K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2014, 11:10   #1
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Fleksjob - vikararbejde

Er der nogen som kender til de nye betingelser vedr. fleksjob og vikararbejde, når fleksjob er bevilliget efter 2013?

Jeg er bevilliget fleksjob under den nye fleksjobordning. Min skånebehov er bla. at jeg skal have hviledage imellem arbejdsdage. Et skøn på timeantal er blevet givet på mellem 2-10 timer.

Jeg har fast arbejde på 3 timer en ugelig dag.

Jeg tænker på at supplere med vikararbejde i en anden virksomhed/vikarbureau i weekenderne, hvor jeg får mulighed for at tage mellem 2-4 vagter om måneden.

Mit arbejdstid vil da fortsat ligge på max 10 timer om ugen i gennemsnit. Jeg ved det er muligt at have flere jobs på fleksjobbevilling så længe skånebehovene overholdes.

Mit spørgsmål er; er det tilladt at supplere med vikartimer så længe jeg har et fast arbejde, sådan så den samlede indtægt for begge jobs udgør den løn, som så bliver modregnet den supplerende indtægt fra kommunen?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 17:44   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det skulle der ikke være noget i vejen for, de timer skal jo bare opgives til fleksydelse kontoret, så de bliver fra trukket dit tilskud

men om det kan svarer sig økonomisk er noget helt andet, men penge er ikke alt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 18:14   #3
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det skulle der ikke være noget i vejen for, de timer skal jo bare opgives til fleksydelse kontoret, så de bliver fra trukket dit tilskud

men om det kan svarer sig økonomisk er noget helt andet, men penge er ikke alt
Tak for svar, jeg tror det kan svare sig økonomisk, idet 10 timer giver mere end det at arbejde 3 timer som jeg har forstået det!

Men udgangspunktet er, som du antyder, at det også handler om livskvalitet, da jeg tidligere (før bevilling), har taget vikartarb i weekender under forhold som opfylder mine skånebehov og det arbejde vil jeg gerne varetage igen med mål for øje, at der er et sted som vil have brug for mig fast hver anden weekend på længere sigt. (Hvis helbredet tillader det).

Med mit indlæg vil jeg blot vide mig helt sikker om vikararbejde, som jo ud er et vekslende arbejde - om det er tilladt?

Jeg spørger da den gamle ordning vist ikke gav adgang til vikararb, uden det blev påregnet som ekstra arbejde som blev fratrukket ordinær indkomst?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 11:17   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Tak for svar, jeg tror det kan svare sig økonomisk, idet 10 timer giver mere end det at arbejde 3 timer som jeg har forstået det!

Men udgangspunktet er, som du antyder, at det også handler om livskvalitet, da jeg tidligere (før bevilling), har taget vikartarb i weekender under forhold som opfylder mine skånebehov og det arbejde vil jeg gerne varetage igen med mål for øje, at der er et sted som vil have brug for mig fast hver anden weekend på længere sigt. (Hvis helbredet tillader det).

Med mit indlæg vil jeg blot vide mig helt sikker om vikararbejde, som jo ud er et vekslende arbejde - om det er tilladt?

Jeg spørger da den gamle ordning vist ikke gav adgang til vikararb, uden det blev påregnet som ekstra arbejde som blev fratrukket ordinær indkomst?
Pas på lønloftmodregningen.. Den ligger efter beregningen på de 30 og evt 55 %.

Det er helt dit nuværende job på 3 timer der bestemmer lønloftet.. Og med 3 timer/uge så skal din timeløn være ret meget over fx. 115 kr i timen.. Ved 3 timer og 114,50 kr i timen, så HAR du allerede ramt lønloftet (fuldtidslønnen). Og så vil al ekstra indtægt udover blive modregnet 100 % p.g.a. lønloftet.

Et vikararbejde bliver sjældent godkendt som et fleksjob.. Medmindre at der kan lægges en aftale om garanteret xx antal timer..

Hvis BEGGE job kan godkendes som fleksjob, så vil det job der har bedst timeløn, være det der sætte fuldtidslønnen (lønloftet). Uanset timetallet.

Så for at finde lønloftet i dit nuværende job, så kræver det udover de 3 timer en timeløn og evt oplysninger om evt pension
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 12:12   #5
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Pas på lønloftmodregningen.. Den ligger efter beregningen på de 30 og evt 55 %.

Det er helt dit nuværende job på 3 timer der bestemmer lønloftet.. Og med 3 timer/uge så skal din timeløn være ret meget over fx. 115 kr i timen.. Ved 3 timer og 114,50 kr i timen, så HAR du allerede ramt lønloftet (fuldtidslønnen). Og så vil al ekstra indtægt udover blive modregnet 100 % p.g.a. lønloftet.

Et vikararbejde bliver sjældent godkendt som et fleksjob.. Medmindre at der kan lægges en aftale om garanteret xx antal timer..

Hvis BEGGE job kan godkendes som fleksjob, så vil det job der har bedst timeløn, være det der sætte fuldtidslønnen (lønloftet). Uanset timetallet.

Så for at finde lønloftet i dit nuværende job, så kræver det udover de 3 timer en timeløn og evt oplysninger om evt pension
Pyhh.. Mik16 det skal jeg lige forstå rigtigt

Hvis min løn situation er at jeg tjener 130 kr i timen i jobbet jeg har på en hverdag og jeg tjener det dobbelte i timen i weekenden som vikar. Hvordan står jeg så stillet lønmæssigt.?

Det arbejde jeg ønsker at tage i weekenden er der som sådan ingen garanti på, men mere en sandsynlighed for, idet der bliver udbudt mange vagter fordi efterspørgslen er der. Jeg vil kun tage få vagter om måneden for at opretholde mit fortsat lave timeantal (skånehensyn).

Min sagsbehandler siger god for at jeg tager vikarvagter, så længe jeg har det faste arbejde en gang ugeligt. Men udregningen kender hun ikke til. Måske er det så min ugelige dagsløn der tages højde for så eller...?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 13:42   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Pyhh.. Mik16 det skal jeg lige forstå rigtigt

Hvis min løn situation er at jeg tjener 130 kr i timen i jobbet jeg har på en hverdag og jeg tjener det dobbelte i timen i weekenden som vikar. Hvordan står jeg så stillet lønmæssigt.?

Det arbejde jeg ønsker at tage i weekenden er der som sådan ingen garanti på, men mere en sandsynlighed for, idet der bliver udbudt mange vagter fordi efterspørgslen er der. Jeg vil kun tage få vagter om måneden for at opretholde mit fortsat lave timeantal (skånehensyn).

Min sagsbehandler siger god for at jeg tager vikarvagter, så længe jeg har det faste arbejde en gang ugeligt. Men udregningen kender hun ikke til. Måske er det så min ugelige dagsløn der tages højde for så eller...?
Jeg skal gerne beregne det for dig.. Hvis du bare smider mig en mail, så skal jeg nok spørge ind til nødvendige oplysninger

Mail: [email protected]

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension