K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 20:17   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Zastrow

En af de grundlæggende tanker i EU er arbejdskraften og borgernes frie bevægelighed.

Som det er nu bliver man i Danmark straffet for at have gjort brug af denne frie bevægelighed, ved at man mister sociale rettigheder. Dette kan ses som en hindring for udførelsen af en af grundtankerne bag EU.

At andre EU borgere har sociale rettigheder hvis de kommer til Danmark hænger sammen med at Danskere der rejser til andre EU lande ligeledes har sociale rettigheder der hvor de rejser hen. Så det fungere begge veje og det er ikke bare Danmark der er i den situation.

Det er ikke en svigt af fædrelandet (landsforrædderi) når Danskere rejser ud for at høste erfaring og viden uden for landets grænser, tværtimod er det en vigtig del af det at samle erfaring hjem til Danmark, så vi kan forblive et foregangsland.

Jeg tror at der er mange af dem der lige nu vælger at arbejde et par år i udlandet som en del af deres uddannelse og erhvervserfaring, som ville vælge det fra hvis de vidste hvad de sætter på spil, nemlig deres retssikkerhed.

Og er det det du vil at Danskere skal stavnsbindes på grund af angsten for at nogle ikke-danskere skal få noget? Som sagt ville du også være berettiget til sociale ydelser hvis du bosatte dig i et andet EU-land.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 20:51   #12
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
må sagen jo være den, at du skal have brøkpension fra DK - og så resten af pensionen fra Tyskland, hvis det er der, du har arbejdet i mange år.

Det kan jo heller ikke være meningen, at borgerne først finder hjem, når pensionsalderen kommer - og så vil have fuld pension, når der ikke er optjent til fuld pension.

Jeg er selv hjemmeføding, så jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men som jeg mener at have opfattet sagen - er det vel rimeligt nok
Hej Zastrow

Lige i den sag din personlig mening ikke har ret stor betydning.
Sagen er at Danmark ( ikke kun i den sag ) ikke overholder Forordning 1408 /71 der har FORANG om det passer dig eller ej

Mvh

A-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 20:57   #13
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Princip

Vil bare melde ud, at Ankestyrelsen ikke anser min klage mod brøkpension som at være af principiel eller generel betydning.

Overgangsbestemmelsen for danske statsborgere, hvorefter de har ret til fuld pension fra bosættelsestidspunktet, hvis de er indrejst til Danmark efter den 1.1.1972 har åbenbart ingen gyldighed for Ankestyrelsen.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 15:08   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Kære Zastrow,

Børnefamilieydelse udbetales til alle der er skattepligtige her i landet?

Så hvorfor skal en grænsearbejder i Danmark, som betaler skat i Danmark af sin løn, så ikke også have ret til børnefamilieydelse?

Så hvorfor skal en østarbejder, der betaler skat i Danmark af sin løn, så ikke også have ret til børnefamilieydelse?
Det er ikke korrekt, at hvis man betaler skat her i DK, så har man ret til børnefamilieydelse.
Min datter og svigersøn var to år i USA (han på stipendium fra KBH Universitet) - men trods at der skulle betales skat i DK for dette stipendium, havde de altså ikke ret til børnefamilieydelsen.
Og så er det jeg mener det er forkert, at østarbejdere skal have ret til disse ydelser, når danske skattebetalere IKKE kan få det.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:31   #15
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Det er ikke korrekt, at hvis man betaler skat her i DK, så har man ret til børnefamilieydelse.
Min datter og svigersøn var to år i USA (han på stipendium fra KBH Universitet) - men trods at der skulle betales skat i DK for dette stipendium, havde de altså ikke ret til børnefamilieydelsen.
Og så er det jeg mener det er forkert, at østarbejdere skal have ret til disse ydelser, når danske skattebetalere IKKE kan få det.
Kære Zastrow

USA er ikke opfattet af EU lovgivning, ligesom de østeuropæiske lande er.
Derfor skal man tænke sig godt om til hvilken land man rejser, ligesom de mange brøkpensionister her skulle. Have dine børn rejst f.eks til Rumuniæn sted for til USA, ville de have ret til børnefamillieydelsen derned.
Så nemt er det bare.
Mener du virkeligt at det er nogen forskel mellem skattepenge betalte af danskere og skattepenge betalte af andre EU-borger til den danske skattekasse?

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:56   #16
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
jeg mener ubetinget....

at der må være forskel på en person, der kommer fra et østland og blot arbejder et par år her i landet - og så en person, der i mange år har arbejdet og betalt skat her i Danmark.

Beklager - men sådan er min indstilling altså...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 20:38   #17
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
jeg mener også ubetinget

at så længe EU-borger arbejder og betaler skat i DK, må hun/han have det samme rettigheder som dansk arbejder.
Rejser de hjem, får de ikke ydelserne med til sit hjemland.
Det er RETFÆRDIG, efter min mening.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 01:02   #18
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kære Zastrow,

Østlandende blev optaget i EU, netop fordi Danmark pressede så meget på med at få dem med.

Og hvis de danske myndigheder ved indrejsen til Danmark ville gøre dem opmærksom på, at de kan blive optaget af en a-kasse med det samme, så skulle de ikke søge om bistandsydelser, den dag de bliver arbejdsløs her.

Men der er jo en god grund til ikke at gøre, for starthjælp er jo meget billigere.

Og egentlig skulle de helst ikke have noget som helst som f.eks. børnefamilieydelser.

De kan da bare slide lidt for det danske opsving og så forsvinde igen hurtigst muligt eller dø på vores arbejdspladser, for der dør langt flere østarbejdere på vores arbejdspladser end danskere.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 02:12   #19
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og hvis de danske myndigheder ved indrejsen til Danmark ville gøre dem opmærksom på, at de kan blive optaget af en a-kasse med det samme, så skulle de ikke søge om bistandsydelser, den dag de bliver arbejdsløs her.

Men der er jo en god grund til ikke at gøre, for starthjælp er jo meget billigere.
Oven på hvis de var så naive og troede på den "danske paradis" og tog sin familie med her til landet og blev bagefter uheldige arbejdsløse så for de at vide, at de skal rejse hjem med det samme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og egentlig skulle de helst ikke have noget som helst som f.eks. børnefamilieydelser.
Jeg kender personligt sagen i Århus Kommune hvor en ”østarbejder” venter på børnefamilieydelser fra 2008 år, og kun fordi jeg taler begge sprog forhåbentlig får han penger i næste uge. Det er god nok skandaløs.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
De kan da bare slide lidt for det danske opsving og så forsvinde igen hurtigst muligt eller dø på vores arbejdspladser, for der dør langt flere østarbejdere på vores arbejdspladser end danskere.
Det er fordi de er nemlig meget bange at miste arbejde. For dem er det ”to be or not to be”. Husk også at de danske arbejdsgiver er klare over deres sproglige problemmer og beskriver arbejdsulykken for at åbne fordel for sig selv. Det kan jeg beviser. De kommer hjem handicapede og skal vente på usikkert erstatning for arbejdsskade.

Er det sådan du mener det skal være Zastrow?

Arbejdskræft fra andre EU-lande skal bare komme, arbejde, betale dansk skat, holde sin kæft og rejser hjem når danskere har ikke mere brug for dem mere - er det sådan det skal være? NEJ DET SKAL DET IKKE!!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at der må være forskel på en person, der kommer fra et østland og blot arbejder et par år her i landet - og så en person, der i mange år har arbejdet og betalt skat her i Danmark.

Beklager - men sådan er min indstilling altså...
Desuden vil jeg spørge om, har du den samme indstilling til en person som kommer fra ”en vestland”?????
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 08:50   #20
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Uden overhovedet at tage stilling til om det er retfærdigt eller uretfærdigt med brøkpension, og uden overhovedet at have en pind forstand på brøkpension - er det så ikke sådan, at, meningen er, at det land man har arbejdet i, i de antal år man fratrækker i DK, bliver suppleret op med pension fra det/de lande man har arbejdet i, eller oprindeligt kommer fra?

Får man pension fra et andet land, der svarer til det der ellers ville blive udbetalt i DK, så får man sådan set samlet, det samme, som folk der aldrig har arbejdet/kommer andre steder fra, end i DK.

Så umiddelbart ville det være uretfærdigt, med fuld pension fra DK samtidig med pension fra et andet land.

Har prøvet nogenlunde af følge med i de brøkpensionstråde, men de er godt nok lange og svære at følge.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsens sagsbehandlingstid simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 03-10-2013 17:21
Ankestyrelsens afgørelse Sør Spørgsmål ang fleksjob 1 25-09-2013 12:56
Ankestyrelsens praksisundersøgelse om §112 og §113 zuza Nyt om loven 0 07-12-2007 01:36
Rod i Ankestyrelsens oplysninger zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-11-2007 16:23
Ankestyrelsens sagsbehandlingstider zuza Nyt om loven 0 24-07-2007 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension