K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 17:22   #1
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
rp/arbejdsevnevurderingsprofil

Hej i dejlige k10 mennesker
Jeg har lige et enkelt spørgsmål....
måske to

min sagsbehandler vil ikke opdatere færdiggøre min arbejdsevnevurderingsprofil, da hun mener det ikke skal gøres før jeg er ved at falde for varighed?
- kan nogle komme med § eller lignende så jeg kan få min arbejdsevnevurderingsprofil på plads... hertil har de slettet flere sider i den???

Og en anden ting hvad gør man når sagsbehandleren kommer med små hvide??
har tingene på skrift og vidner... hun påstår hun ringer til mig - hvilket er lyv og hertil modsiger hun sig selv - skriftligt

hva er jeres råd?

ha en dejlig dag
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 21:30   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser

Og en anden ting hvad gør man når sagsbehandleren kommer med små hvide??
har tingene på skrift og vidner... hun påstår hun ringer til mig - hvilket er lyv og hertil modsiger hun sig selv - skriftligt

hva er jeres råd?

ha en dejlig dag
Klag til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 23:42   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
Hej i dejlige k10 mennesker
Jeg har lige et enkelt spørgsmål....
måske to

min sagsbehandler vil ikke opdatere færdiggøre min arbejdsevnevurderingsprofil, da hun mener det ikke skal gøres før jeg er ved at falde for varighed?
- kan nogle komme med § eller lignende så jeg kan få min arbejdsevnevurderingsprofil på plads... hertil har de slettet flere sider i den???

Og en anden ting hvad gør man når sagsbehandleren kommer med små hvide??
har tingene på skrift og vidner... hun påstår hun ringer til mig - hvilket er lyv og hertil modsiger hun sig selv - skriftligt

hva er jeres råd?

ha en dejlig dag

AB´en skal bare være på plads senest 14 dage før du skifter (fx falder for varighed) Fordi de senest 14 dage før SKAL vurdere hvad du så skal, og starte det i umiddelbar tilknytningen til stansningen jævnfør §7a i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Af hvad jeg ved findes der ingen § der siger at den skal være på plads inden da, dog kan du sikkert finde noget i arbejdsevnemetode bogen (se nyttige links) men om du kan få dem til det, bare fordi det står der i, tvivler jeg på, fordi der ikke direkte er en § der siger at de skal.
Det eneste jeg kan finde er: § 2. Bekendtgørelsen skal anvendes, når kommunen behandler sager om revalidering og fleksjob, men efter som at du er på sygedagpenge, gælder det jo ikke dig (endnu)

De må IKKE slette i den, de må kun tilføje, gør de det alligevel er det datatilsynet du skal kontakte... ved ikke lige på stående fod hvilken lov du skal lede under, men sikkert noget forvaltning eller retssikkerhed ell.

Mht løgnene, så er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal råde dig til, for det kommer and på, om sagsbehandler i notaterne har noteret at hun har snakket i tlf med dig om det og det uden reelt at have snakket med dig (det er IKKE lovligt) eller på om sagsbehandler har noteret en tlf samtale uden at skrive mere.

Grunden er at man skal vælge sine kampe med omhug, man skal ikke tage en kamp bare fordi man kan, så ville du og din kommune ikke kunne lave andet end at bekrige hinanden = i kommer ingen vegne, men samtidig skal man naturligvis heller ikke finde sig i hvad som helst.

Personligt ville jeg lade den ligge hvis SB bare har noteret en ikke eksisterende tlf samtale, men ikke yderlig skrevet hvad i (ikke) har snakket om (eller ikke har noteret noget af betydning) for så kan det reelt gøre lige meget om i virkelig har snakket sammen eller ej, det vil ikke få nogen betydning for din sag... har det ingen betydning for sagen, værgen nu eller i fremtiden, så lad det ligge, der vil ikke komme noget godt ud af at kæmpe for en ubetydelig bagatel, andet end at du skaber problemer for dig selv, og det kan altså ikke betale sig.
Har SB der imod netop noteret noget af betydning, fx at du har sagt ja til en arbejdsprøvning, skal du naturligvis absolut IKKE finde dig i det, og selvfølgelig klage til forvaltnings chefen (evt borgmester) og igen have fat på datatilsynet (det er deres område) I så tilfælde står du STÆRKT hvis du har på skrift (som jeg forstår du har??) at SB siger at denne ikke har snakket i tlf med dig, så er der en MEGET stor chance for at du kan få det slettet fra dine notater.

Hvis det er en ubetydelig bagatel, der simpelthen bare irritere dig grænseløst, og som du ikke kan se ud over, så ville jeg personligt vælge at spørge SB efter sammenhængen (ikke direkte klage men bede om en forklaring) og der med sende beviser, på den måde ligger det i din sag, og du skulle jo gerne få en fornuftig forklaring (husk alle kan begå fejl) bliver du så spist af med intet, kan du jo så vælge at klage der efter.

Sådan ville jeg gribe det and, men der er vi jo lidt forskællige
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:04   #4
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Tusind tak for dit svar
mvh
Line
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:04   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lad være med at tage telefonen, når hun ringer. Der står ingen steder, at du skal have telefon, og være til rådighed for telefonsamtaler.

Be om at hun sender oplysninger, indkaldelser mv på skrift, evt mail.Henvis evt til den jeres eksieterene uenighed. Og begrund for alles bedste. Således har du neutralt nulstillet dette problem.

Når du selv aflevere skrift, husker du stempel og kopi til dig selv.
Mailen er også fin dokumentation, de ikke kan komme uden om.

Samtaler gennemføres, kun med bisidder og eller optagelser, (SKUJLT).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:15   #6
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Tusind tak popiae
vh
ness
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:27   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Nessa

Hvorfor vil du gerne have din arbejdsevnejournal opdateret ?

M.h.t. din sagsbehandlers påståede tlf. opringninger, kan det dreje sig om refusionen,

da det jvf. lovgivningen er muligt at sikre sig den, hvis der har været tlf. kontakt med borgeren.

Hvis du selv er i besiddelse af de sider, de har slettet, skal du kræve at få dem tilføjet.

På side 65 i Arbejdsevnemetodebogen : http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

Kapitlet handler også om, hvordan der kan arbejdes systematisk med ressourceprofilen gennem et helt sagsforløb.
Kapitlet beskriver, hvordan ressourceprofilen bruges i forhold til belysning af ressourcer, udarbejdelse af handleplan og opfølgning på konkrete iværksatte aktiviteter.

Læs selv videre.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:19   #8
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej
Ja hun havde glemt eller deres private virksomhed, som de har til at aktivere har ikke givet besked om at jeg er i aktivering .... så derfor skriver hun til mig hvorfor jeg ikke er mødt op og så er det pludselig at jeg ikke har svarte på min tlf? men jeg havde den fremme og spurgt på stedet om det var ok, for jeg vidste jo det var opfølgningsdag
men ingen ringede hvilket hun så påstår????
ved ikke om det hænger sammen med refusion det jeg ikke helt inde i.
hun svarer ikke på mails og jeg mangler papirer og jeg har bedt om aktinsigt men ved at det papir mangler. min rp har de "bygget" videre på men slettet hele 2 sider??? jep har siderne og bedt hende få det bragt i orden, men det ikke vigtigt siger hun først når jeg falder for varighed.
jeg har sagt til hende at opfølgning kun sker på mail eller ved personligt møde og det bliver med bisidder - og så bedt om at hendes leder er med på næste møde, for det er simpelthen for gralt det her. Det er jo at tage strøm på os.

Iøvrigt hva med usande oplysninger i mine papirer kan jeg få det slettet???
er ved at kaste op over systemet!!!!
de burde skamme sig over deres opførsel!

dejligt vi har k10 så vi kan hjælpe hinanden!
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 20:04   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
så derfor skriver hun til mig hvorfor jeg ikke er mødt op og så er det pludselig at jeg ikke har svarte på min tlf?
Har du ikke mulighed for, at skaffe et stykke papir hvoraf det fremgår hvad der har været af opkald på din telefon?

Da jeg havde fastnettelefon kunne jeg få TDC til, at sende et udskrift hvoraf disse ting fremgik.

Mit første mobil-abonnement var hos debitel, og der fremgik det af regningen hvilken trafik der havde være på telefonen.

Nu bruger jeg CBB på min mobil, og der kan man jo bare printe det ud.

Hvis du har mulighed for dette, så send det til jobcenterchefen sammen med en klage over sb's urigtige oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 20:11   #10
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej,
jeg har selv cbb, men der kan jeg kun finde de opkald jeg har foretaget ikke de indkomne eller ubesvarede???
så skal man politianmelde kommunen :/
men jeg vil anskaffe mig lederens email, og så må hun jo blive skrevet på som ce når jeg sender til sagsbehandleren... så bliver hun jo kigget over skulderen.
er så træt af folk der ikke gør deres job og gør livet værre for mennesker som sidder i en uforskyldt situation !
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension