K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2008, 16:29   #11
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
okay nu fatter jeg alså ikke en brik er der nogen herinde der vil skære det ud i pap for mig?? jeg er i øjeblikket på forlænget sygedapenge og går og vendter på at skulle til møde med kommunen om endnu en jobprøvning med henblik på et fleksjob...akassen kan jeg ikke få spor fra da jeg i forvejen kun kunne arbejde 15 - 20 timer og for at kunne modtage ledighedsydelse osv fra dem skal jeg kunne tage et job på min 30 timer..

men hvad så når mine sygedapenge stopper nu her, hedder det så kontanthjælp eller hva??
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 16:48   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
laurena hvis du bliver visiteret til fleksjob og kommer direkte fra sygedagpenge som det lyder som om du gør, så er det ledighedsydelse...

i baldurs tilfælde risikere man at det kan ende med kontanthjælp, fordi en social læge kommer med stupide bemærkninger ...

baldur hvordan går det med dit ??
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 22:28   #13
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej hejdien

tak for dine svae og ?

socialægen skrev i referatet ,at min ryglidelse er varig og ,at jeg har har behov for omfattende skånehensyn ,der er ikke behov for yderligere undersøgelse og hun ser ikke flere behandlingsmugligheder. på mødet snakkede de lidt frem og tilbage om flesjob men intet blev skrevet ned .

jeg har brokket mig over at de på jobcentret gør mig bedre end jeg er ,da der står i referatet at jeg de sidste 14 dage har været der fra kl 9-14 ,og det passer ikke .

min socialrådgiver i fagforegningen siger at ,det socialægen skriver er godt nok.?

Hvad siger du ?

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 22:46   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder, som om det nu er timerne, der får det afgørende at skulle have sagt, og ikke sociallægen.

Altså de timer, de påstår, du har været der. (De 25 timer skal de måske bruge for at få statsrefusion.)

25 timer er for mange, hvis de mener, du har arbejdet effektivt samtlige 25 timer.

Jeg håber, du har skrevet dagbog over, hvor mange timer du har været der, og over, HVAD du har lavet. Hvor mange timer osv. osv. Dit liv, når du kommer hjem. Har du brug for hjælp til noget derhjemme? ALT!!!


(Ups... jeg hedder jo ikke Hejdien...he-he)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 11-08-2008 kl. 22:48. Årsag: rettet reva til timer
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 23:24   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
baldur jeg siger som zuza jobdagbog ,jobdagbog og atter jobdagbog

Jeg har selv lige været i arbejdsprøvning (er stoppet igen og skal nok skrive om det når jeg har samlet energi til det ) jeg gjorde simpelthen det at jeg skrev en meget detaljeret jobdagbog, da jeg så havde været i arbejdsprøvningen i 14 dage sendte jeg den til kommunen men besked om at jeg ønskede at få den lagt ind i min sags mappe at jeg vidste at den var omfattende , men at det åbenbart var nødvendigt for at være sikker på at div love blev overholdt

Gør det samme, og når jeg skriver detaljeret så mener jeg detaljeret og skriv også gerne at du ikke er enig med jobcenteret om tiderne...

skriv hver dag hvad tid du kommer hvornår du går , hvordan du kommer frem og tilbage hvornår du holder pauser og hvordan du har det når du kommer hjem, de skal lægge det ind i din sag når du sender det og beder om det, gør samtidig opmærksom på at jobdagbogen vil blive i kopi i dit hjem , bed om kvittering for modtagelse og snak evt med din læge om jobdagbogen hvis der er noget galt ...
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 18:19   #16
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
tak for svar

jeg har heldigvis dage hvor jeg har været ved læge og fys ,hvor jeg gik kl 11,00 og 12,00 ,så de dage har jeg da også vidner på at jeg ikke har været der til kl 14.00

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 10:11   #17
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
okay idt naivt men jeg trode ledighedsydelse var det samme som kontanthjælp. er der nogen herinde der kan hjælpe med et link så læse lidt mere om reglerne for ledighedsydelse inden jeg skal op og kæmpe med en sagsbehandler..??
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 10:22   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du overgår til fleksordningen direkte fra sygedagpenge, så er taksten cirka 14.000 pr. måned - 91% af sygedagpengene.

Hvis du falder for varighedsbegrænsningen for sygedagpenge og overgår til kontanthjælp, så fortsætter du på kontanthjælpstaksten som ledig fleksjobber. Det er stadig ledighedsydelse, blot med færre penge.

Hvis du er gift, og er faldet for sygedagpengevarigheden, så er du ikke berettiget til kontanthjælp, men så er det noget, der hedder særlig ydelse, som svarer til kontanthjælp.

Du kan tjekke fleksjobpjecen, som ligger under Nyttige links, hvor du kan læse meget mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 10:59   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
eij, det lyder sørme interessant det du siger om særlig ydelse.

Hvad er det for noget?

Jeg spør fordi da vi stod midt i kaos, fik vi at vide at trods det at vi havde 2 hjemmeboende børn under 18(forsørgerpligt) kunne min mand ikke engang få kontanthjælp MEN vi skulle alle 4 leve af min mellemste førtidspension!

Øh, kan du forklare lidt mere om den og hvordan den kan tildeles -tak
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:10   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fra fleksjobpjecen (som ligger under nyttige links):

Citat:
Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse
Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2007 er det 8.959 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 8.959 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.786 kr. og for udeboende er lavere end 5.773 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.786 kr., eller for udeboende 5.773 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob, før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexydelse Olde Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2013 19:35
flexydelse vs. ledighedsydelse.... ette74 Alt det andet 6 04-10-2012 14:33
Flexydelse Goofy_dk Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2012 00:41
Flexydelse ? KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2011 22:12
Flexydelse ETSL Spørgsmål ang fleksjob 8 06-05-2011 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension