K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 13:05   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Cool k10 i Information!!!

WOW!!!!!

K10 omtales i flere artikler i Information.

Citat:
Over 5.000 brugere debatterer i dag førtidspension og fleksjobberi på netsiden k10.dk.
Citat:
Ifølge Jens Villiam Hoff, professor i statskundskab ved Københavns Universitet, betyder det, at de ellers svage borgere bliver bemyndiget på ny.

»Gennem nettet får de en viden, som de kan banke systemet oven i hovedet med, samtidig med at de får en uvurderlig social støtte,« siger han.
http://www.information.dk/236134



Citat:
'Med tiden blev det jobkonsulenterne, der kom til møderne med en bisidder'

Citat:
Resultaterne af de muligheder er ifølge Jakob Linaa Jensen, håndgribelige. Der er flere, der får omstødt domme eller afgjort deres sager til egen fordel på grund af informationer fra de forskellige fora.

En af dem er xxx, 44 år. Tilbage i 2006 sygemeldte hun sig med stress. Hun havde på det tidspunkt været i fleksjob i et stykke tid, men hun havde blot fået det værre og værre. Hun havde smerter over det hele. Var træt og svimmel. Havde svært ved at huske. Men trods sygemeldingen behandlede kommunen xxxxx sag, som om hun var ledig og på udkig efter et nyt fleksjob. I et år blev hun sendt ud i arbejdsprøvning, selv om hun var syg.
Citat:
I xxxs tilfælde har Rigsrevisionen senere pålagt kommunen at tilbagebetale den refusion, som kommuner får, når de udbetaler ledighedsydelse - netop fordi kommunen havde overtrådt loven.
http://www.information.dk/236086

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-06-2010 kl. 16:54. Årsag: glemt et quote
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:58   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Det hjælper bare ikke en disse så længe kommuner som Vejle er totalt hamrene kolde over for loven.......de får jo medhold i hvad som helst uanset hvilke instans man som borger henvender sig til
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:56   #3
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Jo,
det hjælper,
mange bække små!

Og vi skal bare blive ved, og ved, og ved, og.....................

men også huske, at nu vil flere kigge dette fora "over skulderen"......just a reminder.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 16:42   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
WOW!!!!!

'Med tiden blev det jobkonsulenterne, der kom til møderne med en bisidder'
Jeg har, for nogle år siden oplevet, at en sagsbehandler havde sin faglige konsulent med som bisidder.

Og første gang jeg var til møde med min sidste sagsbehandler, oplyste hun mig, at en af hendes kolleger havde tilbudt, at gå med som hendes bisidder, men hun mente ikke, at det var befordrende for et godt samarbejde, så hun valgte at møde mig på tomandshånd. Det gav lidt respekt fra min side.

hansemand, jeg kan ikke se nogen problemer i at blive "kigget over skulderen", i min verden gælder det, at uanset hvor man færdes på internettet, så skal man tænke sig om inden man skriver. For når først det er skrevet så står det der, og kan læses af hvem som helst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 21:34   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Den med bisidder kan jeg skrive under på, min sidste sagsbehandler havde også en bisidder med.

For at der ikke skulle være tvivl om hvad der blev sagt og aftale på møderne, hvilket aldrig ville være et problem da jeg altid optog dem.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 01:36   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up K10 også i JP

Her link til artiklen http://fpn.dk/liv/article2095946.ece
Overskrift: Udsatte grupper får ny magt via internettet

Hvor skønt at der skrives om k10 i dagspressen.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:18   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi har lov til at være lidt stolte...

Kære Zuza og Per Chr.( med din egen site Per)

Peter Hansen skriver i Information:

For at rette et par misforståelser.

www.k10.dk hverken kræver vi ind eller banker nogen i hovedet.

Vi har kun eet mål: at blive behandlet efter den lov, Vejledning eller Bekendgørelse som Folketinget har vedtaget. Intet andet.

Vi er bekendt med at mange sociale sager behandles korrekt og menneskeligt. Dem beskæftiger vi os næste ikke med.

Men vi råber højt når negative sociale sager udmunder fra bevidste lovbrud eller når socialrådgivere, sagsbehandlere, sagsformidlere eller elever samt politikere forvalter vores medborgere, i strid med lovgivningen og tager deres private meninger og fortolkninger med på job.

Og så er det et “Helle” for mennesker der er nede at ligge på 2 knæ og hvor vi i fællesskab får dem op på det ene ben.

Med venlig hilsen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:37   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Og så er tiden måske inde til.....

at vi "gamle" begynder at påvirke vores omgivelser endnu engang.

Mange, incl jeg selv, var lidt betuttet over at læse FØRSTE gang rådet om at optage samtaler på kommunen. Men det har desværre vist sig at være nødvendigt i NEGATIVE sager.

Vores næste råd til relevante spørgsmål i en given sag kunne være at spørge ind til sagsbehandlerens uddannelse, fordi Betinna Post fra Dansk Socialrådgiverforening udtaler i samme artikel:

»Vi ved, at det ikke altid er socialtuddannet personale, der håndterer sagerne. Så der er det godt, at man kan hjælpe hinanden med at finde frem til, hvad borgeren har ret til.«

Jeg nævner lige at det er menneskeskæbner i den alvorlige ende som uuddannet mennesker sidder og behandler.

phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:52   #9
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
hansemand, jeg kan ikke se nogen problemer i at blive "kigget over skulderen", i min verden gælder det, at uanset hvor man færdes på internettet, så skal man tænke sig om inden man skriver. For når først det er skrevet så står det der, og kan læses af hvem som helst.
Jeg deler din holdning - "you cant unring a bell" - men har læst herinde et sted, at en (flere??) var blevet fyret for at deltage i debatter her?? - ekstremt ude af kontekst-husket af mig, helt sikkert upræcist, men lamperne lyste.

Tænkte det måske var en uddannet socialrådgiver, der havde været lidt for rundhåndet med "hjælp MOD systemet", men vil meget gerne have det uddybet/præciseret, hvis du kan kaste lys over sagen, og smide et par facts på bordet?

Havde tænkt at efterspørge på et tidspunkt, men nu er lejligheden så til det?
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 11:24   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er EN der er blevet fyret med direkte henvisning til debat på K10 og det var en jobkonsulent i et privat firma men med dokumentation for at det var ved kommunal mellemkomst at fyringen skete (ikke flere job fra kommunen hvis og så frem vedkommen blev ) h*n lavede på det tidspunkt en hjemmeside omkring det hvor alt dokumentation lå og vi kunne se hvad der var skrevet af arbejdsgiver så den er god nok, jeg har lige tjekket hans hjemmeside igen og den er pillet ned og han bruger den nu til andet formål , så hvorvidt h*n ønsker at der rodes op i det igen er ikke til mig at beslutte

Derfor kan jeg bare sige at den er god nok , men at det er op til vedkommen at fortælle om det hvis h*n har lyst h*n skal jo også videre i livet .. og ved ikke men tror sgi ikke det er en anbefaling at have med i sit CV at være aktiv her på siden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Information om arbejdsprøvning klarkurs Alt det andet 0 19-10-2009 13:47
Information om hjemmegående. Louise-Sarah Alt det andet 2 29-07-2009 15:17
forkert information ann Spørgsmål ang fleksjob 2 22-03-2006 09:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension