K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 23:26   #11
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
EN af grundene til at de IKKE må fjerne tv er fordi den bliver brugt til at sende varsler på - i ved de der "gå indenfor og luk vinduer og døre" ved store miljøkatastrofer krig osv... og det kan man jo ikke ligefrem sige, at du skal bruge dit instrument til - men om de må tage det - ved jeg simpelthen ikke. Men det er korrekt at de ikke må tage dit tv (da jeg for mange år siden tog HH fik vi - i erhvervsret - at vide at de ikke måtte tage det - men det ER MULIGT at de må tage det - sælge det og sætte et billigere ind - feks. hvis det nu skulle være det nye B&O til 45000 du har hængende - kunne man godt forestille sig at en fladskærm fra Bilka (ikke at de ikke er gode) kunne vise "varsler" ligeså godt som B&Os og dermed kunne det behov være opfyldt og de fik lidt værdi - men om den regel gælder længere ved jeg ikk)

Håber ikke du kommer i den situation at du skal finde ud af det.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:44   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
TV har jeg ikke. Jeg ser TV over PC´en, når jeg en gang imellem gider. Har den mindste pakke bare for at måtte have netforbindelsen.

Nyeste chok: Banken har undladt at betale min husleje på trods af at pengene var der på dagen. Det er de ikke mere. PANIK!

Sidst redigeret af mukke; 10-01-2010 kl. 23:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 00:05   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen hvor er de så henne kan de ikke være indbetalt til et forkert kontonummer du må kunne se hvor de er henne (hvis du har netbank ) og det formoder jeg du har siden at du kan se at de ikke er der mere og at de ikke er indbetalt til husleje for det er lidt for tidligt til rykkere (hvis du da ikke bor privat og udlejer har fortalt dig det )

Men banken er jo ansvarlige for dine penge når de står der , så ned i banken i morgen når de åbner og hør hvor dine penge er henne ...
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 00:34   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kan se, at de har betalt en masse, der skal dække regninger, jeg plejer at få i hånden, men det gøres åbenbart automatisk fra hvert nytår!!!???? Jeg plejer at skubbe lidt rundt med dem, fordi kontanthjælpen simpelthen ikke rækker.
Humlen er, at de regninger, jeg selv plejer at sætte til betaling, åbenbart har stået som et påkrav, de har prioriteret over huslejen. Det burde f...... forbydes.
Et par af de regninger troede jeg skulle falde i februar og de ekstra beløb til forhøjede regninger, jeg ansøgte om i december har jeg ikke hørt noget om. Jeg er bagud med det hele

Sidst redigeret af mukke; 11-01-2010 kl. 00:36.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 09:05   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det ér sgu frækt! Det vigtigste - sådan som JEG ser det, er vel at man ikke står uden tag over hoved. Så må alt det andet jo lige som vente.

Jeg har selv pænt gode erfaringer med at ringe rundt og bede om udsættelse grundet dårlig økonomi/kontanthjælp. Nogen har ladet sagen stå i bero 6-12 mdr, indtil man lige kunne finde fodfæste....andre var villige til at gå ned i afdrag, så man fik pusterum osv.

Det kan da ikke være helt lovligt at trække beløb fra ens konto, som man ikke på forhånd har godkendt. Med mindre det er gæld til det offentlige....hmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 10:30   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mukke så skal du bestemt ned og snakke med banken de må ikke bare trække penge med mindre der er en pbs på dem eller med mindre det er aftalt med dig , forklar dem at du simpelthen ikke har penge til de regninger og du nu står og ikke kan betale din husleje og hvordan de mener det er ok at gå ind og trække til betaling af regninger du ikke har bedt dem om at betale ...

At være alene om regninger (og sikkert også to ) på en lav indkomst gør jo netop at man mange gange må rykke rundt på tingene, og jeg tror at de fleste af os har prøvet det og alle ved at det man aller først betaler er husleje el og varme , så tager man en eller to mere og får resten til at gå op i en større enhed ...

Som jeg høre vores kære socialminister så er det også det man skal gøre ,.. betal din husleje og varme, el og alt andet må så vente når der ikke er penge nok ....

Så ned i banken de har ikke lov til at trække noget som helst der ikke er aftalt med dig , det er din bank og ikke din formynder
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 13:35   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Grunden var, at beløbet blev forsøgt trukket fra en konto, hvor der ikke er dækning. Det mærkelige er, at jeg husker at have tastet det ind sammen med noget andet, der visselig blev trukket fra den "rigtige" konto. Det må være et elektronisk hik.
Jeg har en bankgæld på 84000 og de trækker nu 1000 kr/md, - og det er aftalt efter at jeg ½ år havde fået lov til at betale 400 om måneden, hvilket ikke engang dækker renterne. Har haft sagsbehandler med derovre for at reducere beløbet en smule, men til ingen nytte.
Nu har jeg bedt om at få alle regninger på girokort. Der var ingen, der kunne sige, hvorfor det hele pludselig var gået på automatik. Har talt med Dan-ejendomme. Om galt skal være, kan jeg få en afbetalingsordning.

Tusind tak for al Jeres opbakning.

Sidst redigeret af mukke; 11-01-2010 kl. 13:45.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 15:04   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og husk, hvis det bliver nødvendigt, at du kan tilbagekalde dine penge nu de er blevet bogført ved en fejl. Det kunne jo redde husleje problemet...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:32   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej.

Jeg har forklaret Dan-Ejendomme sammenhængen og de er indstillet på at lave en afbetalingsordning, hvis kommunen ikke vil hjælpe. Men jeg venter jo stadig på at høre om den ekstra hjælp, jeg ansøgte om i December. Jeg kan ligeså godt gå hen og bombardere dem med endnu et. Jeg vil prøve at få min sags behandler til at sparke dem lidt i r...., under henvisning til, at jeg skal kunne fungere, hvis jeg skal klare min praktik

Sidst redigeret af mukke; 11-01-2010 kl. 23:35.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension