K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2010, 23:41   #51
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Så jeg må ikke have sex fordi jeg er ftp'er?
Wauw
hvis du nu læser så skriver jeg hvis man fik fp forde man ikke måtte de ting der er stor forskeld
Citat:
jo de må men hvis du får en fp forde du ikke kan gå stå side have sex bygge hus ryde op skovle sne osv osv osv men kan det når du har fået fp
det var så det jeg skrev hvis man fik sex skulle måske ikke være der forde ingen for fp PGA det men var et exsemple
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 00:07   #52
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
hvis du nu læser så skriver jeg hvis man fik fp forde man ikke måtte de ting der er stor forskeld
det var så det jeg skrev hvis man fik sex skulle måske ikke være der forde ingen for fp PGA det men var et exsemple
Jeg prøver at læse hvad du skriver, men det er svært fordi du hverken bruger kommaer eller punktummer i det du skriver.

Og jeg forstår slet ikke dit svar ovenover. Hvad er det du gerne vil sige?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 07:25   #53
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
kommaer eller punktummer
bruger jeg ikke da jeg ike har styr på dem derfor får du dem uden og ikke særlig svært at læse men det hele var hvis og kun hvis intet med du dig mig ham hende osv hvis man fik fp pga noget og kunne det hele så var det en anden snak .................. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, så kan du selv sætte dem ind
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 09:34   #54
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nu kan jeg kun tale for MIG SELV.
Dengang jeg arbejdede, der var jeg brugt op, jeg var træt, havde ondt og blev tiltagende deprimeret af at kunne mærke, at jeg ikke længere kunne klare mit job, og dermed sneg der sig en usikkerhed og angst ind, for hvad skulle der nu ske med fremtiden??

Jeg blev sygemeldt. Efter langt tovtrækkeri frem og tilbage og med en elendig økonomi, blev jeg efter 2 år visiteret til fleksjob. Jeg var glad og motiveret til at finde et job. Hvad skete?? Der var INTET job at få.
Søgte og søgte, var på kursus, privat aktør med videre. Sendte mere end 100 ansøgninger og var til 2 samtaler.. Skal så revurderes. Er nu meget langt nede igen. Min økonomi er fuldstændig i laser, og hænger kun sammen ved hjælp af en god veninde.. Det er ydmygende, trættende, bekymrende. Underskud HVER måned.

Til sidst kan jeg godt se, at det her kan jeg ikke blive ved med, og det ender med pension. Der er simpelthen ikke andre muligheder, for jeg er slidt op, dødtræt, deprimeret og angst for fremtiden. 5 skrækkelige år, går der fra jeg bliver sygemeldt, til jeg får pension. Det slider hårdt på psyken.

Nu får jeg så pension og JA, jeg har fået det bedre. Er det ikke også det, der er meningen med det hele?? NEJ, jeg er ikke blevet rask, jeg har stadig dage, jeg ligger hjemme og sover en hel eller en halv dag. Jeg tager tingene i mit eget tempo og økonomien er kommet på plads, det giver også en stor ro i mit liv.

JA, jeg rejser også; jeg tager også ud på ture, og JA, jeg betaler også en regning bagefter. 1 uges ferie koster mig ekstra træthed i flere uger, men ved i hvad? JEG gør det, fordi jeg har BRUG for det. Jeg kan ikke leve mit liv herhjemme kun på en sofa.
Jeg er stadig et menneske af kød og blod, der har brug for oplevelser og socialt samvær, og der er kun mig selv til at sørge for, jeg får det! At andre så ville vælge anderledes og sige, jamen jeg vil ikke betale den regning, det er op til jer. Men JEG kan ikke holde ud ikke at se andre mennesker og få oplevelser.

Jeg snakker ikke så meget om min sygdom. Gør man det, er det også galt. Så jeg snakker mere om mine oplevelser, og så er der da sikkert nogle, der tænker, hold da op, hvorfor har hun fået pension?? Men dem om det. I min verden skulle pensionen gerne give den ro, at man forhåbentlig kan få det lidt bedre og få et værdigt liv på benene. Men det er da ikke ensbetydende med, at man bare kan arbejde. Langt de fleste dage går stadig med at nusse rundt i mit eget tempo og hvile mig, når der er brug for det.

Jeg ærgrer mig til stadighed over, at folk så hurtigt udtaler sig om andre, når man ikke kender hele baggrunden.

Sidst redigeret af gh72; 09-08-2010 kl. 09:58.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 09:43   #55
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
bruger jeg ikke da jeg ike har styr på dem derfor får du dem uden og ikke særlig svært at læse men det hele var hvis og kun hvis intet med du dig mig ham hende osv hvis man fik fp pga noget og kunne det hele så var det en anden snak .................. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, så kan du selv sætte dem ind
Jeg må lige give agnesmarie ret, det er faktisk tit ret svært at læse dine svar, fordi det hele står ud i ét. Jeg har selv tænkt over det flere gange, og det er da lidt ærgerligt, hvis du har en pointe du gerne vil ud med, så for din egen skyld, så prøv med nogle kommaer og punktummer
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 09:55   #56
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
gh72...

Selvfølgelig skal du leve dit liv.... og bagefter betale et par dage eller 10 med træthed og ekstra smerter.. Det er der for pokker ingen der skal kunne pege fingre af
Og jeg kan godt følge dig i at du føler du har fået det bedre efter fp... du har jo fået ro på og kan gøre de forskellige ting i dit tempo...

Jeg forstår ikke alle de indlæg herinde der hetzer dem der gerne vil leve et så "normalt" liv som de havde før flexjob eller fp...

Hvad galt er der i at tage på ferie .. på festival... til enkebal....osv osv og så betale regningen bagefter...
De der skriver om det herinde.. de ser jo kun den ene side af medaljen... den at der blev gjort det og det.... og så på fp.. de ser ikke alle de timer og dage hvor man betaler "regningen"

Jeg ved allerede nu at jeg en dag i weekenden skal på kræmmermarked... og så må jeg spare på kræfterne i denne uge så jeg kan klare en dag dernede...
Og jeg glæder mig.... selvom det koster i næste uge!!!!!
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:00   #57
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
..................................... må nok heller,,,,,,,,,,,,,,,,,,, søge fp.............. når jeg ikke kan... ,,,, .. en lille joke sjov i er de eneste der ikke kan læse uden ,, og ...
Citat:
jeg har stadig dage, jeg ligger hjemme og sover en hel eller en halv dag. Jeg tager tingene i mit eget tempo
for mit vedkommen har jeg også de dage er flexjob så man må priotere eller hvordan det staves hvad man gør osv gælder alt fra familien besøg osv

Sidst redigeret af superkok; 09-08-2010 kl. 10:07.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:25   #58
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det jeg skrev,

har jeg så en del belæg for.....at skrive
og jeg føler ikke jeg hænger nogen ud.

Når man kan prale med at man snyder systemet og i ca. 1/2 år gå og bygge hus (til om osv...) uden eneste dag - hvor man ikke er i gang - med projektet,
naboer der i starten mente at han måske bukkede under efter 2-3 dage - blev da noget overraskede da der gik 1/2 år ...så var han færdig.

I den tid arbejde han hverdag - han har fået fp pga. ryglidelser - der var så svære at han ikke kunne tage bussen - handle eller bare gå en bette tur.

Jeg samlinger med mig selv...(undskyld)
Jeg ved godt at jeg psykisk vil få det langt bedre når alt er afsluttet og jeg måske - får en fp - hvem ved :-)

Meeen jeg ved også at jeg IKKE får en mirakelkur så jeg pludselig kan alt det jeg ikke kan i dag!

Jeg ved at jeg aldrig kommer til at gøre nogle af de ting jeg savner, men jeg vil gerne have ro psykisk - til som i skriver, at gøre tingene når jeg mener jeg kan og til at tage den med ro, når der er behov for det.

Jeg er faktisk meget meget medmenneskelig og tog i starten denne mand i forsvar, men efter at have set ham i action - kan jeg ikke gøre det mere.

Han er en af dem, der fik en mirakelkur......GODT FOR HAM, men så burde han tage et flex- eller ordinært job - jeg er skam glad på hans vegne - en helbredelse er altid en god ting
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:26   #59
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jamen det er da rigtigt, man må prioritere, og det gør man jo så også, men det er klart, vi prioriterer alle forskelligt, alt efter hvad vores lyst og interesse er. Har man feks børn, så kan man jo blive nødt til at prioritere at lave noget med dem, Kan man lide havearbejde, så er det måske det, der prioriteres.

Nu kan jeg godt lide at rejse, det giver mig en enorm livskvalitet, så er det det, jeg prioriterer; der er vi alle jo så forskellige, det er bare det, der er min pointe. Så i min verden skal man lade være med at pege fingre af folk, fordi de vælger anderledes end man selv ville gøre.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:31   #60
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen det er da rigtigt, man må prioritere, og det gør man jo så også, men det er klart, vi prioriterer alle forskelligt, alt efter hvad vores lyst og interesse er. Har man feks børn, så kan man jo blive nødt til at prioritere at lave noget med dem, Kan man lide havearbejde, så er det måske det, der prioriteres.

Nu kan jeg godt lide at rejse, det giver mig en enorm livskvalitet, så er det det, jeg prioriterer; der er vi alle jo så forskellige, det er bare det, der er min pointe. Så i min verden skal man lade være med at pege fingre af folk, fordi de vælger anderledes end man selv ville gøre.
Kunne ikke være mere enig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform af førtidspension er ingen mirakelkur Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2012 10:10
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension