K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2011, 12:15   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som hovedregel ingen umiddelbar førtidspension til personer under 35 - de skal hjælpes på anden måde og ikke parkeres, hvilket jeg har set rigtig dårlige eksempler på. Giv dem en chance, hvis de kan - ellers er der førtidspensionen som sidste udvej. Ingen bør bare opgives. Alle skal have en chance.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 12:29   #12
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Jeg ved det er makabert, men gad vide hvor mange selvmord de ender med at få på samvittigheden hvis de vælger bare at smide syge mennesker i udd. og arbejde selvom de ikke er parate til det?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:02   #13
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
http://www.facebook.com/pages/Bevar-...759263?sk=wall kan se der er startet en gruppe desværre uden beskrivelse.


calamityjane ville være rigtig lækkert. Jeg kan godt hjælpe som moderator hvis jeg lige får et lyn kursus i det. Har jo ikke andet at lave pt lige nu er der psykiatisk udredning og efter det sikkert en masse dage på græs hvor de overvejer næste trin Det er beskrivelsen der er problemet for mig så det bliver en GOD beskrivelse der lokker folk til og lyder "seriøs" nok til gruppen tages seriøs
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:05   #14
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Jeg ved det er makabert, men gad vide hvor mange selvmord de ender med at få på samvittigheden hvis de vælger bare at smide syge mennesker i udd. og arbejde selvom de ikke er parate til det?
Nok mere end man lige går og tror. Ved en del (mig incl) bliver psykisk syge af at gå sygemeldte. Ved en del bliver panoide, sortsynede, bange for fremtiden og mister livsmodet; for hvad er meningen med livet lige nu man jo bare er en nasser der ikke prøver hårdt nok
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:06   #15
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jobcenter: "Det er bare ærgerligt for dig at du er spastisk lammet fra nakket og nedefter. Førtidspension er KUN for folk over 35. Gå på gaden og tig. Nåeh nej, det kan du jo ikke, nå, så må du jo sulte ihjel."
Har et ord: genindfør fattiggården.. er jo ulovligt at tigge
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:26   #16
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har desværre ikke fulgt debatten om det med de 35 år pga sygdom - men mener de at der IKKE er nogen under 35 år der kan få tilkendt førtidspension? Som i INGEN, eller er der stadig mulighed for visse grupper? (mentalt retarderede, svært skizofrene osv osv) - eller kan de heller ikke?

Har de sagt noget om det?

Lyder rystende, stakkels mennesker hvis de vitterligt ikke kan, og nu skal trækkes rundt indtil de fylder 35.
Helenekr ordet skizofrene kom sammen med ordet depresion , sådan ala .. man skal ikke give pension og parkere unge .. for ting som depresion og skizofreni det kan jo blive bedre .. skal smide artiklens link når jeg finder den .. ellers var det på tv 2 nyhederne jeg så det ¨¨

den her var hvad jeg lige kunne finde
http://www.information.dk/telegram/283186
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 14:19   #17
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
@basco

"Helenekr ordet skizofrene kom sammen med ordet depresion , sådan ala .. man skal ikke give pension og parkere unge .. for ting som depresion og skizofreni det kan jo blive bedre .. skal smide artiklens link når jeg finder den .. ellers var det på tv 2 nyhederne jeg så det ¨¨
"

Jeg syntes du skulle læse lidt om skitzofreni inden du udtaler dig, og du skal ikke tro på alle soltråle historier du hører i medierne!
https://secure.wikimedia.org/wikiped.../Schizophrenia

Sidst redigeret af andersmadsen; 28-10-2011 kl. 14:38.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 14:31   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, det er jo ingen hemmelighed at jeg selv har stået som 18 årig og håbet at der dog kunne findes noget der kunne få mig ud - den gang var mulighederne der bare ikke. Der hed det bare kontanthjælp og fredning.
Jeg har også på fornemmelsen at kommunens manglende tiltag, er EN af grundende til, at det gik så skidt som det gjorde - der har aldrig været nogen der hjalp mig over gaden, men omvendt, var der heller ingen der skubbede mig ud foran en bil. Jeg passede mig selv. Og engang i mellem var der nogen sagsbehandlere/hjemmehossere der foreslog førtidspension, som jeg så altid takkede nej til (det var under den gamle ordning før 2003), da jeg mente at der måtte være ét eller andet...andet end pension. Men det var der ikke.
Der var psykolog og der var aktivering/revalidering.

Når jeg ser tilbage skulle jeg have takket ja til pension allerede tilbage i 90'erne da de gentagende gange foreslog mig det - det kunne nok have skånet mig for meget. Som jeg har skrevet før herinde, så har jeg over 35 (læs: 35!) arbejdsprøvninger bag mig. De fleste af stederne fandt jeg selv, resten hjalp kommunen mig med og ingen af dem lykkedes, muligvis fordi jeg var for syg, men muligvis også fordi ingen hjalp mig. Sagsbehandlernes reaktion var altid den samme ''Det ved du jo godt du ikke kan, det er du for syg til...men prøv det da'' og når jeg kom tilbage og sagde at det ikke gik, så var der da heller ingen overraskelse kun ''nej, men det er da flot du prøver, men nu synes jeg også du har prøvet nok, og du vil stadig ikke søge pension''
DER ville det MÅSKE have hjulpet hvis jeg havde haft en vejleder, en der vitterligt var MED mig og som kunne have hjulpet mig når jeg fik det slemt der hvor jeg fx arbejdede, og som måske kunne have fastholdt mig, eller fortalt mig det var okay at ''knalde ud'' osv.
Men det fandtes ikke.

Så jeg synes det er svært. Ja, da jeg var ung ville jeg gerne have haft muligheden.
Men hvis man nu IKKE synes det er rart og man IKKE har det drive der skal til, så bliver det jo en forfærdelig tid for for den person der måske skal igennem en hel masse prøvelser.
Da jeg selv havde fået nok i 2007, så havde jeg altså også fået nok! Og måske har nogen folk fået nok når de er 20, 25 eller 32 og så er det forfærdeligt hvis der ikke bliver lyttet.

Jeg synes ideen er god, men sådan som jeg kender systemet, så er jeg bange for der netop ikke er de korrekte ressourcer til at gribe den enkelte. Og hvis svaret er at man skal stå solo med sine, måske, psykiske lidelser, så spår jeg en katastrofe for den enkelte.

Vi er jo mennesker, og vi er alle sammen SÅ forskellige. Så hvis man skærer alle under 35 år fra som værende ens, så er det jo forfærdeligt. Hvad der er super godt for den ene, kan være døden for den anden.
Da jeg var ung ville jeg måske have overlevet det, men i dag ville jeg simpelthen ikke kunne - og jeg har på fornemmelsen at der findes mange unge mennesker som har det præcis som jeg har det i dag. Lidelser har ingen alder, og fordi man er ung er det jo ikke ensbetydene med, at så kan man formes til arbejdsmarked.

Så jeg håber deres 'ingen under 35 år kan få pension'' bare er en uheldig talemåde, og at man selvfølgelig vil kigge på hver enkelt menneske.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Jeg har det grundsynspkt. har man oplysninger, skal man ikke holde dem hemmeligt." gunvor Politik og Samfund 3 21-12-2010 11:01
"Aktivering af syge duer ikke" gunvor Politik og Samfund 17 03-11-2010 10:47
"Syge" omgivelser - ikke syg befolkning zuza Politik og Samfund 2 04-06-2008 12:32
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension