K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2015, 02:49   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA eller NEJ til afstemningen d 3 December?

Jeg er helt rundforvirret, og kan ikke finde hoved og hale i noget af det.

Overvejer at stemme JA, fordi jeg bla kan se DF og LA siger NEJ - og vil nødigt være i bås med dem

Men er det nu klogt.....ved i hvad det drejer sig om??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 13:20   #2
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Vi skal stemme om afskaffelse af retsforbeholdet. Lad dig ikke forvirre af “europol,retstakter” m.v

så har nogle partier lavet et forlig, om at vi kun skal være med på nogle områder.

Det vi stemmer om er sådanset om vi skal overlade beslutninger på retsområdet(magten) til et flertal på chr. Borg.

Alt det andet er spin.

Se evt. den seneste detektor på dr.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 14:52   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bør lægge sin stemme på om man mener at HELE retsforbeholdet som vi har haft siden 1992 skal fjernes...eller om det HELE ikke skal fjernes

Siger man ja d. 3/12-2015 ja så afgiver man den fulde magt til at afgøre om der skal afgives mere suverænitet til EU på dette område til et simpelt flertal i folketinget..

Efter d 3/12-2015 og hvis det er blevet et ja.....så vil de ikke skulle spørge befolkningen ved en ny afstemning fremover.....hvis de vil afgive mere suverænitet til EU på dette område...

Man bør som hejhejhej2 skriver....ikke lade sig forvirre af de enkelte ting som europol, retsakter osv osv...når man afgiver sin stemme...

Skal man afgive suverænitet til EU ja så siger grundloven at folket skal spørges ved en folkeafstemning...

Ved at lave denne afstemning...og så kun sige at det er på grund af europol og retsakter osv at vi afgive suverænitet til Eu....og ikke alle de andre ting på retsområdet....ja det passer ikke helt...og så alligevel...

Det er rigtigt at politikerne i øjeblikket "kun" vil afgive suverænitet til EU på disse enkelte ting...europol, retsakter osv....

Men hvis politikerne senere vil afgive suverænitet på de andre områder inden for retsområdet....ja så behøver de ikke at lave en ny folketingsafstemning som grundloven ellers siger de skal...

For man afgiver HELE retsforbeholdet med sin stemme her d. 3/12-2015 hvis man stemmer ja...

Så hvis man ønsker at afgive den lille magt man trods alt har som borger....til politikerne i fremtiden inden for retsområdet og afgivelse af mere suverænitet til EU..ja så kan man bare stemme ja...

Personligt stoler jeg ikke på dem...og heller ikke alle de mere eller mindre tomme løfter de kommer med....når de siger at de nok skal lave en ny folkeafstemning hvis der skal afgives mere suverænitet i fremtiden....

Så når man afgiver sin stemme her d 3/12-2015....ja så skal man afgive den i forhold til om man mener at HELE retsforbeholdet skal fjernes eller om det ikke skal...

For det er det man gør som borger hvis man stemmer ja...

Personligt stemmer jeg nej...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 15:05   #4
SNOOKI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Lokation: Falster
Indlæg: 6
Styrke: 0
SNOOKI er ny på vejen
Det bliver også et Nej herfra.....
__________________
Snooki
SNOOKI er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 15:18   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen netop europol ligger mig en del på sinde - det har jo altid fungeret godt, men hvis vi stemmer nej, så står vi jo udenfor, og skal først til at lave parallelaftaler der skal godkendendes af de andre 27 lande osv......og det kan bare tage rigtig lang tid. Tænker fx på Dublin-aftalen, og to tre andre aftaler, som tog var det 5 eller 7 år at få på plads, fordi det også var en parallelaftale.
Har vi tid til det??
Og hvis chefen for Europol, Robert Wainwright, sætter spørgsmålstegn ved danskernes fortsatte medlemskab af Europol ved et NEJ, så er der vel noget om det (foruden spin)?

Men igen, jeg skal ikke gøre mig klog på det........

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man bør lægge sin stemme på om man mener at HELE retsforbeholdet som vi har haft siden 1992 skal fjernes...eller om det HELE ikke skal fjernes

Siger man ja d. 3/12-2015 ja så afgiver man den fulde magt til at afgøre om der skal afgives mere suverænitet til EU på dette område til et simpelt flertal i folketinget..

Efter d 3/12-2015 og hvis det er blevet et ja.....så vil de ikke skulle spørge befolkningen ved en ny afstemning fremover.....hvis de vil afgive mere suverænitet til EU på dette område...

Man bør som hejhejhej2 skriver....ikke lade sig forvirre af de enkelte ting som europol, retsakter osv osv...når man afgiver sin stemme...

Skal man afgive suverænitet til EU ja så siger grundloven at folket skal spørges ved en folkeafstemning...

Ved at lave denne afstemning...og så kun sige at det er på grund af europol og retsakter osv at vi afgive suverænitet til Eu....og ikke alle de andre ting på retsområdet....ja det passer ikke helt...og så alligevel...

Det er rigtigt at politikerne i øjeblikket "kun" vil afgive suverænitet til EU på disse enkelte ting...europol, retsakter osv....

Men hvis politikerne senere vil afgive suverænitet på de andre områder inden for retsområdet....ja så behøver de ikke at lave en ny folketingsafstemning som grundloven ellers siger de skal...

For man afgiver HELE retsforbeholdet med sin stemme her d. 3/12-2015 hvis man stemmer ja...

Så hvis man ønsker at afgive den lille magt man trods alt har som borger....til politikerne i fremtiden inden for retsområdet og afgivelse af mere suverænitet til EU..ja så kan man bare stemme ja...

Personligt stoler jeg ikke på dem...og heller ikke alle de mere eller mindre tomme løfter de kommer med....når de siger at de nok skal lave en ny folkeafstemning hvis der skal afgives mere suverænitet i fremtiden....

Så når man afgiver sin stemme her d 3/12-2015....ja så skal man afgive den i forhold til om man mener at HELE retsforbeholdet skal fjernes eller om det ikke skal...

For det er det man gør som borger hvis man stemmer ja...

Personligt stemmer jeg nej...
Hvis man stemmer NEJ, og der kommer uforudsete ting, så kan man vel altid blive hægtet på ved et nyt JA (det vil de jo nok elske)

Så man kunne selvfølgelig bare stemme NEJ for en sikkerhedes skyld.

Men jeg indrømmer, jeg ikke er tryg ved et NEJ netop fordi LA, DF og Enhedslisten også siger NEJ. Mine ''heste'' løber jo på den anden bane...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 16:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis vores danske politikere var så nervøse for at vi ikke kunne forsætte med at samarbejde med europol....ved et evt nej til afstemningen....

Ja tror du så ikke at de ville have "nøjes" med at sætte europol ud til afstemning...og ikke hele retsforbeholdet...

De ville jo have kunne lave en afstemning der alene drejede sig om vores deltagelse i europol...hvis det var det de ville...

Som tidligere sagt....ja så bør man ikke lade sig forvirre af de enkelte ting...men se det samlet..

Det er fuldstændig ligegyldigt hvem af partierne der stemmer ja eller nej....det her er din stemme om du vil afgive HELE retsforbeholdet eller ej...

Den her afstemning er lavet lidt for smart fra politikernes side...altså dem der stemmer ja....lidt ala den følgende tænkte afstemning:

Afstemning....Stem Ja eller Nej til følgende:

Hver borger får 100.000 kr og en ny bil...samtidig skriver i under på at jeg alene i al fremtid selv kan beslutte om i skal kunne tvangs udsendes til en lejr Libyen

Ja det er et malet eksempel...men lavet for forståelsen skyld..

Jeg er ret sikker på at alle borgere i denne situation ville ønske at den afstemning ville kunne deles op...så man skulle stemme om de 100.000 kr og bilen for sig selv.....og det med tvangs udsendelsen i en anden afstemning
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 17:45   #7
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Det bliver også et NEJ herfra...

Det eneste EU spørgsmål jeg vil stemme JA til, er om DK skal ud af EU, men det får vi nok aldrig lov at stemme om...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 18:12   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Jeg er ret sikker på at vi kan få en bilateral aftale. INGEN har interesse i at danmark ryger ud af europol.

Som web skriver, er det her simpelthen for smart lavet af ja-partierne - og det kommer til at ramme som en boomerang :-)

Ved et nej, så kan man endda forestille sig, at der kommer en ny afstemning.KUN med europol. ligesom dengang vi sagde nej i 92 og fik forbeholdene.

Jacob haugaaard sang den bedst i "3x euro".

"hva koster det, hva koster det...vi vil vide det før det er os der med" :-)
https://www.youtube.com/watch?v=etcIDqcU-bo

og jeg er Eu tilhænger endda.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 22:10   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men hvorfor vil ja-parierne gøre noget mod Danmarks interesser, det fatter jeg ikke en meter af.......der er jo både Alternativet, SF og Socialdemokraterne på Ja-siden.

Nå, men jeg må jo følge lidt mere med, der kommer vel også nogle debatter mm i tiden op til afstemningen. Faktisk første gang jeg er i vildrede om en afstemning, synes ikke det er specielt gennemskueligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2015, 04:19   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Umiddelbart gør ja partierne ikke noget imod Danmarks interesser...altså lige nu....

Det de gør...det er at give sig selv magten til i fremtiden selv at bestemme hvad der mere skal afgives af suverænitet til EU...på retsområdet..

De vil slippe i fremtiden for at skulle spørge befolkningen om det er okay at afgive mere suverænitet til EU hvis det bliver et ja d. 3/12-2015

Det bliver uigennemskuelig i det øjeblik man begynder at lytte til de enkelte ting...f.eks europol osv...

Derfor bør man se det hele samlet....nemlig det at du med din stemme enten siger ja til at hele retsforbeholdet bliver fjernet eller ej..

Siger man ja til det....ja så kan man ikke fortryde det senere...for så har du afgivet din magt til fremtidige politikere...du får ikke mere at skulle have sagt..

Siger man nej....ja så kan man stadig gå med til de enkelte ting hvis de kommer ud til en afstemning...og nej til de ting man ikke synes om...hvilket også vil være en mere demokratisk måde at gøre tingene på...

Bliver det et nej...ja så bliver politikerne mere eller mindre nødt til at enten lave en ny afstemning om de enkelte ting eller også finde en anden måde at samarbejde med eu på..

Det er ren skræmme kampagne når ja siden siger at al samarbejde med eu ophører hvis vi ikke siger ja

Man bør hele tiden have i tankerne at denne afstemning ikke KUN gælder de 22 retsakter som politikerne vil have gennemført...

Denne afstemning gælder for ALLE 48 eller 50 retsakter...

Lyt til denne debat imellem Søren Pind og Morten Messerschmidt http://politiken.dk/indland/politik/...og-guldfuglen/

Hør det vrøvl Søren Pind fyrer af....politiske løfter...ja dem kan man åbenbart regne med 100 %....

Alle der bare kender lidt til politik ja de ved at det kan man selvfølgelig ikke...

De siger en ting for så at gøre noget andet senere..

Ville de ja partier kun have gennemført de 22 retsakter ja så kunne de have nøjes med at sætte dem til afstemning....og IKKE sætte alle 48 eller 50 retsakter til afstemning som de faktisk har gjort..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension