K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2009, 01:07   #61
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej vipo

og tak for svaret.
Kan jeg ringer til lægesekretær eller skal jeg sender brev?

hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 02:30   #62
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
hej igen selv tak
Jeg bestilte den personligt, ved ikk om du kan gøre det pr. tlf.
Ellers prøv med en tlf.kontulation med din læge.
Jeg bad om at få udleveret så langt tilbage som min sygdom havde varet, for at være sikker på at få det hele med.
Grunden var, at jeg skulle på smerteklinik og jeg kunne ikke huske 3 år tilbage, hvilken medicin jeg fået.
Held og Lykke
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 23:20   #63
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Question Lægeattester – hvad kan jeg gøre?

Min tidligere læge har skrevet (i februar 2009): ”Reumatologen XX mener at røntgen- og MR scanning har påvist slidgigt i hånden samt i flere andre led. For dette er pt. sat i behandling.”

Min nuværende læge skriver (i september 2009) efter en generel helbredsundersøgelse: ”Reumatolog XX mente, at det drejede sig om en lettere slidgigttilstant, idet en del undersøgelser ikke have vist tegn på nogen egentlig ledsygdom.”

Jeg vil understrege at jeg ha´ kun været til de undersøgelser i januar 09.

Der står intet om hypermobilsyndrom .

Han skriver også bl.a. i prognose:

1.”Led/muskelsmerterne er ikke af alvorlig karakter, men da de er degenerative vil de nok øges lidt med årene”
Hvad er så grundt at jeg ha´ fået 6-8 gange Dolol pr. døgn? For sjov skyld?

2. ”……tilbagevendende depressioner gennem de sidste 8 år … og h_n er nok lidt skrøbelig, hvor vanskelige ægteskab nok har været medvirkende.”
Jeg har aldrig klaget over mit ægteskab, fordi den ikke har været vanskelig indtil jeg blev syg og konstant træt. Vi blev skilt, men er ikke i krig.

Sidst lægeattest fik jeg i dag fra sagsbehandler.

Hvad mener I jeg kan/skal gøre nu?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 09:25   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer lidt an på hvad sagsbehandleren - som jo er det bærende element i sagen, mener!

Når du har en udmelding og/eller en plan udfra de nye oplysninger, så tror jeg vi bedre kan stykke noget sammen. Lige nu hænger du jo i den berømte tynde tråd hvor man ikke ved om den knækker, eller du bliver reddet i land....

Måske har de andre nogle bedre forslag.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 19:41   #65
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej helenekr og tak for svaret.

Sagsbehandler ha´ ikke udtalt sig om lægeattest, da jeg var til møde med hende i går.
Som jeg forstår, hun venter på melding fra min psykiater, som jeg skal til på onsdag.

Jeg tænker på at skrive til hende og beder om at hun sætte min kommentar til den sidst lægeattest. Men først vil jeg søge hos reumatologen om min læge journal hos ham. Især om resultat af den MR scanning, som jeg var i januar.
Håber det kan lade sig gør.

I min lægejournal, som jeg fik lov at kikke ind, skriver reumatologen at det er påvist slidgigt i højre hånd og flere andre led.

Men måske andre har andre ideer.

Jeg heder at hænger på den tynde tråd og liver i usikkerhed.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:57   #66
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Men først vil jeg søge hos reumatologen om min læge journal hos ham. Især om resultat af den MR scanning, som jeg var i januar.
Håber det kan lade sig gør.
Hvis det er kommunen der har henvist dig til reumatologen, og derfor også kommunen der har modtaget lægeerklæringen fra ham, så burde du få den sammen med aktindsigt.
Du kan evt. også bare bede sagsbehandleren om en kopi af speciallæge-erklæringen.

Hvis det er din egen praktiserende læge der har henvist dig til reumatologen, så kan du få en kopi hos lægen.

Jeg synes selv, at det er rart at have kopi af div. speciallæge-erklæringer og røntgenbeskrivelser, samler nærmest på dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 18:53   #67
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Trold

det var min praktiserende læge der har henvist mig til reumatologen.
Men han nægter at aflevere min lægejournal, siger jeg kan komme og læse hos ham, men har ikke tid til det fordi han har patienter til at behandle. Ventetiden til ham er lang ca. 3 uge.
Derfor tænker jeg på at prøve hænvende mig direkte til reumatologen.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 21:27   #68
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Forvired, Jeg har aldrig bedt om aktindsigt hos min læge, men jeg har aldrig haft problemer med, at få kopier af speciallægeerklæringer og røntgenbeskrivelser.

Det eneste "problem" har været, at min tidligere læge ikke havde en kopimaskine i starten, så da fik jeg papiret i hånden, og gik hen til den nærmeste boghandler og betalte for en kopi, og så gik jeg tilbage til lægen og afleverede originalen.

Utroligt at det skal gøres til så stort et problem.

Så vidt jeg husker, er der nogle speciallæger, som ikke vil udlevere papirerne, men henviser til den som har bedt om undersøgelsen.
Men prøv da at forklare speciallægen situationen, så kan det da være du har heldet med dig.

Hvis det ender med, at du må nøjes med at se dem hos lægen, så tag et kamera med, og tag er billede af papirerne.

Held og lykke.

Sidst redigeret af Trold; 13-09-2009 kl. 21:29.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 22:19   #69
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har på opfordring af "Forvired" lagt en masse af hendes tråde sammen i denne tråd...

Mere hvis der skulle opstå forvirring ang tråd titel osv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 22:50   #70
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Trold

Ja, jeg vil prøve alt for at få fat i diagnose fra reumatolog.
Kan simpelthen ikke forstå, hvad er der galt i min lægejournal – at jeg ikke kan få den .
Min mistanke er at hans unge kollega, fra samme lægehus, ha´ lavet noget fejl, f.eks. fejl i medicinering. Fra min første visit hos ham, ha´ han voldsomt nedtrappet og ændret min medicin forbrug.
Jeg prøver også din forslag med kamera. Takker mange gange.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension