K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2009, 17:51   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hjæææælp....

Er der nogen som kender reglerne for undervisning i et lokale?
Jeg er netop idag startet hos anden aktør, efter at være blevet visiteret til fleksjob i august.
Der er flere ting som ikke er tilfredsstillende, og jeg brød da også sammen efter at have været der 4 timer idag. Min kæreste måtte komme og hente mig, fordi jeg bare stod og græd på gaden da jeg fik fri.
Resten af dagen er hermed ødelagt.
Vores uv.lokale har ingen vinduer som kan åbnes. Kun én dør ud til en gård-men det er en branddør som jo ikke må stå åbent. I et tilstødende lille og lukket lokale, bliver der lavet kaffe og kogt vand til te. Ligeledes uden udluftning.[/B]

Udover dette, skulle jeg idag (alle skal igennem det) foran hele klassen, fortælle hvad jeg ville arbejde med og samtidig nævne alle mine skånehensyn som jeg anser som mere eller mindre private.
Disse oplysninger bliver hængt op på store plakater i klasselokalet, for at vi skal kunne hjælpe hinanden med at søge jobs.
Er det juridisk lovligt? ihvertfald synes jeg det er krænkende at skulle side åbenlyst og fortælle at man har stress, depression, tarmbetændelse, hælsporer, hypermobile led, migræne, koncentrationsbesvær m.m

Vores underviser havde ingengang læst min ressourceprofil! Som jeg ellers havde skrevet under på hos kommunen at de godt måtte sende til mit kursus, for at de kunne hjælpe mig bedst muligt.

De har dog læst at jeg "kan klare 4 1/2 time pr dag".
Men i min arbejdsprøvning på 13 uger, var jeg to dage oppe på 4 1/2 t.
Enkelte dage på 4, men flest på 3. Og de sidste to uger var det nærmest kun 2.
Så jeg er dybt fortvivlet nu.
Jeg har mega hovedpine pga. det pres de udsatte mig for idag, samt det dårlige indeklima.

Hvad gør man i sådan en situation- skal jeg gå til min sagsbehandler på kommunen, fagforeningen, min læge eller den sagsbehandler som er nyansat til også at undervise/hjælpe os på kurset?


Åh, hvor er jeg dybt fortvivlet. Håber der er nogle som har en ide til hvordan jeg skal klare dette.
Trøstende ord modtages med tak

Hilsen MissMurphey
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 19:00   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ulovligt, ja MON ikke!!!

Hej Miss Murphey

Jeg (Viper) skriver godt nok lige til dig på Hyannas adgang, men hun hylede lige op om hjælp med denne her omgående.

Det er HELT KLART HAMRENDE ULOVLIGT at I opholder jer i dette lokale. Jeg er ikke i stand til at give jer § numre og lovnumre, men der er strenge regler for hvilke ting der skal være i et rum der bruges som skolelokale.

Der SKAL være vinduer der kan åbnes da disse i sidste instans kan blive den eneste mulige flugtvej, OGSÅ selv om der er en branddør.

Der SKAL være udluftningsmulighed af hensyn til iltforbruget hvor mange mennesker befinder sig på et lille lukket område indendørs.

Det var byggevedtægterne i dine spørgsmål. Disse kan du evt. undersøge hos teknisk forvaltning på kommunen som samtidig kan oplyse dig om hvorvidt det pågældende sted overhovedet er godkendt til undervisningsbrug. Det kræver selvfølgelig at du kan oplyse nøjagtig adresse og udpege rummet på en oversigt over bygningen.

Hvad angår det med at tvinge dig til at oplyse alle dine personlige forhold og sygdomme er det en overtrædelse af persondataloven, og en krænkelse af privatlivets fred. Det var noget andet hvis de havde sagt til dig; "Fortæl lidt om dig selv", og du så på egen hånd og initiativ havde fortalt alt dette.

Gå til din sagsbehandler og fortæl alt dette, bed dem om at tjekke med persondataloven da dine medkursister jo ikker part i din personlige sag, og med byggevedtægterne da rummet pr. definition er totalt uegnet til undervisningsbrug- Kræv så at resten af forløbet bliver udskudt for jer allesammen indtil alle disse fejl er rettet.

Gør dig selv den tjeneste at medtage bisidder og en optager, og hvis de nægter, så klager du OMGÅENDE, vedlagt vidnesudsagn fra bisidder, optagelsen af mødet, byggevedtægter som du har bestilt hos teknisk forvaltning og kopi af persondatalovgivningen. Klagen sendes naturligvis til borgmester, afdelingsleder og kommunens tekniske direktør.

Håber du kan bruge dette til noget. Viper
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 19:09   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Sikken en dag
Er ikke inde i reglerne, men ved at der i et undervisningslokale skal være ventilations eller udluftningsmuligheder.
Jeg ville nok kontakte min sagsbehandler og spørge om det du er udsat for kan være rigtigt
Det kan ikke være rigtigt at når man er syg, skal stille sig om og fortælle om alle ens sygdomme ( det kan jo være med til at forværre ens egen ).
Kan heller ikke være i orden at ens jobkonsulent ikke har sat sig ind i / læst brugernes ressourceprofil Dårlig forberedt.
Alt dette kan jo være rigtligt til, at du bliver dårligere ikke bedre, det er jo ikke lige det der er meningen.
Håber der er andre der kommer på banen med nogle gode råd.
Sender dig mange og håbber du finder en løsning.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 19:17   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Er der nogen som kender reglerne for undervisning i et lokale?
Vores uv.lokale har ingen vinduer som kan åbnes. Kun én dør ud til en gård-men det er en branddør som jo ikke må stå åbent. I et tilstødende lille og lukket lokale, bliver der lavet kaffe og kogt vand til te. Ligeledes uden udluftning.
Der skal være en tilstrækkelig udluftning for at sikre at indeklimaet er i orden.
Her kan du/i ringe til arbejdstilsynet for at få dem til at komme og gå det hele igennem.

Citat:
Udover dette, skulle jeg idag (alle skal igennem det) foran hele klassen, fortælle hvad jeg ville arbejde med og samtidig nævne alle mine skånehensyn som jeg anser som mere eller mindre private.
Disse oplysninger bliver hængt op på store plakater i klasselokalet, for at vi skal kunne hjælpe hinanden med at søge jobs.
Er det juridisk lovligt? ihvertfald synes jeg det er krænkende at skulle side åbenlyst og fortælle at man har stress, depression, tarmbetændelse, hælsporer, hypermobile led, migræne, koncentrationsbesvær m.m
Det er som Viper skriver møghammerende ulovligt, og hvis det er hængt op i et lokale hvor der er sikret at uvedkommende ikke ser det. Så kan i her bringe datatilsynet ind på banen.

Ellers gør som Viper skriver optag det hele.!

Men hvis sagsbehandleren ikke vil gør noget, så skal du selvfølgelig klage videre op i systemet.
Men så er i nød til at gå videre til arbejdstilsynet, da det indeklima overhovedet ikke er sundt.!

Mvh.
jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 19:24   #5
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej MissMurphey

Her kan du finde på arbejdstilsynet hjemmeside lovgivning ang. undervisningslokaler: http://www.at.dk/sw10445.asp.

Jeg mener det er krænkende at de har tilladt sig, at offentligt gjort dine personlige oplysninger og resourceprofilen, selv du har underskrevet på jobcenter at de kan sende dem på kursus - ikke i den formål .
Hvis det var mig vil jeg omgående kontakte sagsbehandler (skriftlig) og gøre jobcenter opmærksom på de problemer. Spørg også at kursusstedet er godkendt af kommunen.
Er du i fagforening kontakt dem også.

Det er ikke mening, at du bliver mere syg pga. kursus.

Ang. antal timer under din arbejdsprøvning vil jeg sender skriftlig kommentar til RP, hvor vil jeg gøre dem opmærksom, at det er ikke rigtigt hvad der blev skrevet. Bedst hvis du har dagbog og kan bevise det. Men vil alligevel skrive, selv du ikke har dagbogen.

Mange til dig
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 20:12   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Og indtil der er nogen der reagerer på din henvendelse, så synes jeg du skal gå hjem lige så snart du begynder at føle dig skidt tilpas.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 20:21   #7
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Ja, gør som Trold skriver og for sikkerhedsskyld kontakt din læge og fortal ham hvordan du har det.

Pas godt på dig selv.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:19   #8
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
TAK

Neeej hvor er jeg glad for de svar jeg har fået indtil videre!!!!

Hold op hvor har jeg bare lyst til at kramme jer allesammen.

Tænk sig at man fra at være total depri, kan komme helt op i gear igen, ved at modtage gode råd her på siden.
I har virkelig givet mig nogle gode fif til hvordan jeg skal klare denne sag.

Jeg vil snakke med min kæreste i aften når han har fri fra arbejde, og lægge en slagplan, og derefter vil jeg drage min socialrådgiver fra fagforeningen ind i sagen, som bisidder.
Hun har været med mig til de møder der har været under min vurdering til fleksjob, og er en rigtig skrap en af slagsen. Til min fordel altså

Jeg kender ikke så meget til det der med "blog" og hvad det hedder, men hvordan opretter jeg en slags dagbog, så andre her på K10 kan følge udviklingen i min sag, uden at jeg skal oprette en ny tråd hver gang?
Jeg er så taknemmelig for den hjælp jeg får, at jeg godt vil "dele" udviklingen med jer.

MissMurphey

Sidst redigeret af MissMurphey; 05-10-2009 kl. 21:22. Årsag: tilføjelse
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:59   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Du kan også overveje at sygemelde dig, indtil der kommer styr på tingene. Du er ikke tjent med at få det værre af at blive presset psykisk ud over det rimelige (dele dine private oplysninger med alle og enhver), og bestemt heller ikke fysisk (ophold i rum med meget dårligt indeklima).

Hvis du havde det så skidt, at du stod og græd, da du kom ud og måtte hentes, så synes jeg egentlig ikke, du bør tage tilbage, før de kan garantere dig, at du bliver behandlet, som det sig hør og bør.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 22:10   #10
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
sygemelding

Jeg har nu her, besluttet at jeg ganske enkelt sygemelder mig imorgen tidligt.
Så har jeg også bedre tid og overskud til at gribe sagen rigtigt an, for der bliver jo en del ting at arbejde på.
Så pkt. 1. bliver en sygemelding.
pkt. 2. bliver en opringning til min læge.
pkt. 3. bliver kontakt til min socialrådgiver på fagforeningen - og så må hun hjælpe mig med i hvilken rækkefølge vi skal ordne resten.

Endnu engang tak for hjælpen til jer alle.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! jordbærmarie Alt det andet 23 20-02-2012 22:51
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension