K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 11:32   #1
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
spørgsmål vedr jobcenter vest århus

hejsa

jeg har idag modtaget et brev fra jobcenter vest århus om at min sag er modtaget af team 3 på jobcenter vest, er der mon nogle her der aner hvad team 3 det betyder, for jeg gør ikke.
jeg er lige p.t uden forsørgelse da jeg mistede mine sygedagpenge 1 april og har så valgt frivilligt at bruge af vores formue inden jeg søger kontanthjælp.
for jeg skal squ ikke ha kommunens folk til at forvalte mine penge og bestemme over vores økonomi.
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:22   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Desværre ved jeg det ikke...de kunne sgu godt forklare det så almindelige mennesker forstår hvad de taler om...

Ring og spørg eller gå derop eller skriv om at få en forklaring på hvad team 3 betyder...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:38   #3
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigger Se meddelelser
hejsa

jeg har idag modtaget et brev fra jobcenter vest århus om at min sag er modtaget af team 3 på jobcenter vest, er der mon nogle her der aner hvad team 3 det betyder, for jeg gør ikke.
jeg er lige p.t uden forsørgelse da jeg mistede mine sygedagpenge 1 april og har så valgt frivilligt at bruge af vores formue inden jeg søger kontanthjælp.
for jeg skal squ ikke ha kommunens folk til at forvalte mine penge og bestemme over vores økonomi.
det jeg har kunne finde om det er følgene

Team 1-3
I Team 1-3 er der fokus på job. Du vil til hver samtale blive anmodet om at medbringe minimum 2 jobs, som du ønsker at søge.

Kontanthjælp:
Hvis du søger om kontanthjælp, vil du på ansøgningsskema blive anmodet om at søge 2 konkrete jobs. Du vil blive straksmatchet, hvilket betyder, at vi skal vurdere, hvor tæt, du er på arbejdsmarkedet. Det kan godt tage lidt tid at få lavet en straksmatch. Derfor vil vi anbefale, at du kommer senest tre kvarter før lukketid.
Hvis du bliver vurderet til at være tæt på arbejdsmarkedet (match 1-3), vil du blive tilbudt aktivering dagen efter.

Dagpengemodtagere:
Hvis du er dagpengemodtager vil du blive inviteret til et møde ca. 2 uger efter, at du er blevet ledig. Herefter vil du blive indkaldt igen efter 2 uger. Hvis du ikke på det tidspunkt har aftaler om et job, vil du blive tilbudt en jobplan, hvis indhold i det væsentligste vil være løntilskud indenfor det offentlige arbejdsområde. Tilbuddet vil have en varighed af 9 mdr..

Jobskifter:
Som jobskifter har du mulighed for at få en samtale i Jobcentret og blive vejledt om, hvordan jobmarkedet ser ud i Jobcenter Vejens område og få vejledning i, hvilke muligheder du har, hvis du bliver ledig.

Vejledning:
Det er mulighed for at bestille en tid til en vejledningssamtale, hvis du gerne vil vide noget om erhvervs- eller uddannelses.


funet under jobcenter århus
__________________
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:44   #4
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
ja, så fatter jeg ikke en bjælde, for jeg går lige p.t og venter på at kommunen skal finde ud af om jeg skal ha fleksjob, dette mener alle så der har med min sag at gøre, det eneste der lige p.t hindre min fleksjob-sag er den mgl psykologiske test jeg skal til i maj.
men ja jeg kontakter dem på kommunen på mandag og hører hvad det nu lige er for noget
samtiddig ka kommunen squ da ikke kræve noget som helst af mig, når jeg endnu ikke har søgt kontanthjælp og lige p.t går uden nogen form for forsøgelse andet end vores opsparing
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND

Sidst redigeret af tigger; 25-04-2009 kl. 12:49.
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 15:48   #5
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Står der virkelig at du vil blive STRAKSMATCHET, men at det godt kan tage LIDT tid at blive STRAKSMATCHET.....tjah....det er jo en sætning der giver mening. Straks i en offentlig forvaltning, har åbenlyst en anden betydning end den vi andre dødelige forstår ved straks. Kommunalt smøl og kommunalt ævl. Hvor morsomt og hvor tåbeligt, kære borger vær klar over at du bliver STRAKSMATCHET, men forbered dig på LIDT tid, lidt tid !!!! Hvor længe er det i forhold til STRAKS

Se det var mit lørdagsgrin midt i det alvorlige.

Har du gang i en fleksjobssag, vil jeg mene at kommunen godt kan kræve af dig dèt der skal til for at afklare dig i forhold til fleksjob, også selv om du ikke søger KH men har valgt at leve af din opsparing.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sansestimulerende vest Nøgne tær Hjælpemidler til handicappede 3 17-08-2013 20:13
Råd søges vedr. fejl i sagsbehandlingen hos jobcenter mookmik Alt det andet 16 07-07-2013 15:15
postkassen ved jobcenter århus jobmasta Alt det andet 1 03-10-2012 09:53
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Spørgsmål vedr pensionberegning. jose At søge førtidspension 3 15-02-2009 15:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension