K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 12:16   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvornår overgår en sag til behandling efter reglerne om ftp.?

Hejsa,

Jeg og Linuzmor (LM) har lige et spørgsmål.

Dette iht. Linzmors sag: http://www.k10.dk/showthread.php?t=19733&page=6

I forbindelse med LM´s sag skriver BAN bla.

"Vi bemærker, at kommunens afgørelse om tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension er ikke påklaget til nævnet."

Spørgsmålet er hvornår overgår ens sag til behandling efter reglerne om ftp? Er det når sagen, f.eks af det Sociale Nævn, indstilles til ftp. eller afslag? Eller er det først når sagen overgår til pensionsnævnet?

Nogen der ved dette?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:46   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lidt forskelligt fra kommune til kommune
Men jeg vil sige når sagen bliver sendt til det sociale nævn
Her bliver det nemlig afgjort om sagen er belyst godt nok
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 13:22   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er pensionsnævnet der afgør om de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension hvis det er en §18 indstilling.

Hvis det er en §17 på det foreliggende har man krav på at pensionsnævnet lader den overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 13:24   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, det vil så nok sige at det BAN skriver er at man skulle have klaget over indstilling til pension og ikke blot afslaget!! Ved ikke lige om LM har husket dette", men man kan jo ikke indstilles til pension medmindre man acceptere det!!!

Tak for dit svar også Pip, vi må se hvordan det kommer til at forme sig med LM´s sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-02-2012 kl. 14:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:02   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er pensionsnævnet der afgør om de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension hvis det er en §18 indstilling.

Hvis det er en §17 på det foreliggende har man krav på at pensionsnævnet lader den overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.
sådan fungere det ikke i min kommune

pensionnævnet skal afgøre om det bliver afslag eller den går i gennem

min sagsbehandler indstiller til det sociale nævn, det er så dem om afgøre om sagen er belyst nok til at ens §18 bliver sendt til pensionsnævnet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:12   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vil det sige man kan få 2 former for afslag....
- afslag på at sagen vil blive indstillet f.esk. pga for dårlig dokumentation
- og afslag på selve pensionen

Hvis nu man for afslag på indstilling til pension, mister man så osse sygedagpengeretten ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 21:59   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Vil det sige man kan få 2 former for afslag....
- afslag på at sagen vil blive indstillet f.esk. pga for dårlig dokumentation
- og afslag på selve pensionen

Hvis nu man for afslag på indstilling til pension, mister man så osse sygedagpengeretten ?
Hej Jasch,

Du kan faktisk indstilles afslag også, meget mærkeligt, for det er jo spildtid for pensionnævnet, medmindre der er mulighed for at de omstøder afslaget!!

Om hvorvidt man mister sdp. retten ved afslag på indstilling til pension, det ved jeg heller ikke, men jeg vil tro at i forhold til sygedagpenge, der er løbet kørt så snart man stiler en ansøgning om ftp. iht. §17 og det samme må så vel forekomme for en §18??

Andre med evt. erfaringer må således byde ind, tak.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:12   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
De forskellige instanser kan godt hedde noget forskelligt i de forskellige kommuner.

Sagen overgår til behandling efter reglerne om pension når den lander hos den instans, der træffer den endelige beslutning, altså dem, der enten tilkender førtidspension eller giver afslag på samme.
Og de har 3 mdr. til at træffe deres afgørelse.

I nogle kommuner hedder det "pensionsnævnet", i min kommune hedder det "pensionsgruppen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:17   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok Vovse, er det så noget du bare ved eller fremgår det af lovgivningen nogen steds?

Det er altså meget mærkeligt, at et lille land som vores kan have så mange forskellige benævnelser for det ene eller det andet. Stod det til mig var der kun et pensionsnævn og indstillingen foregik på det samme grundlag i alle kommuner.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 13:58   #10
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
på det brev jeg fik hvor jeg fik at vide at pensionsteamet ville indstille mig til førtidspension, stod der at at der skulle falde en afgørelse senest efter 3 mdr fra denne dato. Hos os har de så altid ens sag på møde på det næste møde - som de har hver anden onsdag....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandling efter Servicelovens § 102 den ukendte bestemmelse buster Et godt link! 35 21-03-2024 21:00
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
Hvordan er reglerne nu? Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 8 11-01-2013 09:13
Licens reglerne Tzari Dit og Dat 4 05-05-2010 08:04
Skånejob, hvornår er det 40 kr./t. og løn efter overenskomst...? Missmoon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 21-09-2008 18:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension