selv rode med når det kollapser om 10-15 år. (Priserne er ikke markedspriser, hvad folk kan betale, men hvad de kan købe på kredit, og sådan noget som almene boliger m.v er faktisk en torn i øjet på selvsamme, da det minder dem om hvor lidt deres boliger er værd i et kreditfrit marked hvor man ikke køber for 30 års indkomst. Som at gå ind i en bank og pantsætte en flødebolle for 1 mio kr .. og derefter gå ned i brugsen og se hvad en pakke med 12 koster)

Men held og lykke med projektet til Socialdemokratiet. Skriften er på væggen, og de tør kun se ned i gulvet.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension