K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 15:28   #1
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Question Hjælpemiddel???

Min kæreste som pt er i IT uddannelse under revalidering pga prolaps i lænden ønsker lidt hjælp fra jer. Han har en bærbar nu, men med de programmer de skal bruge på skolen, så kan den ikke magte det. Og så er det vi vil høre om I kender til en lov om at kommunen i så fald skal stille en bærbar til rådighed for ham... en klassekammerat fra frederikshavn har fået bevilget en men kan ikke huske hvilken lov. Kæresten skal have en tlfsamtale i morgen med sagsbehandleren (3 mdr opfølgning), og så vil det jo være dejligt at være forberedt med lov og paragraffer

Håber I kan hjælpe. Det er en fantastisk gruppe med hjælp og støtte. På forhånd tak!
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 15:42   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsten01 Se meddelelser
Min kæreste som pt er i IT uddannelse under revalidering pga prolaps i lænden ønsker lidt hjælp fra jer. Han har en bærbar nu, men med de programmer de skal bruge på skolen, så kan den ikke magte det. Og så er det vi vil høre om I kender til en lov om at kommunen i så fald skal stille en bærbar til rådighed for ham... en klassekammerat fra frederikshavn har fået bevilget en men kan ikke huske hvilken lov. Kæresten skal have en tlfsamtale i morgen med sagsbehandleren (3 mdr opfølgning), og så vil det jo være dejligt at være forberedt med lov og paragraffer

Håber I kan hjælpe. Det er en fantastisk gruppe med hjælp og støtte. På forhånd tak!
Det er jobcentres ansvar. Se kapitel 14 i § 76 og § 77 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Jeg sætter et link dertil:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K14

Jeg ved, at jobcentrene selv har blanketter til at søge om et hjælpemiddel via dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 17:20   #3
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er jobcentres ansvar. Se kapitel 14 i § 76 og § 77 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Jeg sætter et link dertil:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K14

Jeg ved, at jobcentrene selv har blanketter til at søge om et hjælpemiddel via dem.
Det er fantastisk Curls. Tusinde tak for dit svar. Det er lige hvad han skal bruge
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 19:43   #4
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
update

en lille update og håb om mere hjælp

Efter en telefonisk snak med sagsbehandleren har han fået bevilget egenbetalingen til studietur, men hun vil slet ikke se på den bærbare, som han har brug til skolearbejde. Hun siger, når skolen stiller udstyr til rådighed, så gør kommunen ikke noget. Der er bare det, at det er kun stationære og skal bruges i lokalet logisk nok. Men en del af hans skånehensyn er, at han må arbejde hjemme de dage han har behov for det, og så skal læreren sende opgaverne hjem. Men det kan han jo ikke når hans bærbare ikke kan klare programmerne.

Jeg synes han skal prøve at søge skriftligt, men har I nogle gode forslag til hvordan det skal skrives og er der en ansøgningsblanket man skal anvende?

På forhånd tak!
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 21:02   #5
Daizyrina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Daizyrina er ny på vejen
Måske en anden vej I skal gå

Da jeg tidligere var under revalidering var den bærbare jeg havde behov for udlånt via SU-styrelsen. Det gælder at man, hvis uddannelsen er su-berettiget (selvom man er på den som revalident), skal have hjælpemidler så som stol, bærbar-pc og lignende via su-styrelsen.

Henvend jer på skolen administation, så burde de vide hvilken medarbejder de har, som kan hjælpe med at ansøge om hjælpemidlet; hvilket computeren jo i dette tilfælde må betragtes som?

Held og Lykke
Daizyrina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trehjulet el-scooter kan bevilges som hjælpemiddel. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 13 09-08-2017 21:31
Forbrugsgode / Hjælpemiddel LM Fyn Hjælpemidler til handicappede 30 19-08-2013 16:12
Hjælpemiddel le cuere Hjælpemidler til handicappede 7 22-01-2012 20:49
Husdyr = hjælpemiddel Stueplanten Hjælpemidler til handicappede 46 14-07-2010 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension