K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2009, 18:24   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Hvor har i flex job henne

Jeg er lige lidt nysgerrig og tænkte at det lige kunne være sjovt at hvide hvor i arbejder henne og er i glad for det,selv er jeg lige nystartet på et plejehjem og det er jeg entlig glad for men som skrevet i tidligere tråd har jeg lige lidt nervøsitet som jeg skal ha overstået .knuzz
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 19:02   #2
Bitten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Lokation: guldborgsund
Alder: 65
Indlæg: 21
Styrke: 18
Bitten er ny på vejen
Hej KatrineB
Jeg har i september 2008 fået fleks-job på et sygehus i nærheden af hvor jeg bor.Det er simpelthen bare et drømmejob.Desværre er jeg ikke fastansat og jeg har nu fået jobbet forlænget for 3 gang og skal så næste gang (jeg har job året ud...altså hele 2009) fastansættes og det håber jeg rigtigt meget at jeg bliver .
Jeg håber også at du har fundet dit drømmejob.

Bitten
Bitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 19:29   #3
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
hej KatrineB
jeg er ansat ved Flyvevåbnet, som Ufaglært Specialarbejder, i kørselsafdelingen. Vasker og rengør biler, samt kører ærinder (20 timer om ugen. med fri om onsdagen). Og blev fast ansat 1 maj sidste år.

Så held og lykke, og jeg håber at du klarer det, samt bliver glad for jobbet.

Tobeka
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 19:50   #4
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg er ansat ved et shippingfirma her i Randers og har været det siden
3.december 2008. Jeg troede først jeg skulle være der en måned i praktik først, men fik at vide efter 2 uger at jeg var ansat men havde de almindelige 3 måneders prøvetid og fik løn fra første dag .
Jeg har overgået mine 3 måneders prøvetid den 3. marts iår så er glad. Jeg er kanon glad for jobbet, for jeg har søde kollegaer og gode arbejdsvilkår
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 20:56   #5
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Hvis jeg får bevilliget fleks, jamen så bliver jeg i det firma jeg er i nu. Et IT konsulent firma hvor jeg sidder som HR assistent, vi er 100 ansatte.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 05:29   #6
Bean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bean er ny på vejen
Jeg er så heldig at på trods af at have været indlagt 3 x på 2 år med blodpropper i hjernen, så har jeg stadigvæk mit gl. job (12 timer om ugen) som Erhvervskonsulent. (køkkensælger)
Dog slipper jeg for de store sager som jeg slet ikke kan overskue, og tager mig af at oprette nye kunder, og vedligeholde vores storkunde database, og kunder der kommer ind eller ringer og bestiller.
Jeg har nogle kanon gode kollegaer, som altid er klar til at hjælpe, samt en rigtig god chef.
Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 09:43   #7
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
er der folk der er i praktik i mere end 3 mån??? for det syntes jeg er at udnytte gratis arbejdskraft... jeg ville føle mig udnyttet hvis jeg skulle i praktik et sted i længere tid.......!! syntes jeg har hørt rygter om nogen slet ikke bliver fastansat aligevel..
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 17:01   #8
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
er der folk der er i praktik i mere end 3 mån??? for det syntes jeg er at udnytte gratis arbejdskraft... jeg ville føle mig udnyttet hvis jeg skulle i praktik et sted i længere tid.......!! syntes jeg har hørt rygter om nogen slet ikke bliver fastansat aligevel..

Hej.

Jo, jeg er en af disse som "kører" på 6 mdr. i praktik og har fået den besked fra praktikstedet, at flex kan ikke opnås grundet , jeg kun kan klare 3 timer dgl.
Så korrekt som du beskriver, at man føler sig udnyttet.

Vh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 19:43   #9
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
3 t/dgl burde da være nok til at kunne opnå fleks so/so det afgørende er ofte om man kan nå et ugentligt timeantal på 12½ eller over. Kender selv en der er i fleks på 12½. Kan man ikke det så vil såvel offentlige som private arbejdsgivere dog sjældent ansætte én.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 20:13   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Praktik

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wersi 56 Se meddelelser
Hej.

Jo, jeg er en af disse som "kører" på 6 mdr. i praktik og har fået den besked fra praktikstedet, at flex kan ikke opnås grundet , jeg kun kan klare 3 timer dgl.
Så korrekt som du beskriver, at man føler sig udnyttet.

Vh. wersi.
Hej Wersi56... Hvis du ER fleksjobber og er på ledighedsydelse, er det op til dig selv, hvor længe du vil i ulønnet praktik med henblik på et fleksjob som fastansat. Synes personligt 6 mdr. er laaang tid. Hvis de siger, at de ikke kan have dig som fleksjobber grundet det lave timetal, ville jeg have stoppet, hvis jeg var dig. Så ville jeg søge og finde et andet sted, som er interesseret i at have mig som fastansat. Personligt har jeg aldrig været i praktik for at vurdere, hvordan stedet var og mht. timetal. (er i 2. fleksjob).

Kan godt forstå, du må føle dig udnyttet... Kender selv den følelse for mange år siden, da jobcentret sendte mig ud i jobtræning som jo aldrig blev til noget job... Det var bare noget møg...

Jeg har læst andre steder her på K10, at nogen gerne lige vil se, hvordan arbejdsstedet er, om det er et sted, de kan klare osv... med måske op til 3 mdr´s praktik.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension