K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 17:22   #1
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Reform kan føre til nye indgreb i førtidspension

Jeg plejer næsten hver dag, at lave
en søgning på Google for at se om der skulle være nyt om den forestående reform at førtidspensionen.

I dag fandt jeg så denne overskrift på altinget.dk, der gør mig en anelse bange;
"Reform kan føre til nye indgreb i førtidspension"

Jeg har desværre ikke fuld adgang til altinget.dk, men det den smule af artiklen man kan læse er mere end nok til at gøre mig ret så nervøs. Her kan man nemlig læse, at hvis reformen ikke resulterer i store nok besparelser, så er regeringen parat til yderligere indgreb i førtidspensionen.

Hvad skal det hele så ende med? Vil det så til sidst betyde, at førtidspensionen helt afskaffes?
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 17:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det du ikke kan få adgang til, er sikkert det seneste nye udspil, der handler om at helt frakende førtidspensionen fra førtidspensionister under 40 år.....

Kun et gæt....

Som du også kan læse derinde, så har Hækkerup nu åbnet for, at førtidspensioner kan frakendes - det var den der startet den lavine der nu hedder, at alle førtidspensioniseter kan få frakendt pensionen hvis de er under 40. Da de skal tilbydes en helt ny chance, på et helt nyt grundlag.

Sidst redigeret af Ninja; 27-03-2012 kl. 17:31.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 17:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
gør som mig og vente på hvad der bliver vedtaget
min sag er lukket 100 procent lægefagligt og skal så i en 4-6 ugers arbejdsprøvning
den eneste grund til det er, at så kan et pensionsnævn ikke kommer og sige min tudligere er for gammel. har netop fået tildelt en sagsbehandler i gennem psyk som skal kører min sag.
min sag kommer alså ikke videre, uanset hvor mange chancer den kære hækkeup giver mig.
Ja er under 40 år og sådan er det, men er uden indtægt så kan da håbe jeg så kan få kontanthjælp i et forløb. men vil være spild af tid og penge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 21:52   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Det du ikke kan få adgang til, er sikkert det seneste nye udspil, der handler om at helt frakende førtidspensionen fra førtidspensionister under 40 år.....

Kun et gæt....

Som du også kan læse derinde, så har Hækkerup nu åbnet for, at førtidspensioner kan frakendes - det var den der startet den lavine der nu hedder, at alle førtidspensioniseter kan få frakendt pensionen hvis de er under 40. Da de skal tilbydes en helt ny chance, på et helt nyt grundlag.
De må gøre hvad de gør, vel. Jeg gør det samme.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 22:07   #5
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Har i ikke et link?

Godt nok vildt hvis det bliver til noget det der,hold kæft en svinestreg.Det skal nok blive sjovt til de udviklingsforløb haha.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 09:17   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kig evt inde på altinget.dk og søg evt førtidspension, så dukker der noget op....bla at Hækkerup nu åbner for muligheden om, at man skal kunne frakende allerede tilkendte pensioner fra folk under 40.

Men husk det er ikke vedtaget, det er KUN foreslag til reformudspillet.

Personligt tror jeg aldrig det vil kunne ske, men med den nye regering (som jeg fejlagtigt selv har stemt på!), så må man jo se i øjnene at ALT efterhånden kan ske, og at løftebrud er hverdagskost. Så når de den ene dag fortæller, at man IKKE vil frakende pensioner der allerede ER tilkendt - og pludselig åbner for muligheden bag om ryggen på befolkningen, jamen så kan jeg godt se, at de er halv farlige at have siddende ved magten......for man ANER simpelthen ikke hvad de kan finde på. Det er pludselig blevet utrygt at være dansker.

Glæder mig i dén grad til de er færdige med de reformer, så man endelig har noget konkret at forholde sig til. Det her er da til at blive vanvittig over.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 23:03   #7
Stop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Stop er ny på vejen
Stop op og tænk

Med alt mulig forståelse for hvordan mennesker på førtidspension må have det med en konstant uvished, så er det måske en lille hjælp på vejen at stoppe op og tage udgangspunkt i fakta:

1) Ingen kender med sikkerhed indholdet af den kommende reform, så lad os forsøge at gemme energien til en kamp baseret på konkret viden.

2) Det bliver næsten umuligt at lave forringelser for mennesker, som allerede har fået tilkendt førtidspension og som måske har fået den i mange år.

3) Man kan lave en måneds gratis prøve-abonnement på Altinget og det har jeg så gjort - men der går op til 24 timer før det er aktivt. Når jeg har fået adgang skal jeg efter bedste evne genfortælle indholdet.

Stop
Stop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 06:41   #8
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stop Se meddelelser
Med alt mulig forståelse for hvordan mennesker på førtidspension må have det med en konstant uvished, så er det måske en lille hjælp på vejen at stoppe op og tage udgangspunkt i fakta:

1) Ingen kender med sikkerhed indholdet af den kommende reform, så lad os forsøge at gemme energien til en kamp baseret på konkret viden.

2) Det bliver næsten umuligt at lave forringelser for mennesker, som allerede har fået tilkendt førtidspension og som måske har fået den i mange år.

3) Man kan lave en måneds gratis prøve-abonnement på Altinget og det har jeg så gjort - men der går op til 24 timer før det er aktivt. Når jeg har fået adgang skal jeg efter bedste evne genfortælle indholdet.

Stop
Dejligt at se at der er nogen der kan bevare det kølige overblik her inde stemningen bliver konstant pisket op til dommedag. Den ene efter den anden kommer med sit bud på hvor slemt det kommer til at gå baseret på egen vurdering og ikke konkrete fakta.
Jeg er stor tilhænger af fakta og ikke gætværk.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 08:16   #9
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Dejligt at se at der er nogen der kan bevare det kølige overblik her inde stemningen bliver konstant pisket op til dommedag. Den ene efter den anden kommer med sit bud på hvor slemt det kommer til at gå baseret på egen vurdering og ikke konkrete fakta.
Jeg er stor tilhænger af fakta og ikke gætværk.
Enig. Ro på og vent nu og se.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 08:56   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes nu de fleste er gode til hele tiden, at skrive det kun er forslag, og at man skal vente til det hele er vedtaget.

Jeg er selv over 40 og føler mig på sikker grund, men jeg kan sagtens føle med dem under de 40 der står med udsigt til, at skulle gennem det ene forløb efter det andet hvis reformerne bliver vedtaget i den form vi netop har hørt om.

Og så man heller ikke glemme, at rigtig mange er syge herinde, og derfor heller ikke har så let ved at slå koldt vand i blodet af forskellige årsager...

Men det bliver da dejligt når de reformer er finpudset og færdige - det kan vel heller ikke vare så længe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indgreb i fortidspension Fruen49 Alt det andet 9 29-03-2011 19:16
Kan mobning føre til psykiske lidelser????? bla-bla Politik og Samfund 5 26-10-2009 10:32
Hjorts Indgreb får sygefravær til at stige Stella Politik og Samfund 0 15-04-2008 11:05
Jobkrav kan føre til hjertesygdom-arbejdsskade zuza Politik og Samfund 0 30-01-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension