K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2013, 11:52   #1
fifling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
fifling er ny på vejen
Modregning af tabt arbejdsfortjeneste

Hej jeg er ny her og er glad for at i har denne her side da jeg ellers har ledt efter nogen der kunne hjælpe mig.

Jeg kom ud fra en arbejdsulykke i 2007 og skulle havde haft udbetalt tabt arbejdsfortjeneste i 2009 imens jeg var på sygedagpenge, så der er i den tabte arbejdsfortjeneste modregnet 2 års sygedagpenge. Jeg fik så først udbetalt pengene i dec. 2012 og har selvfølgelig indberette det til kontanthjælps afd. da jeg modtager kontanthjælp nu. Jeg har nu fået brev fra min kommune at de også modregner kontanthjælp og stopper derfor min kontanthjælp fra. d. 1-3-2013 og samtidig har de lavet modregningen ud fra en kontanthjælp og ikke ud fra min indkomst. Må kommunen også modregne og modregne ud fra en takts der siger kontanthjælp?

Håber i kan give mig nogle svar da jeg kun har fået 7 dage til at skrive en partshørering/indsigelse

Venlig hilsen
Fifling
fifling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 14:23   #2
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg bumber den lige saa de rigtige personer ser din traad og maaske kan de hjaelpe..
Jeg ved desvaerre ikke meget om det emne, men jeg tror ikke de maa modregne det paa den maade.. :/
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 16:32   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt SmallAngel

Ikke fordi jeg er mega ekspert på området, men vi har altid fået at vide at netop TAE (tab af erhvervsevne) fra Ask ikke må modregnes de offentlige ydelser og da slet ikke sygedagpenge!!

Jeg fandt denne omkring modregning af TAE og Sociale ydelser og den kortlægger det klart og kontant http://www.k10.dk/media/sociale_ydelser_2009.pdf

Vi må lige se hvor der kan findes mere. Men hvordan kan dine TAE fra Ask modregnes af dine sygedagpenge, den forstår jeg ikke? Er det fordi begge ydelser kommer fra offentlige instandser?

Desværre er mange kommuner ikke opmærksomme på det med Ask TAE og at der ikke skal modregnes!! Dog er det noget du klart skal tage op i din partshøring omkring samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 17:19   #4
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tænker om der ikke er forskel på tabt arbejdsfortjeneste og tab af erhvervsevne??
Jeg får løbende erstatning for tab af erhvervsevne, er på revalidering og bliver ikke modregnet
Har det på skrift da ASK skrev og spurgte kommunen inden jeg fik dem
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 18:01   #5
fifling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
fifling er ny på vejen
Den tabt arbejdsfortjeneste skulle jeg havde haft i 2009 imens jeg var på sygedagpenge, den tabt arbejdsfortjente er blevet udregnet som supplerende op til den løn jeg havde. Min tidligere arbejdsplads har ikke ville udbetale dem og har trukket den i så lang tid indtil det blev stedfastet fra KBH byret at de skulle betale mig de penge. De penge blev så først udbetalt i dec. 2012 hvor jeg er på kontanthjælp. Jeg har lavet en indsigelse over at de nu modregner den i min kontanthjælp og har stoppe den fra d. 01-03-2013 og de har lavet beregningen efter en kontanthjælp, samtidig har ikke taget højde for at de skal ifølge love se bort fra de første 10.000 kr og ikke nok med det, de påstår at de modregner det ud fra brutto beløbet og ikke netto beløbet, dvs. de siger jeg først kan søge om hjælp igen i 2019 og ud fra det beløb jeg har fået når der er trukket 60% skat så rækker pengene til 28 mdr. SPØRGSMÅLET ER: må de godt modregne det ud fra en kontanthjælp og ikke fra min indtægt da jeg arbejdede? Må de godt modregne det ud fra brutto og ikke netto beløbet? Jeg har ledt efter regler og love omkring hvordan de skal modregne tabt arbejdsfortjeneste når man er på kontanthjælp, er der nogen der kan finde sådanne love/regler så vil jeg blive meget glad.
Jeg ved godt at de ikke må modregne svie og smerte/ erhvervsgodtgørelse m.m. det havde min kommune også gjort på trods af det er ulovligt.
fifling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 18:22   #6
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg får for tab af erhversevne hver md, men jeg er på ledighedsydelse og kommunen må ikke modregne mine da det er fra en arbejdsskade. Syndes du skal prøve at få fat på en advokat som kan hjælpe dig. Eller prøv at gå ind på arbejdsskadestyrelsen`s hjemme side, tror der står noget ang udb når man får penge fra kommunen. Ja tror at mange kommuner ikke er inde i de regler ang når man får erstatning. håber du får styr på det.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 18:24   #7
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg syntes helt afgjort at du kl 9,00 i morgen griber telefonen og ringer til en advokat!! Der er mange der kører sager og kun tager betaling hvis de vinder sagen!!

feks:
http://advocare.nu/

Prøv selv at google det i dit nabolag for flere forslag!!

held og lykke
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 20:08   #8
fifling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
fifling er ny på vejen
Tak til jer alle for alle de svar i har givet mig.. Jeg vil se på de links som er blevet sat ind, og hvis i falder over nogle ting som er i relation til min sag, så vil jeg blive meget glad hvis i vil skrive om det.. Tak alle sammen
fifling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 20:20   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dejligt at I andre med erfaring omkring emnet byder ind ligeså. Tænker om man også kan få hjælp fra arbejdsskade styrelsen ligeså? Det hedder kun TAE der ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 05-03-2013 kl. 20:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 22:52   #10
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Kan kun give Yanmik ret, jeg har også fået fuld revalideringsydelse samt tab af erhvervsevne hver mdr, uden at blive modregnet en krone.
I det at jeg har en advokat som har kørt min sag, kontaktede hun kommunen i forbindelse med tab af erhvervsevne, så ingen kommentar fra kommunen.
Men du kan altid tage erstatningsadvokaterne. De er været rigtige gode i forbindelse med min sag.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 6 14-09-2010 21:47
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 2 11-09-2010 09:48
ang. tabt arbejdsfortjeneste Mølgaard Alt det andet 1 13-08-2010 17:20
ang. betaling af tabt arbejdsfortjeneste. Camille Dit og Dat 2 26-10-2009 00:52
tabt arbejdsfortjeneste Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension