K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 16:49   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.733
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, det kan jeg desværre ikke...

Kære KBR

Men jeg kan nævne navne som jeg har hæget mig fast i, når muligheden bød sig, eksempelvis i min kamp for overholdelse af Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Ministre

Eva Kjer Hansen
Karen Jespersen
Karen Ellemann
Benedikte Kiær
Henriette Kjær
Jeg sprang Bertel Haarder over grundet taktik.
Jakob Axel Nielsen

pt Karen Hækkerup som er i gang med at svare mig på 3 stk §20 spørgsmål

Ca 32 kommunalbestyrelser.
KL, Kommunernes Landsforening anmeldt for Tilsynet

6 alm folketingsmedlemmer

Så, ja jeg kan godt nævne navne jeg har kontakt med i min kamp for de svageste.

Det kan jeg naturligvis ikke kræve af andre da jeg ikke kender deres situation.

Men dette er skrevet i en venlig tone men vi skal alle være os bevidste om at vi er den øverste myndighed i Danmark og politikerne vejre om hvad vi ønsker derfor skal vi være aktive og kontakte politikerne for at vise vores foragt for hvad der foregår i vores lille hyggelige Danmark.

Ellers kan det gå galt.

Mange hilsner
Peter som øver sig på, at få stillet §20 spørgsmål i Folketinget.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 03:51   #12
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
så er det nu, at man slet ikke kan sove
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 07:33   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.733
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Folketinget socialudvalg §20 spørgsmål

http://www.ft.dk/samling/20121/almde.../252/index.htm

"Ministeren bedes kommentere artiklen: ’Hun er som en fireårig – alligevel skal hun arbejde.’, fra Ekstrabladet den 21. maj 2013, samt redegøre for, om ministeren mener, at det er rimeligt, at en svært handicappet skal i arbejde? Herunder bedes ministeren redegøre for, om hun har kendskab til lignende sager, og om ministeren vil igangsætte initiativer for at undgå fremtidige sager som denne."

Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Karina Adsbøl (DF).

Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud- [email protected].
På udvalgets vegne
Anne Baastrup formand

Så hvis du er forarget nu, må du gøre en indsats og holde øje med svaret fra ministeren. Hvis så ikke du er tilfreds med dette svar, skriver du til ministeren og beder om en forklaring.

God arbejdslyst.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 08:50   #14
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Stærkt kæmpet, Peter.
Desværre er vi mange, som må vælge vores kampe med omhu
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 09:42   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare tarveligt at jorde den gruppe af borgere, de kan jo ikke selv søge aktindsigt, holde hånd i hanke med sagen, eller banke i bordet, hvis de bliver tromlet ned.......systemet skal da beskytte dem, holde hånden under dem og lade dem lande trygt og sikkert i det sikkerhedsnet de råber så højt op om.
Men man må jo indrømme, at det sikkerhedsnet, får større og større huller, og at flere og flere ryger lige igennem.
Det er desværre der kommunerne sparer flere og flere penge, netop på At folk ikke kan klage....

Er det samme med de bosteder for udviklings hæmmede, de lader dem sejle og personalet behandler dem som skidt, kommunernes tilsyn er ligeglade for de har sparet penge ved at folk ikke kommer i bad osv.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 09:57   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der findes gode bosteder og nogle der er helt forfærdelige - der har været nogle barske sager engang i mellem, hvor personalet både har slået og hånet de svært syge og nedværdiget og krænket dem på det groveste, både de ganske unge og de ældre.....det er meget forfærdeligt at det kan foregå.
Der har også lige været en stor sag om det i England.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 11:32   #17
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Det her er bare typisk Odense kommune for det er sådan de behandler mange af os syge borgere også selv om de kan se at vi ikke kan holde hanke med vores sag eller har overblikket til at foretage os noget imod det de byder os

Jeg vil så komme med endnu et eksempel på den måde de er på fordi jeg har en nabo der er retarderet mentalt og så havde de givet ham et fleks-job og det kunne han så ikke magte.

Jeg tænkte fra starten af at det ville aldrig gå for ham med et fleks-job fordi han slet ikke kan klare sig hjemme i sin egen bolig uden konstant hjælp fra sine forældre.

Nå så havde han det fleksjob i nogle måneder og blev så fyret og så får han kontanthjælp nu. Men så er han blevet smidt ud af sin bolig fordi han ikke kunne få pengene til at række til regningerne.

Han er omkring 40 år og har altid boet i kommunen så de burde kende ham og vide at det slet ikke går for ham med fleks og skulle have givet ham pension og tilbudt ham et bo-sted men kommunen nægter at se realiteterne i øjnene.

Jeg er simpelthen så gal på den stakkels mands vegne og på alle syge mennesker i Odense kommunes vegne
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 12:07   #18
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Det er desværre der kommunerne sparer flere og flere penge, netop på At folk ikke kan klage....

Er det samme med de bosteder for udviklings hæmmede, de lader dem sejle og personalet behandler dem som skidt, kommunernes tilsyn er ligeglade for de har sparet penge ved at folk ikke kommer i bad osv.....
Kære FibroMcs og andre med negativ omtale af Bosteder - jeg vil gerne bidrage med en positiv oplevelse!

Som tidligere ansat på social psykiatrisk bosted med blandede beboere med mange svære diagnoser f.eks. paranoid skitzofreni, svære depressioner, borderliner, frontlapskader, demens osv følger min oplevelse.

Jeg oplevede en behandling af beboere ud over al´forventning, men selvfølgelig det som burde være dagligdag alle andre steder.
Min forudindtagenhed blev gjort til skamme. Så døm ikke alle - der findes steder man kan drømme om, hvis man ikke kan klare sig selv.
Jeg har kun oplevet ros fra pårørende, som var særdeles tilfreds med behandling og omsorg af Deres kære.

Skulle jeg en dag få brug for et Bosted vil jeg gerne have et hjem på min gamle arbejdsplads. Her blev der taget udgangspunkt i beboeren.
De blev indraget efter Deres formåen og "de fik bad hver dag"!
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 22-05-2013 kl. 12:15.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:57   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig, vi - jeg i hvert fald, har også kendskab til flere super gode steder.

Men brodne kar findes i alle kategorier, desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 15:49   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Kære FibroMcs og andre med negativ omtale af Bosteder - jeg vil gerne bidrage med en positiv oplevelse!

Som tidligere ansat på social psykiatrisk bosted med blandede beboere med mange svære diagnoser f.eks. paranoid skitzofreni, svære depressioner, borderliner, frontlapskader, demens osv følger min oplevelse.

Jeg oplevede en behandling af beboere ud over al´forventning, men selvfølgelig det som burde være dagligdag alle andre steder.
Min forudindtagenhed blev gjort til skamme. Så døm ikke alle - der findes steder man kan drømme om, hvis man ikke kan klare sig selv.
Jeg har kun oplevet ros fra pårørende, som var særdeles tilfreds med behandling og omsorg af Deres kære.

Skulle jeg en dag få brug for et Bosted vil jeg gerne have et hjem på min gamle arbejdsplads. Her blev der taget udgangspunkt i beboeren.
De blev indraget efter Deres formåen og "de fik bad hver dag"!
Hilsen lgkh62
Bare rolig vi tror skam på dig....

Det er ligesom med sagsbehandlerne der er altid en solstråle imellem, der er desværre bare langt imellem........

Det samme gælder for plejehjem.......
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unge skal arbejde for kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 2 12-01-2012 10:41
Flere syge skal arbejde. Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 06-05-2010 09:28
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension