K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 08:22   #11
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Har hørt at man kan få en henstandsordning ang. medicin hos Apoteket, hvor man betaler 300 kr fast hver måned, man kan jo hører om ens muligheder på Apoteket.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:07   #12
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Ved klik på det udemærkede link fremkommer:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

Så en mindre udgift end det udløser ikke tilskuddet.

Lyder mystisk at apoteket skulle acceptere 300 kr. om måneden - så vil man jo oparbejde en håbløs gæld, penge de aldrig kan få.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:14   #13
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg skrev til nogen som har med tilskud til medicin ang.muligheden for at kunne have råd til min medicin, da jeg får flere slags, og da jeg er på Kontanthjælp så er det svært at få råd til at købe medicin hver måned

En dame skrev tilbage til mig at jeg kunne spørge ang. Henstandsordningen, at man skulle betale 300 kr hver måned. Det underede mig men jeg skrev til det apotek, som jeg plejer at bruge og spurgte om den Henstandsordning, men det kunne jeg ikke få da jeg skal op på 17 tusind og noget om året mener jeg at hun skrev i må ikke hænge mig op på det.

Man må da mene at de har forstand på det når de har med tilskud og medicin priser samt tilskud at gøre ikke, eller er det bare mig.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:14   #14
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
det er KUN dem der er bevilliget kronikertilskud der kan betale 300 kr i mdr til apoteket og det er jo dem der max betaler 3500 -3700 kr om året så det passer jo meget godt med de 300 kr i måneden alle vi andre kan IKKE få den ordning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kal Se meddelelser
Hvis du har en egenbetaling på knapt 9000 kr om året, og det er til tilskudsberettiget medicin, så kan du få kronikertilskud selv hvis du søger hos din læge. På den måde kommer du max til at betale 3710 kr om året for din tilskudsberettiget medicin.

Bruger du medicin som der ikke er tilskud til, naturmedicin osv, så går det ikke ind under kronikertilskuddet, den del af medicinen betaler vi alle selv for, kronikertilskud eller ej.

NEJ kan ikke få kronikker tilskud før egenbetalingen rammer de ca 18.000 kr
så må selv til lommerne
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:21   #15
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Det er da for dårligt at de ikke tilbyder kronikertilskud til alle dem, som netop har en stor medicin udgift, hvorfor skal der være sådan en forskel, noget medicin er jo dyrt, og hvis nogle af på en lav indkomst, skal man så prioritere og sige bare ærgerligt med medicinen. Synes det er rigtig uretfærdigt.

Tak søsser98 for informationerne om egen betaling og henstands ordningen!! men det er så kun nogen der har den mulighed.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:27   #16
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er IKKE egenbetalingen der skal overstige 17.163 kr. - det er det samlede beløb MED tilskud.

IGEN - direkte fra link:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ronikertilskud
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 12:23   #17
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det er IKKE egenbetalingen der skal overstige 17.163 kr. - det er det samlede beløb MED tilskud.

IGEN - direkte fra link:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ronikertilskud

Ja, det hele skulle stå der, derfor jeg lagde linket ind.

Første gang jeg fik kroniker tilskud, var det apoteket, der anbefalede mig at tale med min læge om det, fordi jeg var ved at nå grænsen for at kunne få det, og de kunne se at jeg nok nåede op på et beløb så jeg ville få glæde af det.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 12:42   #18
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
NEJ kan ikke få kronikker tilskud før egenbetalingen rammer de ca 18.000 kr
så må selv til lommerne
Som Dancer skriver, så er det ikke din egenbetaling der skal op på de ca. 18.000 om året, men det samlede køb.

Du kan se det på din sidste regning fra apoteket, det er det der hedder "Anvendt saldo i CTR". Hvis dette beløb kommer over 17.163 kr om året, så kan du få kronikertilskud.

Mit råd til dig vil være at du hurtigst muligt kommer forbi din egen læge og får søgt om kronikertilskud. Når du får det tilkendt, bliver det beregnet bagud, så hvad du allerede selv har betalt i indeværende CTR-år, det bliver regnet med. Hvis du dermed allerede nu har haft en egenbetaling på over 3710 kr, så får du faktisk beløbet over 3710 kr. udbetalt af apoteket!

Så en generel opfordring til alle: Tjek jeres CTR saldo på jeres regninger, og løber de op i mere end 17.163 kr. så til lægen og søg kronikertilskud.

Når man så er bevilliget kronikertilskud, så kan man lave en aftale med apoteket om at man betaler ca. 300 kr om måneden for medicin, så man slipper for de store regninger der er når et nyt CTR-år starter.

Så se at komme afsted til lægen Søsser!
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 16:34   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis det er tilskudsberettiget medicin du får Søsser98.....og du selv skal betale 9000 Kr om året....så kan du sagtens få kronikertilskud....

Husk nu...det er ikke beløbet på selve regningen fra apoteket du skal se på....det er det beløb du selv skal betale når den rabat man alm får er trukket fra...

Du ved...når man over 800 kr så skal man kun selv betale 50% af regningen osv...(beløbet 800 kr er sikkert ikke rigtigt...har ikke tjekket det...det var bare for eksemplets skyld)

Så ned og søg det hos din læge Søsser98..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:12   #20
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Der bliver ved med at være misforståelser omkring beløb...
Korrekt anvendes to beløb, beløbet før tilskud og beløbet efter tilskud.

Det går også galt med jeres udregning fordi i ikke skelner mellem medicin med og uden tilskud.
Får man medicin der ikke gives tilskud til kan det have flere årsager, men i visse tilfælde kan der ved lægemiddelstyrelsen ansøges om dette, enkelttilskud (i nogle tilfælde forhøjet tilskud)

Alle tre tilskud søges gennem egen læge hos lægemiddelstyrelsen og er man berettiget til det, så får man det, er er ikke så meget slinger... jeg får alle tre former for tilskud, og kun da "forhøjet" tilskud blev ansøgt stillede de ekstra spørgsmål.

Men spørg på apoteket hvorfor du ikke får tilskud af den ene eller anden art og bed apoteket om at fortælle hvad din læge kan søge.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronikertilskud Eva.h Alt det andet 6 12-12-2012 20:13
Kronikertilskud? Camille Hjælpemidler til handicappede 43 06-08-2012 12:13
Kronikertilskud viggo Alt det andet 6 01-05-2012 09:40
kronikertilskud knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-05-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension