K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2011, 21:42   #11
Mitochondrie
På vej til at lære K10
 
Mitochondries avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2011
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Mitochondrie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du havde spurgt her på siden om du skulle søge en §17
så havde jeg bestemt sagt NEJ

du skriver selv du mangler nogle undersøgelser
først når alt er parate og man ved kommunen sylter ens sag
så kan man selv søge en §17 på grundlæggende
mener 70 procent får et afslag og ikke mange får afgøelsen ændret af BAN
så forstå ikke du har søgt på nuværende tidspunkt

men som alle skriver
om du lå for døden og du havde 14 dage tilbage, så kan ingen læge søger en pension
det er kun kommunen der kan tage stilling til pension eller nogen anden ydelse.

en læge må faktisk slet ikke skrive noget om pension
kun omkring funktionsevne
Sket er sket! - jeg vidste ikke om disse paragraffer før jeg blev rigtig syg og sammen med min læge mente at jeg behøvede at komme på fp - ØV. Hvad er BAN?

De bedste hilsener,
221160
Mitochondrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 21:58   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
BAN = Beskæftigelsesankenævnet :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 00:27   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 221160 Se meddelelser
Jeg håber du kan hjælpe mig, at få lidt klarhed over hvordan disse paragraffer fortolkes.

De bedste hilsener,
221160
Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig om de datoer o.l. som du remser op.

Men hvis kommunen har ventet på lægeundersøgelser o.l. for at kunne lave din rp færdig, og derpå truffet deres afgørelse, så har kommunen kørt den efter bogen.

Hvis du har søgt en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så må du jo have læst om denne mulighed et eller andet sted, og dermed haft mulighed for at sætte dig ind i reglerne.

Men hvis der er kommet nye oplysninger om dit helbred siden du fik afslag på fp, så har du jo mulighed for at søge igen.

Inden man søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag bør man bede om aktindsigt, så man kan tjekke om der er hvad der skal være i sagen, for som det fremgår af ordlyden "på det foreliggende dokumentationsgrundlag", så søger man på baggrund af de oplysninger der ligger i sagen på ansøgningstidspunktet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 01:10   #14
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 221160 Se meddelelser
Mit spørgsmål er om kommunen kan behandle min sag i 9 måneder (indhentende diverse papirer og prøver) og dernæst afvise sagen uden begrundelse - med henvisning til § 17? - Eller sagen grundet deres lange sagsbehandling (9 måneder) og omfangsrige engagement i at sende mig til speciallæger og indhente tidl. lægeoplysninger nu er gået hen og blevet en § 20 sag, således at kommunen, skal træffe afgørelse på en SAMLET faglig vurdering og såfremt kommunen giver afslag, så giver anvisning efter § 16 på hvordan jeg igen kan blive selvforsørgende?

Jeg håber du kan hjælpe mig, at få lidt klarhed over hvordan disse paragraffer fortolkes.

De bedste hilsener,
221160
Du har nogen problemer med de paragraffer.

Altså, Pensionen SØGES ud fra §17 (i dit tilfælde)

Og nej, din sag er ikke blevet til en §20-sag, men når kommunen enten bevilger førtidspension eller giver afslag på pension, så gør de det med henvisning til §20 hvor betingelserne for enten tilkendelse eller afslag fremgår af stk 1 og stk 2.

Og det er ALTID en SAMLET faglig vurdering af dig, din sygdom, din arbejdevne o.s.v., der ligger til grund for enten tilkendelse eller afslag på pension,

Men nej, de kan ikke afvise sagen uden en begundelse.

De kan sige nej til pension og så begrunde hvorfor.

Og den mest brugte begundelse er, at alle muligheder for at vende tilbage på arbejdsmarkedet under en eller anden form ikke er færdigafprøvede.

ALLE muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet skal være udelukkede.

§16 siger sådan her:
"Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,
at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og
at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde"

Og det betyder at hvis du på nogen mulig måde er i stand til at forsørge dig selv, så får du ikke pension.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Svarfrist efter afgørelse fra Statsforvaltningen! Cocio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 24-02-2010 09:27
ret til ledighedsydelse efter de 60! buster Politik og Samfund 1 06-11-2009 12:18
Fik job efter 26 år... Stella Politik og Samfund 5 28-06-2008 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension