K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 02:12   #1
Menneskebarnet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 18
Styrke: 15
Menneskebarnet er ny på vejen
Gældseftergivelse ved sygedagpenge

Hej!

Jeg håber meget at der er en som kan besvare mit spørgsmål: Jeg starter den 1/2-10 på en revalidering efter 5 år på sygedagpenge. (Ja, det er altså 5 år og ikke nogen slåfejl! ) Jeg har en gammel SU-gæld, som jeg så troede jeg ville kunne søge eftergivet, nu hvor jeg starter på revalidering, på lige fod med kontakthjælpsmodtagere, dagpengemodtagere etc.

Men her i dag, da jeg ville udfylde ansøgningsskemaet, læser jeg til min gru disse betingelser for at søge gældseftergivelse:

"Du kan søge om at få eftergivet din gæld til det offentlige, hvis du har modtaget kontanthjælp, starthjælp, tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats, introduktionsydelse eller dagpenge fra en A-kasse
i en periode på mindst 3 år af de seneste 4 år."

Ansøgningsskemaet findes her:
http://cms.skat.dk/iframe/getFile.aspx?Id=58762

Ikke et ord om sygedagpenge... Nu håber jeg jo så at "tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats" også er sygedagpenge, men når jeg har søgt på denne lov nævnes sygedagpenge ikke... Men til gengæld under "Lov om sygedagpenge".

Er der nogen af jer der ved om jeg har sat næsen op efter for meget? Og om der er en grund til at politikerne har valgt at udelade sygemeldte fra gældseftergivelsesordningen?

Med venlig hilsen og på forhånd tak!
Menneskebarnet
Menneskebarnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 10:25   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu kender jeg ikke så meget til eftergivelse af SU men jeg ved at man kan få gjort det hvilende hvis man har en lille indtægt og da revalidering er med henblik på selv forsørgelse på det ordinære marked mon så ikke det er det du skal søge ?

Sådan at det ikke er før du kommer i ordinært job du skal betale og hvis du tænker på den jeg skulle søge efter da jeg kom i fleksjob så var det jo en lov der sagde at man kunne søge om eftergivelse af offentliggæld hvis man havde været på feks kontanthjælp 3 år INDEN man startede på job ...

Derfor ville det i min logik være henstand med betalingen mens du var under uddanelse og når så du kom i job så skal du søge eftergivelse ...

Men kan ikke sige det 100 % sikkert men syntes det var sådan jeg fik det forklaret da jeg søgte eftergivelse (Som jeg så fik afslag på )
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 13:22   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Menneskebarn.
Læs følgende:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11098
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 11:44   #4
Menneskebarnet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 18
Styrke: 15
Menneskebarnet er ny på vejen
Kære Hejdien og Peter

Tak for jeres svar.

Jeg har nu talt med SKAT og fået oplyst at sygedagpengemodtagere ikke er omfattet af ordningen! Det er selvfølgelig fuldstændigt lagt ude, at vi med psykiske lidelser som går ud og ind af sygedagpengesystemet ikke får den samme hjælp som de andre grupper:

Folk der modtager
– kontanthjælp
– starthjælp
– tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats
– introduktionsydelse eller
– arbejdsløshedsdagpenge

Det giver ingen mening, så jeg har skrevet til socialudvalget for at få en forklaring og har opfordret dem til at ændre kravene for gældseftergivelse, så sygedagpengemodtagere også bliver omfattet. Så må jeg se hvad der kommer ud af det...

Lige nu står jeg bare med en lang næse.

Menneskebarnet
Menneskebarnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
Ændring af lov om gældseftergivelse for flexjobber L.S. Den nyttige viden vi alle har 5 06-08-2011 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension