K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2009, 21:16   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Inger Støjberg sagde virkelig

lige nu i mit tv, DR1 at:

Når man er på kontanthjælp, så er man jo rask og rørig og arbejdsmarkedsparat!!!

Det sagde hun altså, bare at I ved det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 21:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa det BURDE jo også være sådan, det er jo forudsætningerne for at modtage kontanthjælp at man netop er rask og rørig........

Men ak, VI ved jo at der er syge på kontanthjælp og fleksere på kontanthjælp - som netop er syge og svage.....

AK!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 21:44   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hun svarede heller ikke på, om børnene kunne have glæde af ferie.

Men glem ikke, at syge på kræftafdelinger skal kontaktes af jobcentret, når den nye sygedagpengelov træder i kraft om 14 dage.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 22:23   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
NEEEEJ er det rigtigt Zuza??

Det lyder GODT NOK skræmmende - det har jeg slet ikke hørt noget om....

Gys!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 23:18   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm det må jeg da se om man kan se på nettet (kl 21 sad jeg bænket foran bålet ) men det er jo min yndlings aversion beskæftigelse ministre der fylder befolkningen med løgn , og mod bedre viden det er jo ikke mere end nogen uger siden hun bekræftede os i at det var helt fint at flekser var på kontanthjælp ergo hun lyver og hun ved det ....

folk der er visiteret til fleksjob skal have en varig nedsat arbevne må heller forklare hende det en gang til ....
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 23:23   #6
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Ja undskyld mit sprogbrug, men den sindsyge møgk.......... kan få mig op i det røde feldt, man er jo netop ikke altid rask og arbejdsmarkesparart bare fordi man er på kontant hjælp sikke dog en gang forkvaklet sludder, det er bare en god måde at gemme syge mennesker væk for alle andre, den udtalelse har lige raskmeldt en hel masse mennesker med et trylleslag hvad er det dog for en stor løgn at fyre af

for at se udtalelsen så gå ind på dr.dk nyhederne
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 23:35   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, Helenekr. Det er desværre ikke engang løwn.

Sygedagpengeforsøget, som vi har haft meget om her, bliver til lov i juli måned.

Sygedagpengeloven gælder OGSÅ for sygemeldte fleksere.

Se her:

Citat:
Screeninger
Forskning viser, at der er stor forskel på, hvor nemt og hurtigt man kommer tilbage til arbejdsmarkedet, afhængig af om man lider af dårlig ryg eller kræft.

80 procent af de erhvervsaktive kræftpatienter er for eksempel tilbage på deres arbejde igen efter et år. Derfor opfordrer Kræftens Bekæmpelse Beskæftigelsesministeriet til at gennemføre screeninger af, hvad der er risikosager.

- Uden en forskningsbaseret viden kan man komme til at gøre mere skade end gavn. Og vi opfordrer alle kræftpatienter, der bliver ramt negativt af den nye lov, til at henvende sig til os, siger Lars Kofoed.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...-aarevis?all=1

Se også debatindlæggene til artiklen.

Læs også de andre artikler.


Kampen mod kræften - og kommunen http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...---og-kommunen

Tvangsaktivering er spildt på kræftramte http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...aa-kraeftramte

"Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering" http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...-en-aktivering


Alvorligt syge kræftpatienter skal stadig tvinges i arbejde http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...nges-i-arbejde

Fedt samfund med private aktører, der belønnes for at få folk i arbejde.

Mon de tænker på penge eller mennesker?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 07:38   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hmmm det må jeg da se om man kan se på nettet (kl 21 sad jeg bænket foran bålet ) men det er jo min yndlings aversion beskæftigelse ministre der fylder befolkningen med løgn , og mod bedre viden det er jo ikke mere end nogen uger siden hun bekræftede os i at det var helt fint at flekser var på kontanthjælp ergo hun lyver og hun ved det ....

folk der er visiteret til fleksjob skal have en varig nedsat arbevne må heller forklare hende det en gang til ....
Jeg prøver også at forklare hende at den var helt gal:

Hejsa.

Jeg så lige DR1, sagen om den mor, der gerne ville på koloni med ungerne.

Du, Inger, udtalte:

Når man er på kontanthjælp, så er man jo rask og rørig og arbejdsmarkedsparat!!!

Inger, må jeg invitere dig på www.k10.dk, hvor du ved selvsyn kan se MANGE på kontanthjælp, der bestemt IKKE er raske, rørige og arbejdsmarkedparate, snarere tværtimod.

De er derimod underlagt en kassetænkning, refusion fra stat til kommune, det er jo billigere at holde folk på kontanthjælp end give dem førtidspension.

Jeg er selv ramt af denne kassetænkning, ikke spor rask eller rørig, men på kontanthjælp på nu 12. år.

Nu må du ikke tage dette ilde op, vel, men du ved vist ikke helt, hvad du taler om.

Vh Maj-Britt
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 09:39   #9
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Linket til TV-A
Kontanthjælpsmodtagere må ikke holde ferie
http://www.dr.dk/odp/player.html?htt...ediaODP.aframe

Interview med Inger Støjberg, Beskæftigelsesminister - Venstre
http://www.dr.dk/odp/player.html?htt...ediaODP.aframe

dr.dk tv - det vil jeg se!
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 12:18   #10
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Maj-Britt

Jamen I. Støjbjerg vil jo netop ikke komme ind og læse på k10, fo så skal hun jo til at forholde sig til hvordan virkeligheden er.

Hun er dog en frygtelig kvinde, som aldrig har prøvet at stikke fingeren i jorden og se hvad der sker ude i befolkningen.

Utroligt der ikke er flere som modsiger hende, hun er sq for meget.

Det burde være enhver mands ret at holde ferie uanset om man er rask, syg, kontanthjælpm. el flexjobsygemeldt. Det er jo med til at lade batterierne op.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Inger Støjberg!!! Gaaab Politik og Samfund 3 06-04-2011 09:21
Inger Støjberg fortryder! buster Politik og Samfund 2 04-02-2011 11:15
Brev til Inger Støjberg Henrikxxxx Politik og Samfund 4 12-05-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension