K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 01:22   #1
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Takster for speciallæge/egen læges vurdering

Har følgende spørgsmål:

1). Hvad koster det Arbejdsskadestyrelsen når de skal indhente vurdering fra en speciallæge eller egen læge til brug i udmåling af méngrad – med andre ord hvad får en læge for det?

2). Er der forskel på taksterne alt efter om det er en speciallæge eller egen læge der ønskes udtalelse fra.?

3). Hvad får en speciallæge for at svare på spørgsmål fra kommunen?


Grunden til jeg spørger er blandt andet fordi jeg har erfaret, at en læge konkluderede anderledes da jeg selv henvente mig til ham, end da han skulle svare på kommunens spørgsmål.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 01:28   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Her er priser på alle typer attester som du kan tænke dig en læge kan udskrive.
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...g?v_indexord=A
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 01:30   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan være ret vanskeligt at sætte en pris på.

Der findes en længere række lægeerklæringer, og en længere række af speciallægeerklæringer, og alle har forskellig pris...

Den billigste hos egen læge kan koste et par hundrede, hvor de dyreste hos speciallægerne typisk ligger fra ca 2500 kr og op til ca 10.000 kr....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 02:06   #4
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Har følgende spørgsmål:

1). Hvad koster det Arbejdsskadestyrelsen når de skal indhente vurdering fra en speciallæge eller egen læge til brug i udmåling af méngrad – med andre ord hvad får en læge for det?

2). Er der forskel på taksterne alt efter om det er en speciallæge eller egen læge der ønskes udtalelse fra.?

3). Hvad får en speciallæge for at svare på spørgsmål fra kommunen?


Grunden til jeg spørger er blandt andet fordi jeg har erfaret, at en læge konkluderede anderledes da jeg selv henvente mig til ham, end da han skulle svare på kommunens spørgsmål.
Kan du uddybe hvori forskellen bestod?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 07:35   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan se en hel del af taksterne her: http://www.laeger.dk/public/plsql/attest.soeg
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:13   #6
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Du kan se en hel del af taksterne her: http://www.laeger.dk/public/plsql/attest.soeg
Gisne - Det var en god og lang oversigts liste.

1). Har du et bud på hvad det er for en kategori der skal ses under, hvis Arbejdsskadestyrelsen skulle ønske egen læges eller speciallæges vurdering på méngrad af arbejdsbetinget lidelse. Jeg tænker det ku være den kategori der på listen hedder: ASK 020 Generel funktionsattest - men er ikke sikker?

2). Lige nu ligge min sag til vurdering hos Arbejdsskadestyrelsens lægekonsulent - ved du hvor længe han/hun må være om at vurdere sagen.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:56   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har aldrig selv prøvet at få vurderet mengrad af egen læge eller speciallæge. Men har to gange været ved speciallæge sendt af ASK ifht arbejdsskade, for en vurdering af følgerne efter min arbejdsskade.


Ad 1.) ja, tror det må være den, hvis det er praktiserende læge. Hvis det er speciallæge er der forskellige priser. De kan som regel ses på den enkelte speciallæges hjemmesider. F.x oplyser den neurolog jeg var hos til speciallægeundersøgelse at det hos ham koster 7.500 kr + moms og jeg har set priser der svinger mellem 4.000 kr til ca. 10.000 kr alt efter specialet hos privatpraktiserende speciallæger.

Hertil kommer priserne fra Klinisk funktion, men tror ikke de bruges af ASK. Men skal idag bruges af jobcenterne, jeg kender her kun prislisten for Region Midtjylland:

http://www.socialmedicin.rm.dk/files...seskatalog.pdf


Ad 2.) jeg har ikke selv oplevet at der er nogen grænse for hvorlænge lægekonsulenten hos ASK må være. Har ihvertfald aldrig set nogen opgørelse over det og har selv oplevet behandlingstider på mellem 14 dage til flere måneder. (Og min sag startede 2007, anerkendt og mengrad fastsat 2008, men sagen endnu ikke afsluttet pga. At jeg ikke er afsluttet ved jobcenteret)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 14:53   #8
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg har aldrig selv prøvet at få vurderet mengrad af egen læge eller speciallæge. Men har to gange været ved speciallæge sendt af ASK ifht arbejdsskade, for en vurdering af følgerne efter min arbejdsskade.


Ad 1.) ja, tror det må være den, hvis det er praktiserende læge. Hvis det er speciallæge er der forskellige priser. De kan som regel ses på den enkelte speciallæges hjemmesider. F.x oplyser den neurolog jeg var hos til speciallægeundersøgelse at det hos ham koster 7.500 kr + moms og jeg har set priser der svinger mellem 4.000 kr til ca. 10.000 kr alt efter specialet hos privatpraktiserende speciallæger.

Hertil kommer priserne fra Klinisk funktion, men tror ikke de bruges af ASK. Men skal idag bruges af jobcenterne, jeg kender her kun prislisten for Region Midtjylland:

http://www.socialmedicin.rm.dk/files...seskatalog.pdf


Ad 2.) jeg har ikke selv oplevet at der er nogen grænse for hvorlænge lægekonsulenten hos ASK må være. Har ihvertfald aldrig set nogen opgørelse over det og har selv oplevet behandlingstider på mellem 14 dage til flere måneder. (Og min sag startede 2007, anerkendt og mengrad fastsat 2008, men sagen endnu ikke afsluttet pga. At jeg ikke er afsluttet ved jobcenteret)
Tak gisne for svar - Jeg fik ikke formuleret mig så klart - det var selvfølgelig ifht følgerne efter min arbejdsskade jeg tænker ASK kunne finde på at få en vurdering fra egen læge eller speciallæge, med mindre lægekonsulenten hos ASK ønsker at lukke den med sit eget besyv.

Har du selv oplevet at gå op i méngrad efter du er blevet mere uarbejdsdygtig.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:04   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det har jeg og min fagforening aftalt at vi venter med at tage op igen, til jobcenteret har afsluttet mig (er indstillet til pension uden ressourceforløb af rehabiliteringsteamet og afventer deres svar).

Så derfor ved jeg ikke endnu om mengraden bliver sat op. De to speciallægeerklæringer blev lavet, da jeg stadig kunne arbejde.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension