K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 12:42   #11
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Brøkpensionist

Også rart med tilknytning til Sydslesvig her på k10. Glad for hvis mit indlæg har bidraget til en forklaring...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 12:47   #12
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
@ Superhoax,

efter du lagde dit sidste indlæg her på denne tråd, har jeg ændret mit sidste svar.

Det er ikke tænkt som sure rønnebær a la Pia K. Men skal forstås med samme humor som dit oplysningsarbejde her på det sidste
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 12:52   #13
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Brøkpensionist

Ja det med Khader kan vi vist kun være enige om. Jeg trak også selv på smilebånedet, da jeg læste beskrivelsen.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:33   #14
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
”Der mangler lidt accept og respekt i forhold til DF. I burde sige til os, at I er taknemmelige over at vi har skånet folk på folkepension, folk på SU, på førtidspension, ja, alle dem på overførselsindkomster.”

Den falder ligesom til jorden.

Citat slut.

Havde vi været gladere for ikke "at blive skånet" ?
Hvem kan de ældre takke ældrechekken for?

Ja der er mange delte meninger- men er de andre politikere bedre og lover de ikke bare noget som de så ikke holder.
Pia prøver at skåne de svgeste men hun bliver nødt til at komme med andre forslag så.



Jeg kommer forresten også fra sydslesvig.
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 04-06-2010 kl. 13:36.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 14:15   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
”Der mangler lidt accept og respekt i forhold til DF. I burde sige til os, at I er taknemmelige over at vi har skånet folk på folkepension, folk på SU, på førtidspension, ja, alle dem på overførselsindkomster.”

Den falder ligesom til jorden.

Citat slut.
Citat:
Havde vi været gladere for ikke "at blive skånet" ?
Hvem kan de ældre takke ældrechekken for?
Nej vi havde været gladere for mindre skatte lettelser og færre gaver til de rige og så havde vi "kun" skulle spare 14 milliarder (lidt forenklet ved jeg godt)

Og de ældre skal takke sig selv og deres mangeårige bidrag til skatten for ældrecheken ikke DF ...

Og så skal de tænke DF og regering når der skæres alt andet , så som deres hjemmehjælp , deres hjælpemidler osv osv ..
Citat:
Ja der er mange delte meninger- men er de andre politikere bedre og lover de ikke bare noget som de så ikke holder.
Det er jo det vi håber på at komme til at se

Tror ikke der er nogen der er så naive at tro at der intet ondt vil komme mere med et regeringsskifte , men der er et håb om at det ikke altid er de svageste der skal stå for skud og et håb om at det måske bare bliver en lille bitte smule bedre (bare det at de har LOVET at fjerne loftet , 450 timers reglen, starthjælpen som det første gør jo at vi kan se om de holder hvad de lover )


Citat:
Pia prøver at skåne de svgeste men hun bliver nødt til at komme med andre forslag så.
Ja i min verden prøver Pia at redde Pia .. og hendes flertal og taburetter..
men det kan man jo nok aldrig blive enige om ... men på tide at prøve noget nyt ellers ved vi jo ikke om det virker
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 15:44   #16
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Er det mig eller madammen der er tosset ? - ved det godt - ifølge kommunen er det mig !
Som flekser på ledighedsydelse - medlem af fagforening og indbetaler til fleksydelse - så
mister jeg da ca. 4000,- om året når jeg ikke kan trække de faglige kontingenter fra længere !
Hvordan sat.. kan madammen så sige at folk på overførselsindkomster er friholdte ?
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 15:56   #17
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Skåner DF de svageste?

Efter min mening skåner DF ikke de svageste, for det har altid været de svageste, som skal betale for DF's og VK-regeringens velfærdsreformer, som i gamle dage blev kaldt for nedskæringer på det sociale område - for dengang kaldte man stadig en spade for en spade.

Fordi jeg kommer fra Sydslesvig og har arbejdet for Dansk Skoleforening for Sydslesvig får jeg i dag, det man kalder en brøkpension.

Det er nemlig ikke kun den slesvig-holstenske regering, der gerne vil af med Sydslesvigerne.

Det samme ønsker Ankestyrelsen, fordi en person, der i mere end 12 måneder har arbejdet i offentlig dansk interesse for det danske mindretals organisationer i Sydslesvig vil blive straffet med starthjælp og brøkpension.

Derfor vil Dansk Skoleforening for Sydslesvig fremover have svært ved at tiltrække lærere og pædagoger fra Danmark til de danske børnehaver og skoler syd for grænsen.

Jeg har i dag en indkomst, der svarer til starthjælp, selvom jeg fik kontanthjælp, inden jeg kom på førtidspension.

Så nu ved jeg, hvordan tilværelsen for en stor del af de svageste i vores lille smørhul Danmark er.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 04-06-2010 kl. 19:10.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 16:47   #18
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Brøkpensionist

Det er desværre ikke kun på denne side af grænsen at mindretallet behandles mindre hældigt:

Med din fortid i en skoleforening tror jeg dette link kan have din interesse-

http://dk.hadnews.com/slesvig-holste...ske-skoler.htm
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 18:23   #19
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Søren Krarup har nu også sagt sådan her om sådan en som mig og de fleste andre Sydslesvigere, der er holder med chefredaktør Bjarne Lønborg ved Flensborg Avis, som jo så må høre til Bermudatrekanten:

"Med andre ord: en danskhed uden national identitet. En danskhed uden vilje og sans for at være sig selv, for der er intet selv.", Tiderhverv, "Syd for grænsen", side 69-71

http://tidehverv.dk/index.php?option...sk=view&id=421

Og en person som Søren Krarup, der mener, at den danske grænse skal ned til Ejderen, giver dermed til udtryk, hvor i den politiske verden, DF hører til, nemlig nationalistiske, meget ekstremt højreorienterede kræfter.

Efter min mening må han have misforstået København-Bonn-Erklæringerne fra 1955, som jo netop går ud på, at mindretal og udlændinge kan leve fredeligt sammen med hovedbefolkningen, hvis alle får samme rettigheder og pligter.

Men alle der gerne vil støtte det danske mindretals ret til at drive egne danske børnehaver og skoler og til en fortsat eksistens, bedes gå ind på dette link:

http://www.100prozent.dk/

Sidst redigeret af brøkpensionist; 04-06-2010 kl. 19:56.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 18:37   #20
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og de ældre skal takke sig selv og deres mangeårige bidrag til skatten for ældrecheken ikke DF ...

Mener du dermed, at ældrechecken var kommet af sig selv - uden DF's indflydelse?

De folkepensionister, som har taget de tungeste og mest tarvelige jobs, er virkelig dem ældrechecken kommer til gode!

Når du ikke mener de kan takke DF - hvem mener du så har gjort mere, for at netop denne svage og meget hårdt arbejdende gruppe har fået tildelt ældrechecken?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagde du stresset... Multe Politik og Samfund 0 10-05-2012 03:22
Hvem sagde skånehensyn...?? Simmer Jeg har fået job. 9 23-01-2010 17:24
Inger Støjberg sagde virkelig Maj-Britt Politik og Samfund 20 31-07-2009 16:56
JUHUUU- min chef sagde ja DaisyBoo Din historie 1 30-09-2008 10:24
Hvad sagde jeg Claus Andersen Dit og Dat 1 13-08-2007 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension