K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 13:08   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Nogen der kender dette ??

Jeg har i dag været på jobcenter, og talt med en sagsbehandler ang. mit videre forløb.
Jeg skal så på kursus ved Ramsdal a/s her i Svendborg, er det nogen her der har været der, og kan fortælle lidt om det ??
Ja jeg er meget skeptisk overfor dette, om det er noget der kan bruges til noget.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 14:32   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Søsser!
Jeg var på ét af de aller første hold Ramsdal havde, da private aktører blev tilladt for nogle år siden. Bortset for et par "børnesygdomme" var det faktisk ret godt. Jeg havde været på andre jobsøgningskurser/afklaringsforløb forinden og blev meget overrasket over kvaliteten i både kursusmaterialet og "undervisningen". Og så havde vi det faktisk ret sjovt! Jeg var i hvert fald glad for forløbet, men tingene kan jo selvfølgelig have ændret sig siden dengang. Du ved, der sker af og til noget, når der kommer penge på bordet...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 21:33   #3
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
hejsa Risa

Mange tak for dit svar, jamen så vil jeg da prøve at se positivt på det
Jeg kan bare ikke sidde ned ret lang tid af gangen, så må jo se om jeg klare det.
Det er også det med virksomhedspraktik de kommer ind på, hvis det ikke kan føre til et fast arbejde bagefter, mener jeg bare det er lidt meningsløst, og gratis arbejdskraft for virksomheden.
Ville jo bare så gerne have et fast fleksjob, ja som så mange andre herinde.
Førte dit til et fleksjob derefter ??

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 09:33   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej igen Søsser!
Der var flere på kurset dengang, der ikke kunne sidde ret længe af gangen. Det var ingen problem, at de kunne bevæge sig lidt rundt mens "undervisningen" stod på, eller stå lidt, lænet op af væggen. Det fungerede fint. Med hensyn til praktikken, har du ret. Det er lidt en klemme, man kommer i. På den ene side vil man gerne vise, hvad man dur til, og på den anden side vil man ikke give dem for meget gratis. Jeg er en alt for flink pige, så jeg begik den fejl at give dem for meget. På den anden side, så gav virksomheden, jeg var i praktik hos, mig virkeligt mulighed for at prøve krafter med "rigtige" opgaver. Altså ikke noget med at rende og koge kaffe og varte de andre op, men rigtige opgave, der skulle bruges i det virkelige liv og det fra dag et. Jeg håber kurset bliver en god oplevelse for dig, og at det fører til et flexjob

Ps. Nej, jeg fik ikke noget flexjob ud af det. Jeg var i praktik med henblik på et ordinært 37 timers job. Det fungerede desværre ikke, og nu er jeg ved at søge pension...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 15:28   #5
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej Risa

Ja må jo se med det kursus, har bare lige det problem at jeg heller ikke kan stå op ret længe af gangen, ja det er en jammerbugt.
Jeg kender desværre alt for godt til at være den flinke pige, men kors hvor er de ris til egen r..
Held og lykke med søgningen af din pension, håber det lykkedes for dig.

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Specialteam kender i til dette ? nille60 Alt det andet 3 10-05-2010 21:09
Kender I dette kursus?? hyben Alt det andet 4 28-06-2009 18:08
Nogen som kender dette kursus??? Berit3 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-05-2009 10:18
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension