K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2008, 14:54   #11
kathrin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Albertslund
Alder: 56
Indlæg: 17
Styrke: 17
kathrin er ny på vejen
Uha hvor bliver jeg vred over den måde de lægekonsulenter arbejder på.

Også masser af kram og tanker til dig. Det er dog uhyrligt

Har du fået kopier af din sag på kommunen og den omtalte lægekonsulent ?
Ellers bed skriftligt om FULD AKTINDSIGT.
Jeg står præcis i samme situation m latterlig lægekonsulent udtalelse.

Mange af lægekonsulenter arbejder ulovligt. Der ligger nogle ting på nettet om hvad deres opgave er. Jeg ville helt klart klage hvis jeg var dig.

Og super godt at du har en fagforening.

Og jeg forstår sandelig også godt at du ikke orker mere. Der er grænser for hvor lang tid ens krop orker overbelastninger.


Jeg vil klart opfordre alle til at skrive under på underskriftindsamlingen der kører herinde for tiden.
kathrin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 19:12   #12
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Falco Se meddelelser
Hej Sara

Hedensted Kommune har brugt Else Lund Som i min sag virkelig har fået fyret en masse vrøvl af og lavet lort i det hele.
Men så vidt jeg ved skulle der være ansat en ny før sommerferien, men det må Gittedl kunne sige om det er en anden der har udtalt sig eller hun stadig spiller med
Else Lund er der heldigvis ikke mere Menn jeg vil nu ikke umiddelbart vurdere den ny til at være meget bedre, og han hedder i øvrigt Steffen Pedersen

Har i dag været i HK og her fandt vi forklaringen på hvorfor de ikke har indstillet mig til pension. Min læge har i den generelle helbredserklæring skrevet at "pt´s arbejdsevne er stærkt nedsat" og det tolker kommunerne altså som at der er en lille rest af arbejdseven at komme efter. Så nu har jeg bestilt tid ved min læge, for at høre ad om han vil lave en ny lægeerklæring hvor der står at jeg ingen arbejdsevne har tilbage, for så er der ikke noget at komme efter. Iøvrigt sagde HK, at kommunerne har den indstilling, "at så længe der er en puls, så er der også en arbejdsevne"
__________________
Gitte


Sidst redigeret af gittedl; 26-08-2008 kl. 19:18.
gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 15:55   #13
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Else Lund er nu ved Vejle Kommune!

Hun er lægekonsulent på min sag. Kan nu se på nettet, at hun er en værre en! Og hun har da også præsteret at lave rod i min sag. Hun kommer med egne vurderinger og undlader at kommentere/oversætte vigtige oplysninger fra min speciallæge.

Og det er hende som fleksudvalget lytter til - og nu har jeg fået 2 afslag på fleksjob.

Findes der link til hvad lægekonsulenternes rolle er - altså hvad de må og ikke må, som man kan vise for sagsbehandleren?
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 09:57   #14
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hvorfor andmelder ikke Else Lund for kvaksalveri
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 14:11   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Else Lund er nu ved Vejle Kommune!

Hun er lægekonsulent på min sag. Kan nu se på nettet, at hun er en værre en! Og hun har da også præsteret at lave rod i min sag. Hun kommer med egne vurderinger og undlader at kommentere/oversætte vigtige oplysninger fra min speciallæge.

Og det er hende som fleksudvalget lytter til - og nu har jeg fået 2 afslag på fleksjob.

Findes der link til hvad lægekonsulenternes rolle er - altså hvad de må og ikke må, som man kan vise for sagsbehandleren?
Ja der ligger link til skrivelser om hvad lægekonsulenter må og ikke må under vores nyttige link her på siden http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

De omtalte links er her

Skrivelse med orientering om lægekonsulenters opgaver i pensionssager 1998 https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension 2003 https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Det er altid en god ide at lige kigge under vores nyttige links...for der ligger en del gode links derinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 17:06   #16
Hustruen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: Hedensted
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 4
Styrke: 16
Hustruen er ny på vejen
Har lige været afsted som bisidder med en der er havnet i samme problematik, det er dog ikke hjertet men gigt.
Hun fik at vide at der var oprettet specielle flexjob til dem der var for syge til rigtige flexjob - eks. man kunne få lov at læse historier på biblioteket, for børnene - ja så har vi hørt det med!!!
Men hvis der er noget positivt i din sag, så må det da være at du er blevet godkendt til ledighedsydelse, den bliver ikke beregnet efter ægtefælles indtægt, ligesom bistand og pension gør, hende jeg var med fik at vide at hun skulle have været i flexjob 9mdr. for at få ledighedsydelse, det opnår hun aldrig.
Skal nok tage mig sammen og skrive lidt på blokken igen, men det er altså din kommune jeg skriver om, og de gør hvad de kan for at glemme der er en lov de skal rette sig efter!
Hustruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 18:36   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hustruen hvis hende du har været af sted med ikke er berettiget til ledighedydelse og ikke til kontanthjælp pga ægtefælleforsørgelse så husk lige at hun så er berettiget til § 74i som er til dem der er visiteret til fleks men ikke kan få kontanthjælp

Og hmmm den slags job har jeg aldrig hørt om men lyder da hyggeligt det vil jeg gerne for løn .
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
For syg til fleksjob, for rask til pension ogsåmig Spørgsmål ang fleksjob 16 12-10-2010 10:59
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
For rask til pension - for syg til fleksjob zuza Nyt om loven 7 15-12-2007 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension