K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2013, 07:43   #1
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Fleksjob og sygedage

Jeg vil høre om der er nogle herinde der ved om der er regler for hvor mange sygedage en fleksjobber må have i forhold til andre...
Og om man kan fyres hvis man har for mange sygedage... Har læst en artikel om en fyret fleksjobber som havde for mange sygedage og han fik erstatning da han åbenbart var fyret på grund af for mange sygedage...
Har været i mit fleksjob ved det offentlige i 8 år. og har haft ca 24 sygedage om året....og er gentagne gange blevet truet med at blive opsagt på grund af sygefraværet.....er glad for mit fleksjob men er træt af at man skal have den hængende over hovedet at man ikke må have sygedage... og at man er nødt til at tage på job hvis man har det træls.....
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 08:17   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis dine sygedage er af samme grund som du er bevilliget fleksjob på, kan du søge om paragraff 56. Det er en ordning som betaler din løn på sygedage og din arbejdsgiver har derved ingen udgifter når du er syg.
Når min ryg gjorde knuder, ringede jeg om morgenen og sagde at jeg havde brug for en paragraf 56 dag, havde jeg fx. Influenza så var det alm. Sygedag.

Ang. Hvormange sygedage, så ved jeg det ikke.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 09:38   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Hmm, jeg har så opfattet det sådan, at i et flexjob er der ligesom en §56 indbygget, i og med arbejdsgiver får refusion for fravær, da man netop er i en gruppe, hvor øget fravær kan forekomme.

Nu bliver jeg grov, men din arbejdsgiver burde bare lukke .....
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 09:45   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hva står der i din kontrakt, hvis der står man må kun have så og så mange sygedage har de vel ret til, at fyre dig.

Men igen hvis du har et job, hvor dine arbejd kammerater kommer i klemme hver gang du er syg, så er det vel også ok
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 10:15   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja 24 dage er jo næsten 5 "normale" arbejdsuger. Selvfølgelig regner din arbejdsplads med din indsats og er forhåbentlig også afhængig af den. Har du de rette skånehensyn? Der er normalt ikke noget med max antal sygedage, men din tilstedeværelse skal jo være forenelig med arbejdspladsens funktion.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 10:24   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er helt almindeligt at fyre folk fordi de har for mange sygedage - en fleksjobber vil måske som udgangspunkt have flere end andre, men 24 er vildt mange og der skal være rimelighed i tingene.
Jeg tænker det vil være en ide at se på dine skånehensyn eller måske dit timeantal - hvis de ting er i orden kan jeg faktisk godt forstå de er rigtig trætte af alle dine sygedage.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 11:01   #7
Humlebi07
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Humlebi07 er ny på vejen
Man kan ikke både have fleksjob og §56

Jeg havde også tidligere §56 på min arbejdsplads, men den bortfaldt da mit fleksjob trådte i kraft i stedet.

Man kan sagtens blive fyret pga. sygedage selvom man har et fleksjob, men det er nok lidt sværere. Da arbejdsgiveren jo allerede fra start ved hvad fleksjobbet indebærer og bør forvente flere sygedage. Men det kommer nok også an på hvorfor man har et fleksjob.

Jeg har selv en sygedag, hvergang jeg skal på hospitalet til kontrol. Og sådan har det været fra starten. Min arbejdsgiver har altså været bevidst om at jeg vil få en del sygedage om året pga hospitalsbesøg.

Men hvis jeg pludselig også blev ramt af forkølelse, mavepine, hovedpine og alt mulig som ikke har grund i mit fleksjob, så ville det nok se lidt anderledes ud og jeg ville nok blive fyret på grund af for mange sygedage, lige som alle andre.
Humlebi07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Sygedage, hvor mange Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 10-11-2010 20:56
sygedage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 6 08-02-2009 15:20
sygedage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2008 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension