K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 08:52   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs down Hun er som en fireårig - alligevel skal hun arbejde

- En person med en IQ på 52 er - sagt med et jævnt, folkeligt udtryk - åndssvag og ligger i den laveste ende af intelligensskalaen.

- Personer med en så lav intelligenskvotient ville tidligere være blevet tilkendt førtidspension og måske få tilbudt beskæftigelse på et beskyttet værksted, siger psykolog Mette Jacobsen.

Alligevel afviser Odense Kommune at give Natasja Bjerring Jørgensen førtidspension, men sætter hende i stedet på kontanthjælp. Natasjas arbejdsevne og funktionsniveau kan nemlig ikke vurderes endeligt, før hun har tilbragt endnu to år på en særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse ved Center for Specialundervisning for Voksne, CSV, i Odense, mener kommunen.

Men det er familien ikke enige i:

- Natasja er mentalt som en tre-fireårig, men hun har jo stadig krav på et værdigt liv, siger hendes mor Else Jørgensen.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1978252.ece

Endnu et sygeligt bevis på, hvor svært det er at få en førtidspension efter 2013
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:02   #2
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Jeg var ved at få min kaffe helt galt i halsen her til morgen, da jeg sad og læste avisen. Jeg er glad for at Ekstra bladet er gået ind i sagen, for at gøre opmærksom på denne sag, jeg er sikker på at den ikke er enestående, det gør den ikke mindre forfærdelig. Det er utroligt hvordan man behandles i dagens Danmark. Det er sørgeligt at se, at hun skal slæbes igennem en vurdering på om evt hun er kan opfylde kravene om pension, jamen hvor knækkede filmem henne? Det er umenneskeligt. Et til denne unge pige, med håb om at Odense kommune vågner op og får denne unge pige placeret rigtigt i systemet.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:09   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis! Hvad værre er, at ALLE allerede HAR dømt hende ude, hun har ingen arbejdsevne. Alligevel vælger man at give afslag på førtidspension, og sætte hende på et forløb af flere års varighed.
Og dette på trods af, at hun er en af de få der passer ind i kapitlet om, HVEM der kan få førtidspension......

Og du har helt ret, hun er ikke den eneste den historie passer på!

Rystende som jagten er gået ind på de svageste i samfundet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:25   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi har alle et ansvar.....

for den udvikling vores samfundet nu befinder sig i, hvor denne familie bliver stoppet i lufthavnen og kontrolleret af "Big Brother" fordi den unge kvinder er handicappet, men tvunget på kontanthjælp.

SAK, Sammenslutningen af Kontrolmedarbejdere vil gå skridtet videre, beskrevet i anden tråd på K10.

Hvor vil vi hen?
Hvad skal vi gøre?
Ønsker vi denne udvikling?

Jeg vil ikke-- og stemmer ved kommune- og folketingsvalg, kun på politikere hvor jeg kender deres indstilling til eksempelvis den beskrevne situation.

Det kræver ressourcer at finde ud af.

Men hvis ikke vi selv gør noget, har vi et medansvar for udviklingen.

Triste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 10:00   #5
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
for den udvikling vores samfundet nu befinder sig i, hvor denne familie bliver stoppet i lufthavnen og kontrolleret af "Big Brother" fordi den unge kvinder er handicappet, men tvunget på kontanthjælp.

SAK, Sammenslutningen af Kontrolmedarbejdere vil gå skridtet videre, beskrevet i anden tråd på K10.

Hvor vil vi hen?
Hvad skal vi gøre?
Ønsker vi denne udvikling?

Jeg vil ikke-- og stemmer ved kommune- og folketingsvalg, kun på politikere hvor jeg kender deres indstilling til eksempelvis den beskrevne situation.

Det kræver ressourcer at finde ud af.

Men hvis ikke vi selv gør noget, har vi et medansvar for udviklingen.

Triste hilsner
Peter
Ja, Peter. Vender du tilbage med et navn, hvis du finder én, hvor man kan stole på vedkommende vil det samme, når først han/hun er valgt????
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 11:49   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forældrenes partsindlæg kan jo ikke rigtig kommenteres, da sagen kun er set fra een side. Der er dog mange, der har stor glæde af et par timer på et beskyttet værksted. Det skal der absolut også være plads til. Men alt må være en individuel og faglig afgørelse. Der er vel ingen, der tror der bliver tale om 37 timers normal arbejdsuge. Men EB æææælsker jo disse historier. Håber bare den pågældende får lige præcis det, vedkommende har brug for.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 12:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Forældrenes partsindlæg kan jo ikke rigtig kommenteres, da sagen kun er set fra een side. Der er dog mange, der har stor glæde af et par timer på et beskyttet værksted. Det skal der absolut også være plads til. Men alt må være en individuel og faglig afgørelse. Der er vel ingen, der tror der bliver tale om 37 timers normal arbejdsuge. Men EB æææælsker jo disse historier. Håber bare den pågældende får lige præcis det, vedkommende har brug for.
Nu kommenterer du IGEN på noget du ikke har læst!

Det er ikke forældrenes vurdering men lægernes..

Citat
''Kommunens beslutning ærgrer professionelle fagfolk, der har undersøgt Natasja Bjerring Jørgensen. Ekstra Bladet har fået aktindsigt i Natasjas papirer, og de viser, at hendes intelligenskvotient er på 52, der gør hende ude af stand til at have et almindeligt arbejde''

Du skriver mange vil have glæde af et par timer på beskyttet værksted - det er jo det der er pointen, Stampe

Citat
''- Personer med en så lav intelligenskvotient ville tidligere være blevet tilkendt førtidspension og måske få tilbudt beskæftigelse på et beskyttet værksted, siger psykolog Mette Jacobsen''

Hvorfor svarer du altid, uden at sætte dig ind i hvad der reelt står
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 13:55   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Og spørg dig selv hvis hun mentalt er som en fireårig, om en kommunal medarbejder så ikke godt ved at hun ikke engang ville kunne finde hen et sted selv, og som 4 årig kan du heller ikke rigtig tørre dig selv bagi osv....

De skulle have Slag hver gang de træf sådan en afgørelse så holdt de måske op når de blev trætte af de blå mærker....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 15:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare tarveligt at jorde den gruppe af borgere, de kan jo ikke selv søge aktindsigt, holde hånd i hanke med sagen, eller banke i bordet, hvis de bliver tromlet ned.......systemet skal da beskytte dem, holde hånden under dem og lade dem lande trygt og sikkert i det sikkerhedsnet de råber så højt op om.
Men man må jo indrømme, at det sikkerhedsnet, får større og større huller, og at flere og flere ryger lige igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 15:12   #10
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare tarveligt at jorde den gruppe af borgere, de kan jo ikke selv søge aktindsigt, holde hånd i hanke med sagen, eller banke i bordet, hvis de bliver tromlet ned.......systemet skal da beskytte dem, holde hånden under dem og lade dem lande trygt og sikkert i det sikkerhedsnet de råber så højt op om.
Men man må jo indrømme, at det sikkerhedsnet, får større og større huller, og at flere og flere ryger lige igennem.

Hvor har du ret!
Jeg græmmes mere og mere over den vej, vores samfund har begivet sig ind på.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unge skal arbejde for kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 2 12-01-2012 10:41
Flere syge skal arbejde. Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 06-05-2010 09:28
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension