K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 12:47   #41
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Hejdien

Fuldstændig enig bortset fra at det var dig, der mente at kunne sammeligne den parlamentariske situation ifht Irak-krigen og satspuljemidlerne (skrev netop derfor ovenstående - og alle skulle sådan set kunne se at det var tosset).

Hvis man følge tråden kronologisk var det dig (og ikke mig) der fandt anledning til en sådan sammenblanding. For øvrigt havde VKO dengang 94 mandatet dette esklusiv de nordatlantiske, så der var ikke tale om det snærest mulige grundlag.

Men det er en anden diskussion, som vi ikke skal tage her.

Fortsat god søndag , så lukker jeg også ned, hvad dette emne angår.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 18:03   #42
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg synes, det er synd, at en debat ødelægges gennem ordkløveri og hårspalteri og mere eller mindre direkte angreb på personer her på k10.

Efter min mening bør man mere lægge mere vægt på, hvad hensigten med et indlæg er, end blot at fremhæve enkelte ord eller sætninger, der rives ud af sammenhængen, som så debatteres i det uendelige.

Jeg kan ikke se noget forkert i, at man i et og samme indlægt også kan fremkomme med sin mening om DF's rollle og satspuljer og Danmarks fuldstændig unødvendige dragen ud i krig.

Hvis Danmark har så stort et ønske om at forbedre forholdende ude i verdenen, så kan det gøres på andre mere humane måder.

Men åbenbart vil Danmark hellere bruge mange millioner kr. på at drage ud i krig end at yde u-landsbistand.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:53   #43
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Brøkpensionist,

Overordnet set enig med dig i forhold til debatkultur, men synes så også vi alle er farvede af hvilke holdninger vi har.

Jeg synes stadig ikke dette her er fair

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien

Du vil fortælle mig at krigen i Irak ikke kom i stand på snæverste muligt flertal ? og at det ikke var DF der gjorde det muligt at gøre noget så uigenkaldeligt at sende DK i krig med deres stemmer ?
Og dette er første gang Irakkrigen nævnes med et ord.

Jeg ved at jeg har ret i forhold til forlig at det er en uskreven regel at de ikke brydes før man har meldt det ud - og da først efter et valg (med mindre man da kan blive enige i forligskredsen.

Det er sammenkoblingen jeg ikke kan acceptere - herunder at jeg tages til indtægt for at mene noget om Irak-krigen inden jeg har nævnt den med et ord.

PS der er kun 5 lande i verden der lever op til FN's målsætning om at yde 0,7 % af BNP i udviklingsbistand Danmark yder efter genopretningspakken 0,76 % det synes jeg er ganske pænt, i andre sammenhænge ville vi juble over at ligge i top 5.

Tilsammenligning yder tyskland 0,38% i BNP altså godt og vel halvdelen af Danmark.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 22:15   #44
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
@ superhoax

Mit sidste indlæge tog hverken parti for dig eller Hejdien.

Jeg synes overordnet set, at tråde her på k10 bliver ødelagt af sådan en måde at diskutere på, ligemeget, hvem det er, og det var kun mit anliggende at give udtryk herfor.

Indlæg må godt være farvede af de holdninger, den enkelte person har, ellers var der jo ingen grund til at diskutere noget som helst, hvis holdninger og ytringsfriheden her på k10 skal være ensrettet.

Jeg orker simpelthen ikke, at blive blandet ind i noget ved skulle tage stilling til citater, som er revet ud af en lang dialog mellem dig og Hejdien.

Jeg er godt klar over, at Danmark virkelig yder en stor indsats, hvad u-landshjælpen angår, og det er der en lang tradition for i Danmark, som jeg også håber varer ved, selvom vi har DF til at ødelægge denne tradition.

Ligsom vi har Ankestyrelsen til at afvilke Danmarks støtte til Sydslesvig, som ca. 30 % af den danske befolkning også synes burde afskaffes.

http://www.berlingske.dk/danmark/hve...til-sydslesvig

Sidst redigeret af brøkpensionist; 07-06-2010 kl. 00:38.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagde du stresset... Multe Politik og Samfund 0 10-05-2012 03:22
Hvem sagde skånehensyn...?? Simmer Jeg har fået job. 9 23-01-2010 17:24
Inger Støjberg sagde virkelig Maj-Britt Politik og Samfund 20 31-07-2009 16:56
JUHUUU- min chef sagde ja DaisyBoo Din historie 1 30-09-2008 10:24
Hvad sagde jeg Claus Andersen Dit og Dat 1 13-08-2007 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension