K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 22:37   #131
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Tak jsn. :-)

Jeg tør ikke gå derind. Har allerede været to dage på psykiatrisk skadestue pg.a. den, jeg vil gerne undgå flere.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:17   #132
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Den måde hende Karina skriver på.. eller opildner på ... kan man ikke kalde det diskrimination..
Og er det diskrimination, så er det jo strafbart ...

Men man kan vist også ha medlidenhed med tøsen.. det er sgi ikke rart med sådan et lavt selværd .. hvor hun er nødt til at udbasunere hvordan familien opfører sig så hun derved får følelsen af at være bedre end andre ...

Gad vide om tøsen får et kick når hun træder på dem der i hendes øjne rangerer længst nede på rangstien..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:50   #133
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Kan også være hende Karina bare er psykopat.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 21:01   #134
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Wauw, der er stadig gang i den. Mit hjerte begyndte helt at banke. Og gør det stadig!

Hvor er det skræmmende at sådan en blog og tilhørende kommentarer kan bringe mig SÅ meget ud af balance!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 09:18   #135
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har lige skrevet endnu et indlæg i Karinas blog, men synes også at tallene er interessante her på siden:

Citat:
DA har lavet en undersøgelse af hvor mange FPere der er i arbejde.Resultatet ser således ud:

Der er ca. 240.000 Førtidspensionister i Danmark
Af dem arbejder ca. 23.500 (mindre end 1/10 af alle FPere)
Af de 23.500 arbejder ca. 2.000 fuldtid (mindre end 1/100 af alle FPere)
Af de 23.500 FPere der arbejder, arbejder ca. 1/4 i mere end 20 timer om ugen (knap 6.000)

Her kunne man spørge sig selv om det er rimeligt at de 2.000 som rent faktisk er i stand til at arbejde fuld tid, at de stadig kan oppebære en førtidspension?
Eller om de måske selv skulle have moralsk følelse til at sige, jeg frasiger mig førtidspensionen.

Til det kan man jo så ikke vide, om disse 2.000 har fået deres pension stillet i bero, det melder DA ikke ud med.

Og 2.000 i fuldtidsarbejde er stadig en forsvindende lille del, en hel del under 1 %.
Og der er stadig over 90 % der ikke har anden indkomst end deres førtidspension, af hvilke 21.300 end ikke får en fuld pension, nemlig brøkpensionisterne.

Skal disse over 90 % straffes for hvad der er tilfældet i mindre end 1 % af alle sager om førtidspension?

Og skal vi tage udgangspunkt i hvad der er typisk eller hvad der er atypisk?
Her er linket til artiklen om undersøgelsen, som jeg synes er meget vigtig i debatten, omend den er farvet af at være bragt på business.dk:

http://www.business.dk/oekonomi/mang...r-paa-fuld-tid

Overskriften får det til at lyde som om det er mere almindeligt at FPere arbejder på fuld tid, end det modsatte. Igen en sproglig manipulation af faktum.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 09:44   #136
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
"Af de 23.500 arbejder ca. 2.000 fuldtid (mindre end 1/100 af alle FPere)"

og citat:
"Her kunne man spørge sig selv om det er rimeligt at de 2.000 som rent faktisk er i stand til at arbejde fuld tid, at de stadig kan oppebære en førtidspension?"

Jeg kunne meget nemt forstille mig, at de 2.000 som arbejder på fuld tid (eller ihvertfald en stor del af dem) er ansat i skånejob på et beskyttet værksted, hvor der er nogle helt specielle forhold, og hvor kravene ikke er som på en almindelig arbejdsplads.

Jeg har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og der var meget stor forskel på hvor meget de ansatte (også kaldet "brugerne") præsterede i løbet af en dag, flere af dem ville ikke have en chance på en normal arbejdsplads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 09:52   #137
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Citat:
"Af de 23.500 arbejder ca. 2.000 fuldtid (mindre end 1/100 af alle FPere)"

og citat:
"Her kunne man spørge sig selv om det er rimeligt at de 2.000 som rent faktisk er i stand til at arbejde fuld tid, at de stadig kan oppebære en førtidspension?"

Jeg kunne meget nemt forstille mig, at de 2.000 som arbejder på fuld tid (eller ihvertfald en stor del af dem) er ansat i skånejob på et beskyttet værksted, hvor der er nogle helt specielle forhold, og hvor kravene ikke er som på en almindelig arbejdsplads.

Jeg har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og der var meget stor forskel på hvor meget de ansatte (også kaldet "brugerne") præsterede i løbet af en dag, flere af dem ville ikke have en chance på en normal arbejdsplads.
Jeg er sikker på du har ret derfor skriver jeg også, at tallene ikke melder noget om hvor mange af de 2.000 der har fået deres pension stillet i bero, og som du nu kommer frem med, kan der jo også være andre faktorer der spiller ind.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 10:20   #138
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ragdoll:
DA har lavet en undersøgelse af hvor mange FPere der er i arbejde.Resultatet ser således ud:

Der er ca. 240.000 Førtidspensionister i Danmark
Af dem arbejder ca. 23.500 (mindre end 1/10 af alle FPere)
Af de 23.500 arbejder ca. 2.000 fuldtid (mindre end 1/100 af alle FPere)
Af de 23.500 FPere der arbejder, arbejder ca. 1/4 i mere end 20 timer om ugen (knap 6.000)

Her kunne man spørge sig selv om det er rimeligt at de 2.000 som rent faktisk er i stand til at arbejde fuld tid, at de stadig kan oppebære en førtidspension?
Eller om de måske selv skulle have moralsk følelse til at sige, jeg frasiger mig førtidspensionen.

Til det kan man jo så ikke vide, om disse 2.000 har fået deres pension stillet i bero, det melder DA ikke ud med.

Og 2.000 i fuldtidsarbejde er stadig en forsvindende lille del, en hel del under 1 %.
Og der er stadig over 90 % der ikke har anden indkomst end deres førtidspension, af hvilke 21.300 end ikke får en fuld pension, nemlig brøkpensionisterne.

Skal disse over 90 % straffes for hvad der er tilfældet i mindre end 1 % af alle sager om førtidspension?

Og skal vi tage udgangspunkt i hvad der er typisk eller hvad der er atypisk?


Hvor er det et super godt indlæg Ragdoll - dejligt at se lidt tal på alle deres
indhug....virkner nærmest som da de brugte en masse tid og ligeså penge på at 3 kvinder i DK ikke måtte gå med (den der sorte om hovedet, hvor man kun kan se øjnenen) ....tidsspilde og her kan man vinde en masse vælgere, uden at trine alt for mange over tæerne.....mener 240.000 fp...er da ikke mange ud af 6 millioner vel?
en klar win win for partierne.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:48   #139
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Af de 23.500 arbejder ca. 2.000 fuldtid (mindre end 1/100 af alle FPere)

de 2000 på fuldtid har fået deres pension stillet i bero
min fætter har arbejdet fuld tid i 10 år efter han har fået pension på den gamle ordning
kan ikke mere nu og har lige fået en sin pension tilbage igen

alså hvis disse 2000 på fuldtid og har fået sat deres pension i bero. skulle fratages deres pension(husk når den er i bero, ingen penge).
så er mit bud rigtig mange lige pludselig ikke kan arbejde mere, inden den lov bliver lavet.
ellers skal de hele møllen om igen. Det tog min fætter 5 år og det var på den gamle ordning. En arbejdskade

så det vil være en rigtig skidt idé at fratage nogen en pension, som ikke koster noget.
mens det vil langt svære og få nogen i arbejde på pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-08-2010 kl. 11:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 12:11   #140
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

de 2000 på fuldtid har fået deres pension stillet i bero
Det tror jeg så ikke.

Se mit tidligere indlæg, #136.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform af førtidspension er ingen mirakelkur Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2012 10:10
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension