K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2013, 10:39   #1
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Privat socialrådgiver?

Jeg er ret ny her. Må sige jeg er imponeret over den viden og villighed til at hjælpe hinanden som er K10.

Selvom her er mange gode råd om hvordan man gebærder sig i forhold til kommunen/ jobcenter, har jeg kraftigt overvejet, at hyre en privat social rådgiver.

Kan I anbefale en i Københavnsområdet? Helst med erfaring i fleksjobsansøgninger.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 12:12   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dansk socialrådgiverforening har nogle selvstændige socialrådgivere som du kan se mere om her http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2381

De er inddelt efter landsdel så du kan finde en i nærheden af hvor du selv bor..

Ovenstående link er iøvrigt fundet under vores nyttige links....som bestemt er et besøg værd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Bare for en god ordens skyld...så er det ikke noget jeg anbefale...at hyre en selvstændig socialrådgiver...

Jeg kan dog godt forstå hvis nogle føler de er nødt til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 12:38   #3
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Tak for linket.

Nej, det burde ikke være nødvendigt at hyre en socialrådgiver.

Men måske den rigtige løsning når man er i tvivl om hvad der egentlig sker i ens sag, og hvad der skal ske nu, og hvordan man "ruster sig bedst".

Det er dyrt, men bliver nok nødt til at prøve
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 12:47   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal lige huske....at hvis man skriver under på at en anden bliver partsrepræsentant for en....ja så giver man al magten i ens sag fra sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 13:13   #5
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Oj, det havde jeg ikke lige tænkt på. Har nemlig fået et tilbud, hvor man skal skrive under på, at man giver socialrådgiveren fuldmagt som partsreprænsentant.

Betyder det så, at man ikke selv kan kontakte jobcenter og få udtalelser mm fra egne læger, hospitaler og speciallæger?

Er det bedre at finde en privat socialrådgiver, som "blot" rådgiver en, om hvordan man skal forholde sig, og evt. hjælpe med at skrive breve i ens eget navn? (hvis de findes)

Kan man være sikker på at en privat socialrådgiver man giver fuldmagt, ikke er "ansat" af kommunen også, og der derved er en interessekonflikt?
Har nemlig over telefonen givet en privat rådgiver oplysninger, som kommunen kan tolke til ugunst for sagen.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 14:16   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har ingen sikkerhed for noget som helst hvis du overlader sagen til en anden...

Så det klart bedste vil være at hyre en som kan råde og evt hjælpe med breve evt bisidder osv

Men det kommer jo også an på hvor meget man selv kan overskue og være med...

Jeg ville bare komme med advarslen så folk er opmærksomme på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 19:34   #7
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Tak for advarslen, jeg kan godt følge dig.

Tror fint, at jeg kan finde ud af at formulere mig, men det er jo lige om at formulere sig "rigtigt". At indhente de rigtige papirer og få dem afleveret på det rigtige tidspunkt. Der er åbenbart mange trin på vejen til evt. fleksjob, og man skulle jo helst ikke falde på en lille ting (som det desværre ser ud nu med en foreløbig tilbagemelding fra jobcentret).

Det er absolut ikke et forsøg på at prøve at "snyde", men om ikke at blive misfortolket (på baggrund af journaler).

Og der sker så mange ting nye ting her her i 2013. Rehabiliteringsteam. Klinisk funktion mm.

Desuden har jobcentret lavet mange "sjove ting". Har fået aktindsigt.
20/12: Borgeren søger mundtligt om fleksjob. (dette er gjort for over et halvt år siden)
20/12: Trækker .... sin ansøgning tilbage.
Dagen efter: Borgeren har søgt om fleksjob.

Må prøve at finde en bisidder/ hjælper.

Men ellers god hjælp herinde. Skulle have kendt K10 langt før.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 22:23   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Tror fint, at jeg kan finde ud af at formulere mig, men det er jo lige om at formulere sig "rigtigt".
De gange jeg har skrevet klager, da har jeg skrevet en kladde, ladet den ligge til næste dag, læst den igennem og lavet nogle rettelser, ladet den ligge et par dage, læst den igennem og rettet lidt mere. Indtil jeg var helt tilfreds.

Hvis du på et tidspunkt får behov for, at skrive en klage, så lav en kladde og læg den her på K10, renset for navne o.l., så er der stor sandsynlighed for, at andre brugere vil komme med relevante input, f.eks. links til afgørelser og §'er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 16:02   #9
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Mange tak for jeres gode råd.

Frup: det var da held for dig at kommunen ikke overholdt deres informationspligt til din socialrådgiver. Men penge ud ad vinduet.

Jeg tror jeg har fundet en privat socialrådgiver som kan hjælpe uden at han har fuldmagt. Dvs at han forhåbentligt kan give gode råd i forhold til møder på kommunen, div. udtalelser, og om kommunen overholder reglerne.

Men tænker på om frivillige rådgivninger kan gøre det samme som en privat socialrådgiver. Det virker bare ikke som om de har den fornødne indsigt i specielt fleksjob og jobcentre. Og især ikke nok tid til at sætte sig ind i ens sag, hvilket man selvfølgelig godt kan forstå med alle os, der er kommet i klemme og har brug for hjælp.

Heldigvis er der også meget hjælp at hente herinde.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 19:49   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo det....hvis man overhovedet har muligheden for det....så kan man selv komme lige så langt og godt frem som en socialrådgiver...plus man afgiver ikke magten over sin egen sag...

Men man kan jo desværre komme så langt ud at man ikke ser anden mulighed...

Men jeg tror du bliver mere glad for en rådgiver hvor du stadig selv kan styre det...end du ville blive det med en af dem hvor de bliver partsrepræsentant...

Alle ved godt at det ikke er for at snyde...det kan man jo heller ikke....heller ikke selv om du så hyrede nok så mange rådgivere...

Men nogle gange er man tilbøjelig til at blande sine følelser ind i de ting man skriver til kommunen...og det gør bare en sag meget værre...og der er det nok rigtig godt lige at have en der kan se tingene igennem og fjerne de ting der ikke høre hjemme der...

Så håber du får god glæde af det...ja og selvfølgelig også af K10...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privat socialrådgiver Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-11-2011 11:03
privat socialrådgiver/har du prøvet det? Zara Alt det andet 1 13-02-2011 15:01
Privat socialrådgiver torbenc Politik og Samfund 23 31-08-2010 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension