K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2010, 02:17   #31
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@Lau

Hvad ******* snakker du om ? Tror du ikke lige du skulle tænke dig om før du kom med beskyldninger om misinformation,den eneste der kommer med usandheder her er kun dig.

Der er lande som DK har indgået aftaler med om socialsikring og dobbeltbeskatning.Jeg skal ikke gøre mig klog på andre lande end Tyrkiet,og her er teksten klar.Det er opholdslandet der har skatteretten,og i Tyrkiet betaler man ikke skat af socialepensioner.

Hvis du har en privat pension også,vil du stadig være skattepligtig i DK men den vil blive nedsat med 50%

Så hvis en person kun har sin socialepension kan han/hun flytte til Tyrkiet uden at betale så meget som en øre i skat.
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 30-06-2010, 07:59   #32
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
kunne også godt tænke mig at få et bud på hvormeget man kan få udbetalt hvis man tager en fp efter 2003 med til Thailand....
Du vil som ny førtidspensionist stadig få det samme bruttobeløb i pension som altid.

Gamle førtidspensionister mister en del af deres pension når de rejser udenfor EU.

Danmark har dobbeltbeskatningsaftale med Thailand, derfor kommer du kun til at betale skat i det ene eller det andet land. I tilfældet Thailand ved jeg ikke hvilket af de to lande der har beskatningsretten.
Her http://www.skm.dk/love/dbo/ kan du finde aftalen mellem DK og Thailand men det er tungt læsestof.

Du kunne evt. spørge inde på ÆUG's forum, der skal nok være nogen der ved det der.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/...74a1ad61437651



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 30-06-2010, 15:58   #33
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
flytning til udlandet

Hejsa
Jeg har også selv lige undersøgt mulighederne for at få FP med til udlandet.
Man udfylder bare en blanket hos borgerservice i sin hjemkommune og så overgår pensionsudbetalingen via Pensionsrådet. Mener dog at det kan tage op til 3 mdr. inden det er i orden, men er ikke hel sikker. (altså fra man søger).
Ligeledes var det ingen problemer med at få den pension jeg selv har opsparet med fra min pensionskasse. Hvordan den bliver beskattes ved jeg dog ikke, men nu er det jo fuld skat, fradraget bruger kommunen.
Ved endnu ikke om vi flytter til udlandet (tyskland), da vi har et hus der skal sælges først og i disse tider......
Held og lykke i Tyrkiet
L. Hagenau er ikke logget ind  
Gammel 30-06-2010, 20:21   #34
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
@Lau

Hvad ******* snakker du om ? Tror du ikke lige du skulle tænke dig om før du kom med beskyldninger om misinformation,den eneste der kommer med usandheder her er kun dig.

Der er lande som DK har indgået aftaler med om socialsikring og dobbeltbeskatning.Jeg skal ikke gøre mig klog på andre lande end Tyrkiet,og her er teksten klar.Det er opholdslandet der har skatteretten,og i Tyrkiet betaler man ikke skat af socialepensioner.

Hvis du har en privat pension også,vil du stadig være skattepligtig i DK men den vil blive nedsat med 50%

Så hvis en person kun har sin socialepension kan han/hun flytte til Tyrkiet uden at betale så meget som en øre i skat.
Så, så, små slag, ikke!

Taler du af erfaring, eller er det "noget du har hørt"?

Nogle links til lovgivning evtl.?

Hvis det ER sandt må det efter min mening være et hul, en smutter, som vil blive lukket når Skat bliver opmærksom på det.

En anden ting: Ved flytning til visse lande gælder reglen om at man skal have haft ophold i DK min. 10 år op til dato for tilkendelse af pension. Selv ophold på Grønland, Færøerne gælder som udlandsophold...
Lau er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2010, 02:44   #35
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@Lau

Hvorfor skulle jeg dog slappe af ? Du kommer med usandheder og beskyldninger om misinformation.Desuden påstår du at hvis det er sandt må det være et smuthul,din retorik minder mig meget om en gammel hjemmeplejerske og hendes kumpaner.

Du kan selv ringe til skat og forhører dig om dobbeltbeskatningsaftalen mellem Tyrkiet og DK,der er ikke meget specifikt omkring emnet ude på nettet.Men gjorde mig dog den ulejlighed at finde dette dokument.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102...&i=264#i102405

artikel 18.
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2010, 10:46   #36
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
http://www.skm.dk/love/dbo/

Her kan man finde de enkelte overenskomster og ja de variere fra land til land.

og her fra skat http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102402&vId=202804#pos



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 01-07-2010 kl. 10:49.
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2010, 22:42   #37
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Lidt dårlig info(desværre): Sidste år ophørte dobbeltbeskatningen mellem Spanien og Frankrig, og det giver jo fremover en noget større skat for vores kære udsendte pensionister... -eller hvem ved, for Spanien har jo en kæmpe regning de skal til at betale

Og mon ikke, at staten - når udflytningen til et andet varmt land bliver for stort - henter det de kan hos "udflytterne"...

Som jeg ser det, er det bare med at komme afsted mens tid er... -og derefter indstille sig på, at det(desværre) er på lånt tid(pas på med huskøb).
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2010, 00:44   #38
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Lidt dårlig info(desværre): Sidste år ophørte dobbeltbeskatningen mellem Spanien og Frankrig, og det giver jo fremover en noget større skat for vores kære udsendte pensionister... -eller hvem ved, for Spanien har jo en kæmpe regning de skal til at betale

Og mon ikke, at staten - når udflytningen til et andet varmt land bliver for stort - henter det de kan hos "udflytterne"...

Som jeg ser det, er det bare med at komme afsted mens tid er... -og derefter indstille sig på, at det(desværre) er på lånt tid(pas på med huskøb).
Jeg kan godt huske der var noget med Frankrig og Spanien. Men som jeg læser det er det Danmark der har opsagt dobbeltbeskatningsaftalerne med de to lande, ikke spanien.

Men hvad det reelt betyder, kan jeg ikke sige, og ville hvis det var aktuelt for mig spørge SKAT, det kan jo godt være at der er trådt nogle andre regler i stedet, f.eks. EU-regler, men jeg må sige jeg ved det ikke.

Men det er da en vigtig viden at få med.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2010, 09:05   #39
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hvis man flytter til Spanien, så betaler man skat herhjemme og i Spanien, har undersøgt det..
Jeg har en bekendt der bor der, hun er pensionist og betaler skat i DK og i Spanien, men skatten er ikke så høj i Spanien, hun slipper med 1100,- om året.
Sandie75 er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2010, 10:46   #40
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er/var motivet for Danmarks/regeringens beslutning om at opsige dobbeltbeskatningsaftalerne med henholdsvis Spanien og Frankrig?
Men det er der dog nok desværre ingen af os der kan svare på

Var Danmarks hensigt at beskytte Danske borgere mod en på en eller anden vis for stor skattebyrde?
Eller var det Danmarks hensigt at beskytte den danske stats egne økonomiske interesser?

Som jeg har kunnet læse er man nu pligtig til hvis man ejer en feriebolig i Frankrig, at betale ejendomsværdiskat til Danmark

Gad vide om der er andre lande i verdens der tillader sig at forlange ejendomsværdiskat fra deres borgere med ejendom i andre lande

Men bortset fra det så er de spanske 1.100 kroners skat om året, jo til at overse, hvis man ønsker at bo der.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-07-2010 kl. 10:48.
Ragdoll er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
Flytning til udlandet Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-06-2012 19:14
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension