K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2009, 17:13   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Red face Forvired - sagsforløb

Hej alle K-10ere
Helt tilfældig har jeg fundet K-10 hjemmeside.
Jeg er sygemeldt siden november 2008 pga. gigt, hypermobileled, spasmeangina, depression og albuenerve i klemme. Lider meget af smerter.
Tager hverdag en masse medicin inkl. morfinlindende Dolol.
Er konstant træt, deprimeret og er ved at opgive det hele.
Så blev jeg indkaldt af daghøjskole på en RETRO 8–uge kursus. Jeg ved ikke hvordan jeg kan klare det. Har brug for at hvile mig tit om dagen. Kan ikke koncentrere mig lang tid og min hukommelse er heller ikke i orden.
Har sygemelding fra læge ingen værdi? Har I nogen forklaring?
HK siger at det er kommunen så betale mine sygedagpenge, så er det dem så bestemmer. Er det rigtigt?
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 11:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad er formålet med det?

Du skal "bare" gå når du ikke kan mere. Når hovedet står af siger du til din lære at du at hovedet ikke kan følge med og du har brug for en pause... få evt læren til at dokumentere at du har deltaget fra kl x til x (så er der ikke noget at komme efter senere, med løgne fortigelser ol) samtidig skriver du en notis om hvordan du har det, så du selv dokumentere hvorfor du har holdt pause fra x til x... Det tager du så med til din sagsbehandler.
MEN hav samtidig din læge på sidelinjen så denne ved hvad der foregår, konsulter din læge jevnligt, og ved den mindste forværrelse, så det kan blive koorekt dokumenteret.

Hvad siger din læge? det er til at at gå til din læge og fortælle at du er sendt ud i det og det, så kan lægen lave en specifik sygemelding på at lige det! kan du ikke, og så kan kommunen faktisk ikke gøre så meget andet end at forsøge at sende dig ud i noget andet, og forlange special lægerklæringer. Men man skal godt nok være syg for ikke at kunne klare at lave ingen ting på en skole, forstå mig ret, kommunen kan frlange at du møder op, laver ingen ting (de kan ikke tvinge dig til at følge med eller lave fysiske udfoldelser, ej heller tvinge dig til ikke at side og sove hen over et bord) og tager hjem igen når undervisningen er slut.


Ved at deltage det du kan, viser du din velvilje, ved BARE at gå til din læge som det første og få endu en sygemelding, fortæller du at du bare er doven og ikke gider, det er med andre ord en rigtig dårlig ide, det er sidste udvej. Kan du klare 1 time om dagen, så tager du det, og tager så hjem (eller finder en sofa, eller forlanger en madras og et rum så du kan få sovet)

MEN mange af de der stedder plejer nu at være veldig flinke, de forsøger ikke at tvinge folk til bestemte ting (pras måske men ikke tvang) de stedder plejer de at være voksne menneksre med respekt for at deres elever også er voksende. Så inden du begynder at frygte det værste, sys jeg du skal rejse panden og tænke positivt (shit det er nemt at skrive) og i det mindste give det et forsøg, måske det viser sig at være rigtig godt, det ved du ikke før du har prøvet. Vel *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 12:02   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Du skal ikke blive der længere end du kan holde til, og som LUM skriver få det dokumenteret, når du bliver nød til at gå.

Du skal skrive dagbog over hvordan du har det, mens du er på kursus og også hvordan du er påvirket, når du kommer hjem.

Hav din læge med i baghånden.

Der skal nok komme flere bud, så bare bliv i din tråd.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 22:28   #4
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Mange tak for svaret

LUM og SUNCIL

Har været i dag på daghøjskole og det var så kaldt ”visitationssamtale” med en af lærer.
Hun har stillet mig en masse spørgsmål: om helbred, om jeg forventer at kommer tilbage på arbejdsmarkedet , hvad synes jeg selv om at jeg kan lave med mit sund højre hånd , hvad jeg har arbejdet med, osv. Jeg har underskrevet tilladelse, at hun kan få indsigt til mine journaler på jobcentret.

Har fået at vide, at på kursus skal jeg lære at skrive jobansøgninger og CV, lærer om selvledelse, kommunikation, krop og helbred. Kursus mål: personlig- og fagligafklaring. Vi skal spadsere 1 time/hver dag og lave gymnastik hver torsdag (2 timer).
Jeg har også spurgt om hvile mulighed under kursus timerne – og fik ok til det.
Så har jeg besluttet at jeg vil deltage i undervisning så meget jeg kan.

Det er første gang, efter jeg blev sygemeld i november 2008, blev jeg sendt ud. Min sagsbehandler fra jobcenter har ringet til mig i mellemtiden 2 gange og spurgte: ”hvordan har du det nu”?

Min læge er rigtig dårlig og jeg overveje at skifte ham . Han glemmer f.eks. at sende henvisning til undersøgelser på sygehuset og skriver bare smertestillende medicin. Hvis jeg klage over smerte i brystkasse – så indkalde han ambulance. Så har jeg leveret at klage over hjerte problemer til ham. Sted for går jeg på hjertemedicinsk ambulatoriet på sygehuset.

Som ny har jeg spørgsmål: hvem er min ”sagsbehandler”, er det jobcenters medarbejder?

forvired
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:55   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er jeg ikke med på " " omkring sagsbehandler.

Nøjagtigt hvem der er din sagsbehandler er umuligt for os at svare på, desværre. Grunden er at det sagtens kan være en fisker der sidder som din jobkonsulent (sagsbehandler) det er ikke ualmindeligt at vi som klienter bliver villedt med om det reelt er en sagsbehandler eller en sagsformidler vi sidder over for.

Umidelbart sys jeg det lydder som om de forventer MEGET fysisk udfoldelse, taget i betraktningen af at du har gigt, nok skal man røre sig, men med måde, specielt når der er tale om gigt, så lige der vil jeg råde dig til at huske: når i går, skal du stoppe med det samme du mærker knagen, du skal immervæk den samme tur tilbage som du er gået ud.
Specirelt det punkt bør du have din læge med på, så du ikke rander ind i problemer.

Mht lægeskift, så er det ganske gratis (hvis det er over... MENER det er 1½ år siden du sidste skiftede, men kan ikke huske det nøjagtigt, det kan du undersøge *ss*) så det kan du roligt gøre, forhør dig gerne omkring hvem har andre og er de tilfredsse.

Men som udgangspunkt bør den der er ansvarlig for dig være jobcenterets medarbejder, du kan bare ikke vide dig helt sikker på at vedkommende virkelig er udd sagsbehandler.

Den bedste måde du kan finde ud af det på er ved at SKRIVE et brev til jobcenteret hvor du spørger efter hvem der er den ansvarlige sagsbehandler for din sag, dte virker dumt, men sådan er det, desværre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 23:00   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der skal være en sagsbehandler på din sag og ikke kun en jobkonsulent , mange jobkonsulenter syntes selv de er dygtige men de er altså ikke sagsbehandlere , så gør som LUM foreslår og skriv hvem det er der har din sag når du er syg burde der være en sagsbehandler der har varetaget sådan noget som syge opfølgning osv og som har lavet din ressourceprofil det er den person der er din sagsbehandler og spørg ind til uddannelse hos vedkommen ...

Jeg har selv lige for nyligt skiftet læge det kostede 165 kr også selv om jeg havde haft den anden læge siden 03
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 12:05   #7
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Sagsbehandler – hvordan og hvornår man kan få????

Hej
I alle sammen skriver om sagsbehandler. Jeg forstår det er en kommunal ansæt.
Mit spørgsmål er: hvordan og hvornår I har fået sagsbehandler på sagen .
Efter jeg blev sygemeldt i november 08, blev jeg kun kontaktet 2 gange af jobkonsulent fra jobcenter. Lige nu første gang (siden 11.08) har hun sendt mig på kursus.

Venter utålmodig på jeres svar.

Hilsen

forvired
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 12:37   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at læse mit svar til dig her http://www.k10.dk/showpost.php?p=64816&postcount=6 Det lyder bestemt som om der er noget helt galt i din sag og du skal nok gøre alt hvad du kan for at få rettet op på det...

Hvis du kun er kontaktet to gange (af jobkonsulent) så har jeg da lidt svært ved at se at de kan have lavet en sygeopfølgning som de skal i forhold til loven

Har du fået lavet en ressourceprofil ?
er der indhentet papir fra div læger på dig ?
hvad er meningen med det kursus du skal på ?

Jeg har hele tiden haft en sagsbehandler, en økonomisk sagsbehandler og en jobkonsulent ,.. hver gang jeg har haft kontakt til jobkonsulenten har jeg skrevet ned hvad der er sagt og har sendt det til både jobkonsulent og sagsbehandler for at få lagt det ind i min sag (min jobkonsulent sendte mig i et job jeg ikke havde noget at gøre i )

prøv lige at svare på de spørgsmål jeg har skrevet , så kan det være vi sammen kan finde ud af at skrive til din jobkonsulent og din borgmester og på den måde få skaffet dig en sagsbehandler ...
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 13:02   #9
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Svar til Hejdien

Hej Hejdien

og mange tak for din hurtig svar.

Nu svarer jeg på dine spørgsmål:

- jeg har aldrig været kontaktet af nogen sagsbehandler fra kommunen, kun jobkonsulet fra jobcentret i Vejle (hun er da også ansæt på kommunen -da jeg ringer på kommunen, hvis jeg vil taler med hende),

- ved ikke hvad "syge opfølgning" eller "ressourceprofil" betyder, måske jobkonsulentet har lavet noget, men jeg har ikke fået noget papier,

- hun (jobkonsulenten) har en gang i mellemtiden kontaktet min læge om min helbred,

- kursus på daghøjskole handler om jobansøgning og CV, noget gymnastik og spadsere. I brevet fra daghøjskole står der at det har været noget "visitationsmøde". Jeg har talt med en af lære og hun spørgte mig om helbred og hvad jeg kan lave med min højre hånd, da jeg kan ikke bruge den venstre (uden smerte).

En gang mange tak for interesse fra din side.

Har du noget spørgsmål er du velkommen at spørge.

forvired
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 14:25   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej igen

Det lyder som om der er gevaldigt rod i din sag , hvis du har været sygemeldt siden 08 skulle der forlængst være lavet en ressourceprofil på dig og det er noget man laver sammen med sin sagsbehandler , jeg har et par ideer til hvordan du kan få gang i din sag men må vende tilbage senere i dag eller i morgen formiddag da jeg er lidt ophængt lige nu

Men i mellemtiden så prøv lige at læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

hvis ikke din sag har en sådan så er din kommune helt ude på et vildspor ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension