K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 12:43   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
åååh neeej

Jeg har været igennem en barsk tid med indlæggelse, og lige nu er jeg inde i en god periode får ordnet herhjemme og "samlet mine børn op" og har været i godt humør.......Så ringer sagsbehandleren, hun har sendt statusattest fra lægen (min psykiater er syg) og fra psykiatrisk afdeling til lægekonsulenten
og venter på svar fra ham.
Hun har spurgt min psykiater/læge om det vil forværre min situation med arbejdsprøvning. Og de har svaret "ja, det vil det"....så siger hun igen, at det kommer til at stå og falde med en arbejdsprøvning. Man har forsøgt at arbejdsprøve mig siden 1. marts 2010 til nu - og jeg kan ikke engang komme ud af døren.
Der er dumpet diagnoser ned i hatten på mig hele året og status er: bipolar lidelse - type 2, neurestenia (kronisk stressbelastning), evasiv personlighedsforstyrrelse og borderline. Men jeg ved også godt, man ikke får pension på diagnoser men på arbejdsevne.

Det er sørgerligt, jeg har taget en uddannelse inden for noget, der interesserede mig. 300.000 kr. har jeg betalt i studiegæld. Jeg er ikke ude på at snyde mig til en pension.
Jeg er blevet indhentet af min barndom/ungdom og væltet omkuld og går nu omkring som et neurotisk vrag. Og selvfølgelig skal man ydmyges og tværes rundt i sin utilstrækkelighed. Det er et fattigt samfund, der behandler psykisk syge og fysisk syge sådan.

Hver gang sagsbehandlerne åbner munden i Danmark kommer ordet: ARBEJDSPRØØØVNING ud af munden på dem. Det er det eneste ord, de skal lære at udtale og huske betydningen af under deres fire år lange uddannelse.
Jeg tror jeg vil arbejdsprøves som sagsbehandler. Det kan da ikke være så svært...
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 12:52   #2
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Har ikke råd om noget,- vil blot fortælle at jeg føler med dig,-Forbandet er dette system....

Kæmp så godt du kan, og pas på dig selv.

Ønsker dig det bedste.
Charlotte

Vil også lige navne at du ski IKKE er utilstrækkelig ! det er ingen mennesker.

Du indeholder en masse godt, husk det. Det er systemet der er råddent, glem aldrig det.

Jeg vil heller ikke på F.P men det er lige før "at det ville være nemmere" bare at give op.
NEJ ved godt det ikke er "nemt" ,- ønsker ikke at såre nogle og lyde som en HMF, men jeg har stadig ressourcer det er det jeg mener, når jeg ikke skal kæmpe mod de s.... sagsbehandlere.

Du er syg lige nu sådan er det, husk det.

Trøste knus Charlotte

Sidst redigeret af Webmaster; 14-12-2010 kl. 01:58. Årsag: 2 indlæg lagt sammen til et...brug evt rediger funktionen for tilføjelser...
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 13:02   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forværre min situation med arbejdsprøvning
det gør det nok for de fleste med sygdom
Men hvis din psykiater ikke skriver du ikke kan arbejdsprøves
så kan jeg ikke nogen anden udvej at blive arbejdssprøvet, hvis du vil videre med din
sag.
nemlig som du selv skriver
Men jeg ved også godt, man ikke får pension på diagnoser men på arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 13:16   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg spurgte min sagsbehandler direkte den anden dag om jeg skal køres helt ned igen, via afklaring og fik det meget korte svar "ja" for ellers kan jeg ikke afklares, jeg har det på mail.
Så ja de er kun uden på at ødelægge mere end godt er.... og så må vi jo håbe at vi kan komme op igen bagefter....
Du får lige et par med på vejen...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 13:46   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Nåå ja, hvis man falder død om i processen for en arbejdsprøvning har kommunen jo, 1) sparet penge, 2)sparet tid, 3)sparet arbejdskraft og sidst men ikke mindt 4), pyntet på statistikken.
En død førtidspensionist er en billig førtidspensionist.....
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 13:56   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Puh, jeg synes det lyder hårdt. Men meget genkendeligt fra mit eget forløb!

MEN skal vi nu ikke lige huske på, at de færreste sagsbehandlere finder nydelse i at behandle os på den måde. De er nu engang tvunget af et meningsløst regelsæt sat op af de "kære" politikkere. Jeg misunder dem bestemt ikke deres job...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 14:58   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Puh, jeg synes det lyder hårdt. Men meget genkendeligt fra mit eget forløb!

MEN skal vi nu ikke lige huske på, at de færreste sagsbehandlere finder nydelse i at behandle os på den måde. De er nu engang tvunget af et meningsløst regelsæt sat op af de "kære" politikkere. Jeg misunder dem bestemt ikke deres job...

Ordentlige og anstændig mennesker har jo IKKE sådan et arbejde, ingen er tvunget... -alle de gode, faglig kompetente socialrådgiverer med empati har jo for længst søgt andet arbejde... -så kan alle sagsmishandlerne jo sidde på deres pind og grynte hver gang vi dukker op

Under krigen var der personer der var tvunget - med en pistol for panden - til at gøre ting og sagen imod deres overbevisning... -men sammenlign venligst IKKE disse tilstande med kommunernes sagsbehandling

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 15:27   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men nu er der alså noget som hedder
arbejdsevnemetoden
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
den er vedtaget af et bredt folketing og derfor skal man i arbejdsprøvning
længere er den faktisk ikke, det er ikke sagsbehandlerne som har skylden for
Når den nye reform træder i kraft, så skal nogen sikkert i arbejdsprøvning op til 10 gange
i det såkaldte udviklingsforløb på kontanthjælp eller ingen ydelse overhovedet
har selv været i arbejdsprøvning, ja det var hårdt og komme igennem
men jeg lever alså endnu
kan være jeg skal ud i en til, før jeg kan få pension
det er den eneste måde en kommune kan bedømme ens arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-12-2010 kl. 15:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 17:06   #9
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
NEJ...Jeg har læst din henvisning fra enden til anden...ingen steder står der, at en arbejdsprøvning er lovpligtig. Ordet er kun nævnt tre gange i hele den tykke bog - og aldrig i forbindelse med lovpligtighed. Det vidste jeg nu godt i forvejen.

Sagsbehandleren skal beskrive dine arbejdsevne i SAMARBEJDE med dig og kan åbenbart ikke finde på andet end at presse mig i arbejdsprøvning.

Hvis sagsbehandleren så står overr for en udfordring i mit tilfælde, fordi jeg ikke kan arbejdsprøves, så er det hendes problem. Hvis jeg havde arbejdsevne - arbejdede jeg. Samtlige diagnoser har gjort mit liv til en dum joke, men den har ikke sat sig på intelligensen.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 19:46   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan ikke se det bliver din sagsbehandlers problem
hvis din sagsbehandler udmærket ved du vil få afslag på penssion uden en arbejdsprøvning
så kan du sidde fast i systemet i mange år
alle får det dårligere når man skal i gennem en arbejdsprøvning(Man er jo syg, men derfor skal ens arbejdsevne alså vuderes)
er selv både fysisk og psykisk syg
den sidste arbejdsprøvning var på 5 timer om ugen
men vist du ikke kan få lægerne til at skrive du ikke kan gennemføre en arbejdsprøvning
så er problemet alså dit
lyder hårdt, men sådan ligger det alså
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension