K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2008, 14:52   #21
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
1. vi er ikke gift da hun i dag er på bistan og hun får 8700 udbetalt

2. jeg ser ikke ned på nogle, jeg mener som et eks. at man siger at bistan er et overlevelse ydelse hvordan kan man så få noget der er mindre. ved at hun muligvis snart får sin pension efter 9 år kamp

3. jeg ringet på kommunen efter jeg havde skrevet her inde for at få det rigtige beløb med min indtægt og hun vil få 7567.- udbetalt

4. hvis man har snakke tøjet rigtigt på så kan man i Odense kommune snakke sig bort fra aktivering som min nabo

5. jeg har også været på bistand før jeg ved godt hvor svært det er at få det hele til at hænge sammen

6.okay jeg har 15 k ud hver md men jeg skrev jo helle ikke min fagforening = - 1000
og jeg har 25 km til arbejdet ca 1000 kr i benzin når jeg har trukket kørelsefradrav fra og jeg skal jo også betale min del til min bedre halvdel de penge hun ikke har (kost) så i sidste ende har vi nok det samme

7. ja og jeg giver dig ret med det vi har i vores lov ang at blive straffet for at bo sammen er langt ude det kan ikke passe at dem som der bor sammen bliver nød til at gå hver til sit pga. øknomien de skulle belønes

8. et par i min opgang hvor konen har sin pension er idag gået fra hinanden(proforma) pga han har fået et job efter 10 år's uddanelse, så nu har han lille lejlighed som måske en eller anden mangler.

9. jeg er afd leder på min arbejdesplads og jeg har altid når vi har manglet folk henvendt mig til de steder hvor bistanklienter bliver smidt hen da de også skal ha en chance som jeg fik for mange år siden. så jeg kigger aldrig ned på dem der ligger ned, nej jeg forsøger at hjælpe dem op igen.

Sidst redigeret af AMP; 29-02-2008 kl. 14:54.
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 15:11   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså som kontanthjælpsmodtager bliver jeg altså en lille smule harm! Jeg får 8500 kr i bistandshjælp - og dette beløb uanset om jeg har ét barn eller 4 børn, lille lejlighed eller mega lejlighed. Og der er loft over boligsikring og hele svineriet, så jeg ialt får udbetalt 10.500 kr.
Min husleje er 6300 kr, lysregning 1000 kr (den er 2975 kr i kvartalet), dertil kommer internet/telefon/mobiler, licens, indboforsikring, børneforsikringer og alle de der almindelige udgifter, samt gæld, skatte inddragelse mm
Når alt er gået over budgettet (incl børnecheck) har jeg 2200 kr at leve for om måneden, mig og 4 børn - det svare til ca 70 kr om dagen! De 2200 kr skal dække alm kost, alm forbrug af shampoo, toiletpapir og den slags nødvendigheder - samt tøj og fodtøj til os alle sammen. Og så kommer der jo penge til ALLE de der sjove udflugter (der er umulige) fordi der ikke engang kan skrabes sammen til en togbillet med over to zoner.

Jeg véd ikke hvor det ér du kan få øje på den store gevinst AMP?

Jeg køber ALT tøj brugt, til os alle sammen. Nyt tøj er noget man kan ønske sig i julegave og/eller fødselsdagsgave (af alle andre end mig!). Frisør er helt udelukket. Nu har jeg netop fået en hormonspiral der tog mig flere måneder at spare op til (knabt 1300 kr), fordi den gør at menses udebliver - så jeg kan spare penge på Tampax/bind mm over en 5årig periode.
Og jeg har heller ikke gode tænder, og kan ikke få hjælp til tandlægen!
Jeg får heller ikke medicintilskud, varmehjælp eller en PIND andet. Jeg har kontanthjælpen and that's it!!

Iøvrigt kan du jo heller ikke regne de 2000 kr i friplads med ind i hendes budget. Friplads betyder at de kan gå der gratis - hun får jo ikke de 2000 kr i hånden, selvom det er en besparelse.
Præcis som du heller ikke kan blande børnene med ind i kontanthjælpen, da de kommer fra to forskellige kasser.
Kontanthjælp er kontanthjælp uanset antal af børn! (Får man flere er det for egen regning - hjælpen stiger ikke yderligere efter det første barn!)
Og boligsikring er boligsikring. Og børnefamilieydelser og børnecheck er også fra andre kasser.
Fordi naboen har to børn og derved får lidt flere penge fra nogle bestemte kasser, har INTET med kontanthjælpen at gøre. Du må sgu ikke blande det sammen!!!

Der er et fast kontanthjælpsgrundlag. Færdig. Om folk så får 1, 2, 4 eller 7 børn er op til dem selv. Kontanthjælpen stiger ikke. Så det er forkert af dig at skrive 'folk på kontanthjælp' får så og så meget, for det passer ikke. Det er de yder omstændigheder der har indflydelse på beløbets størrelse.

Sidst redigeret af Ninja; 29-02-2008 kl. 15:21.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 15:24   #23
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
ved det men der er jo en forskel hvor man bor og på huslejen og hvor meget støm man bruger jeg vil ikke til at lægge buget op for nogle men jeg kender da loven rigligt til.

og ang fri plads det er rigtigt men jeg skal jo tjene 2 k for at betale min søn's sfo så det er jo en slags indkomst boligsikring få man jo heller ikke men stadigvæk en slags indkomst

og tandlæge kan du altså få hjælp til dette skal du bare søge og så får du besked at gå til en tandlæge og få lavet et overslag og hvis det er rigligt skal de hjælpe husk jeg har været der selv og min samlever er der stadigvæk

og ja der er en stor forskel på hvor mange børn man har, og bistanden er et belød og det er pension og løn også om man har 1 eller 10 børn der er ingen der kommer og giver mig eller dig flere penge pga man har 10 børn det ville min arbejdsgiver da være total ligeglad med

Sidst redigeret af AMP; 29-02-2008 kl. 16:21.
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 16:06   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er lige det med kontakthjælp og førtidspension osv et følsomt emne og derfor kommer man nemt til at gå efter manden i stedet for efter bolden...

så det er vigtigt at i lige husker at vi har reglen her at vi går efter bolden og ikke manden ....

Jeg tror at vi alle sammen kan være enige om at sambeskatningen er latterlig og for den sags skyld går det også for ægtefælleforsørgelse ...

AMP du har ret i det med tandlægen , men vil lige sige at det samme gælder for førtidspensionister efter den nye pensionslov der står førtidspensionister hvis pension er søgt eller tilkendt efter 1. januar 2003 tildeles hjælp efter "kontanthjælpsparagrafen". http://www.voksentandplejen.dk/borge...nsionister.htm

Hvis det er der skal laves beregninger så prøv engang at tage to ens familier og sæt dem op mod hinanden

lav to enlige..

det er et misvisende billede hvis man gør det på den anden måde ...
  Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 16:20   #25
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
enig jeg har aldrig været efter nogle og vil gerne hjælpe med det jeg nu kan og så blev jeg igen lige lidt klogere viste ikke det med pensionister ang tandplejen
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 16:37   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AMP og jeg troede jeg blev riger

jeg har lige tjekket ekstraordinært og ordinær tilskud (kunne ikke få det til at passe med dine beløb for så var der nogen der snød mig )

De rigtige takster for ordinært og ekstra ordinært er

kr. 1.060 pr. kvartal pr. barn

kr. 1.078 pr. kvartal, (uanset hvor mange børn man har får man kun beløbet en gang pr. kvartal.)

det vil sige at det er pr kvartal 3241 kr om måneden 1071 hvis man har to børn.

fordi det ekstraordinære kun kommer til udbetaling 1 gang uanset hvor mange børn man har ....

Men jeg vil give dig ret i at det er vanvittigt at der er så lille forskel men det er lønningerne det er galt med .... og ikke hverken pension eller kontanthjælp med mindre udbetalt havde man jo ikke saltet til et æg ...

jeg røg fra 13000 udbetalt til 9500 udbetalt da jeg kom på ledighedsydelse ...

men skal man helt ind i den lille detalje så vil jeg holde på at det er de sindsyge boligpriser ....

hvis jeg stadig er på ledighedsydelse når min datter bliver 18 så skal jeg ud og lede efter en skotøjsæske at bo i ...

for ikke engang en to værelses lejlighed vil der være råd til ...

Min kæreste er også på pension (vi bor ikke sammen) men hvis han sidder i en bolig på førtispension uden børn (når hans barn bliver 18 år ) så vil han kunne få omkring 2300 kr i boligsikring fordi det er en pension han får ....

og det er med en brutto indtægt på 15200 jeg vil tilsvarede med en brutto på 13500 kunne få ca 300 kr udbetalt ...

men med en indtægt på udbetalt 9000 kr er det da vanvittigt at man ikke både kan bo og spise , det er simpelthen vores leje der er for dyr ....
  Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 16:55   #27
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
ja boligpriserne er helt i top men det hjælper kun udlejerne med den boligsikring men kan få idag hvis den forsvinder ville udlejerne blive nødtil at sidde prisserne ned jeg bor i en lejlighed i Odense i et socialmiljø 2 værelse + 2 kammer 84 m2 husleje 6000.- jeg har arbejdet på i de sidste 10 år på at få vores gæld banklån + bistan mod tilbage betaling(løn indholdese 10 % ) er færdig nu jeg har passet mit normale arbejde + jeg har kørt aviser om morgen. min samlever har været sygmeldt i 10 år og vi har kæmpet en kamp mod alt og alle (det gamle + det nye system) jeg havde ellers håbet på at jeg/vi skulle være hus ejere nu når alt gælden var væk men med den sats førtidspensionen er på og min løn og for ikke at de husprisser må jeg nok vente

men ikke nok med det så er vores fødevare ved at komme lige efter og det kommer kun til at ramme dem der har mindst

Sidst redigeret af AMP; 29-02-2008 kl. 16:59.
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 17:43   #28
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
førtidspension

Jeg har fået oplyst af min kommune at jeg vil få udbetalt 10.300 før skat [/COLOR]og det er regnet ud fra at min mand har en høj løn og dermed som jeg har forstået det, skulle det være det beløb som udbetales minimum i førtidspension.
Jeg venter selvfølgeligt spændt på at få min første pension udbetalt så jeg ved nøjagtigt hvor jeg lander udbetalt efter skat. Det bliver ikke altverden men vel nok til at overleve. Det, at der nu er ro på min hverdag og jeg ved hvor jeg står er simpelthed guld vær, så finder vi nok nu af det økonomisk også.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 17:57   #29
AMP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
AMP er ny på vejen
det var det samme som jeg fik besked på idag da jeg ringet for at få nogle beløb og efter skat var det ca 7500.-
AMP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 22:24   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det som jeg synes er forkert her til lands er, at man bliver 'straffet' hvis man er gift og/eller har en familie - jeg har hørt om flere der er enlige pro-forma, fordi de simpelthen ikke kan få økonomien til at hænge sammen. Det er jo HELT ude i hampen at en families samlede indtægt er værre, end hvis de går hver til sit

Og så er huslejerne, som i er inde på, også for høje! Dog synes jeg selv jeg bor RIGTIG billigt. Jeg har Feks 5 værelser, dejligt spisekøkken, stort rummeligt badeværelse med vaskesøjle og badekar, i et nyere byggeri fra 1989. Boligen er på 128 m2 og jeg betaler 5300 i husleje. 6300 med varme (jeg betaler for meget i varme fordi jeg ikke ville kunne betale et varmesmæk!) Det synes jeg så er en FAIR husleje - jeg får meget for pengene. En tilsvarende ejerlejlighed i samme kvarter, koster op mod 16.000 kr.

Lysregningen er svimlende høj. Men. Tørretumbleren kører også i døgndrift fordi min søn og jeg har bronkitis og ikke kan tåle luftfugtigheden hvis vi hænger tøjet på tørrestativ. Og så er der 3 computere i husstanden der også kører så godt som i døgndrift + 4 fjernsyn. Sådan noget løber jo også lynhurtigt på.

Børnenes Far bor i en mindre lejlighed på 90 m2 og betaler 7300 kr om måneden - det er vanvittigt. Heldigvis for ham, så arbejder han. Han kan heller ikke få boligsikring og alt det 'fine'. For mig ville det så helt klart være en fordel om han flyttede ind, da hans faste udgifter mht lejligheden ligger på 11000-12000 mdr. Men sådan er det langt fra for alle.

Jeg synes heller ikke jeg gik efter manden istedet for bolden, og jeg følte heller ikke AMP var ude efter MIG specielt - så no hard feelings! Synes heller ikke der blev 'talt' grimt, tonen var sober nok

Jeg har søgt tandlægehjælp, og fik afslag. For når kommunen regner ud, så tager de ALLE beløb med ind i beregningerne - også de par tusinde min søn tjener! + at de også kun beregner med de alm regninger det kan forventes alle borgere betaler. Så telefonregninger, gæld, skatteskyld, konti, mobiler, osv osv (som er MINE tunge byrder), bliver naturligvis ikke medregnet (fair nok!). Derfor afslag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension