K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2015, 21:15   #1
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Fleksjob i bero

Hej
Jeg er pr 1 maj i år, blevet ansat i fleksjob efter de nye regler. Jeg har tidligere været ansat 13 år det samme sted efter de gamle.
Jeg mister 9000 kr i løn og 2000 i pension om måneden, efter at jeg skulle gå over til de nye regler.
Det har jeg ikke råd til.
Derfor vil jeg nu gerne ud af det fleksjob, men er bange for om jeg kan arbejde på ordinære vilkår.
Kan et fleksjob stilles i bero, f.eks nogle måneder, hvor man prøver om det kan gå, eller er det helt udelukket.?
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:25   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan ikke stilles i bero....

Man bliver jo bevilget en fleksjobsbeviling ud fra at man har en varig nedsat arbejdsevne...uden behandlingsmuligheder..

Du kan selvfølgelig spørge på jobcenteret....men jeg ville alvorlig være forsigtig hvis jeg var dig...da du risikere at de så vil undersøge om du egentlig er berettiget til fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:30   #3
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Det tænkte jeg nok. Jeg spørger nu alligevel i morgen, for jeg skal ikke undvære så mange penge hver måned. Det er jo helt forrykt, at blot fordi man skifter så må man ikke være højtlønnet mere. Min konservatorieuddannelse er jo ikke blevet dårligere lønnet, bare fordi jeg skifter job.

Derudover er jeg faktisk også gået 6 timer op om ugen, så jeg har 18, før havde jeg 12. Men skal altså stadig gå ned i løn...
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:38   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
som web skriver, så tænk dig godt om, hvilket valg har du reelt?

hvis du mener du kan klare et ordinært job, så er du vel ikke længere berettiget til fleks , hvis du ikke kan klare et ordinært job, så risicere du at ryge på kontanthjælp, hvis du mister din fleksjobbevilling, og det er meget værre.

mange som bliver visiteret til fleks må omlægge deres økonomi, da de ikke længere kan klare et job inden for deres uddannelse, når man visiteres til fleks kan man ikke være sikker på at kunne passe et job inden for egen uddannelse, og må tage det som passer til deres skånebehov uanset lønnen............hårdt ja det er det, men desværre facts.

jeg ønsker dig det bedste, og håber du vil kunne klare et ordinært job, det er vi mange som ville ønske vi kunne.

hvis du vil så fortæl herinde hvad jobcentret siger, jeg synes det er et spændnede spørgsmål du rejser

god aften til dig
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:39   #5
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Hvis de 18 timer er for meget for dig er det nok ikke realistisk at du kan klare et alm ordinært arbejde. Jeg tror ikke der er så meget at gøre end at omlægge ens budget - desværre.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:57   #6
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Det er et ret specielt job jeg har. Jeg har gennemsnitlig arbejdstid på 18 timer. Nogle uger har jeg kun 1 time andre 22.
Det er naturligvis en ordning der er aftalt med jobcentret og som de er bekendt med.
Jeg vil beholde mit job, bare ikke være i fleks længere.
Derfor tør jeg godt. F.eks arbejder jeg hver søndag, men er så måske ikke afsted mandag tirsdag onsdag. Det er meget forskelligt. Jeg har 20 uger om året, hvor jeg altid arbejder, mandag tirsdag onsdag og søndag. Jeg har fast fridag torsdag og flydende fridag fredag. Jeg er ansat i folkekirken, og jeg kan ikke vide hvornår folk dør eller skal giftes. Derfor er min stilling så speciel. Giver det mening?
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 22:00   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det lyder som et spændende job, og en god ordning, håber for dig det lykkes at komme ud af fleksen, det er helt bestemt glædeligt hvis du kan få det til at fungere, ønsker dig held og lykke

og lad os høre hvad det ender med, det kan være inspiration til os alle, mht. hvad der kan lade sig gøre rent regel-mæssigt.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 22:02   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du vil spørge dem....så bør du gøre det skriftligt....

Tænker at hvis du gør det skriftligt...hvor du spørger dem om du kan få lov til at se i en periode om du kan klare det ordinært...at du måske vil stå bedre bagefter hvis det mislykkes...med at få dit fleksjob tilbage..

Desværre har man ikke i fleksjob det samme som ved en pension...at man kan sætte den i bero imens man lige ser om man kan klare et job...

Så du risikere at der skal en del til for at få en ny fleksjob bevilling...

Omvendt...ja hvis du kan klare dig på ordinært arbejde...ja så vil du jo få en del ud af det...

Det er ikke så let at være syg eller have en nedsat arbejdsevne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 22:06   #9
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Jeg kommunikerer kun skriftligt med dem. Jeg spørger hende i morgen. Og skal nok dele svaret med jer. Tak for jeres respons. God aften til jer.
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 08:42   #10
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg er enig med sortepigen.

Jeg kan ikke være i mit fag længere, efter at jeg blev fleksjobber.

Jeg arbejder nu som ufaglært og har ca. 50 % mindre i lønindtægt. Plus væsentligt mindre indbetalt til min pension.

Surt og nej, det har jeg heller ikke råd til.

Men jeg har ligesom ikke noget valg.

Det er jo fordi, man ikke kan fortsætte, som før man blev beviliget fleksjob.

Jeg har mødt en del, som siger at de ikke har råd til en lønnedgang.

Men der er jo ikke tale om et valg

Hvis det kunne være andeledes, så var man vel ikke bevilliget et fleksjob?
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension