K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2016, 22:24   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvor svært er det?

Jeg søgt "ledighed blandt fleksjobbere" i Google. Der er blandet resultat-nogle resultat viser ledighed er faldet og nogle viser omvendt.
Hvad er virkelig situation for fleksjobber? Er der mange der er ledig? Er det meget svært at få job?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 22:39   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ja, det er svært, da arbejdsgiverne sender jobopslag ud,hvor man skal kunne alt muligt. Der tages ikke hensyn i jobopslagene. Du skal kunne det samme, men på nedsat tid. Det er næsten morsomt, for der er jo en grund til du blev fleksjobber. Nogen få kommer gennem nåleøjet og resten må leve på ledighedsydelse uden pension og er du over en vis alder sættes ydelsen straks ned til KH niveau.
Men held og lykke. du får sikkert en masse tilbud om job du kan søge i din mailboks. Men bid mærke i, at der stort set aldrig står noget om løn eller overenskomst. Det har jobcentrene der forhandler de jobs behændigt undgået at oplyse om. Du skal bare være kisteglad over at de overhovedet orker at sende jobopslag ud, så hermed har de opfyldt deres opgave.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2016, 23:59   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror det er lettest, hvis man selv kender nogen der vil ansætte én de timer. Er der stadig en bonus på 25.000 kr til arbejdsgiver, eller er den fjernet igen?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 01:22   #4
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er ekstreme svært at få bare praktiksplads til arbejdsprøvning. Jeg kan forestille mig hvor svært det kan være at få et job! Jeg kunne ikke finde nogen statistik om ledighed blandt fleksjobber
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 02:51   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Denne udmelding er fra 2013. Og vi ved det er blevet markant værre! Siden nytår er der kommet 1.200 flere fleksjobbere i arbejdsløshedskøen. Dermed er hver fjerde fleksjobber nu ledig med 17.300 arbejdsløse fleksjobbere på den såkaldte ledighedsydelse, der svarer til 89 procent af dagpengesatsen.

Regeringens reform af førtidspension og fleksjob har altså foreløbig ikke virket efter hensigten på fleksjobområdet, som giver mulighed for job til kronisk syge, handicappede og andre med nedsat arbejdsevne.

Reformen trådte i kraft ved årsskiftet, og hensigten med reformen var, at færre skulle ende på førtidspension, og at de i stedet skulle i et fleksjob.

Mens antallet af førtidspensionister helt efter de politiske hensigter har været faldende de seneste par år, så er der blevet flere ledige fleksjobbere.

http://www.altinget.dk/arbejdsmarked...e-fleksjobbere

Så hvis der var 17.500 ledige fleksjobbere i 2013, så må tallet være meget højere nu.....

Og statistikker kan man ikke bruge, da ledige fleksjobbere i enten praktik, på kursus mm, ikke bliver betegnet som reelt ledige. Det er på den måde de får fusket frem til tal, der bliver mere spiselige.....

Sidst redigeret af Ninja; 31-01-2016 kl. 02:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 08:57   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry

til dig Helenekr.
Hvad er det for en reform der er trådt i kraft ved årsskiftet, altså 1. jan 2016?
Der er i min kommune en masse opslag som man kan søge, men fro det første er der sjældent beskrevet noget om overenskomst, men en masse krav. det være sig stort kørekort, man skal tåle et hurtigt tempo, og en masse andre forventninger. Min opfattelse er at arbejdsgiverne gerne vil have fleksjobbere, men de vil kræve det samme som for en alm. deltidsansat. og herudover er det ofte løndumpning.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 09:56   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tit er fleksjobber job, hvor virksomheden ikke har råd til en ansat, så er de villige til at få mindre mod at ikke betale så meget.

kender en del også mig selv, som har sagt ja til at arbejde flere timer end vi får løn for, men så tager jobbet også hensyn til bores skavanker, selv om den nye ordning giver dåliger løn, så giver den også muligheder for aftaler med arbejdes giveren.

Mange vil have løn for de timer de arbejder, hvilket er forståligt men vi må jo som fleks jobber handle med det vi har.

Jeg arbejder gratis 1/3 del af tiden og er meget fleksibel, til gengæld er alle mine kolleger meget opmærksom på hvis der skal løftes noget og ser jeg bleg ud en dag spøger de tit hvad der driller.

Så jeg tror hvis man vil sælge sig selv ,skal man møde op på på arbejdes pladsen og sælge sig selv.

de job jeg har haft gennem jobcentret, har hafr meget svært ved at passe på mine skånehensyn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 15:59   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
til dig Helenekr.
Hvad er det for en reform der er trådt i kraft ved årsskiftet, altså 1. jan 2016?
Der er i min kommune en masse opslag som man kan søge, men fro det første er der sjældent beskrevet noget om overenskomst, men en masse krav. det være sig stort kørekort, man skal tåle et hurtigt tempo, og en masse andre forventninger. Min opfattelse er at arbejdsgiverne gerne vil have fleksjobbere, men de vil kræve det samme som for en alm. deltidsansat. og herudover er det ofte løndumpning.
Der er ingen reform fra Januar 2016.
Som jeg tydeligt skriver, er reformen fra 2013 Og har nævnt det flere steder, og linket dertil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 18:11   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har også fået oplysninger der er flere år gammel. I mellemtiden er ledighed i ordinær arbejdsmarked fladet. Jeg kan se noget nyt. Jeg vil så høre fra andre hvordan man kan et fleksjob. Jeg vil også høre om jeres egne erfaringer.
Jeg startede min praktik i Kommunes integration afdeling som en slags uddannelse assistent med håb på at fleksjob på samme stedet. Det ser jeg ikke så lysende nu. Jeg kan køre taxi men det vil de ikke tillade mig. Jeg er meget motiveret, jeg er allerede startet at kontakte andre kommune.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 18:47   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hvorfor må du ikke køre taxa? det virker tosset. er det fordi de så skal begynde at betale mere end de gør nu eller er det en anden kasse. De siger de gerne vil have folk i arbejde og når man så finder et lægger de kampesten på vejen. se om du kan få en skriftlig begrundelse på det!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension