K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2008, 17:16   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
HJÆLP, ang ledighedsydelse

Efter et 8 uger langt og anstrengende forløb i arbejdsprøvning på Reva, er jeg nu endelig færdig dernede. Jeg har endnu ikke set noget på skrift, da jeg først skulle have en samtale med Revas lægekonsulent, inden rapporten kan færdiggøres.

Denne samtale fandt så sted idag, og midt i det hele spørger han mig hvad jeg forsørges af. Ledighedsydelse svarer jeg, og så spørger han mig, hvad jeg vil gøre, hvis kommunen ikke mener, jeg står til rådighed for et fleksjob, for så kommer jeg jo på kontanthjælp Jeg er slet ikke blevet tilbudt noget fleksjob, så det er ikke fordi, jeg har takket nej til noget. Det eneste jeg er tilbudt, er 2 opslidende arbejdsprøvninger, som jeg med møje og besvær er kommet igennem.

Min kommunale sagsbehandler har sagt til mig, at min fleks-visitation kan de ikke røre ved, det sagde jeg så til ham, og så sagde han bare, at det kunne godt være hun havde sagt det, men sådan gik det ikke altid

Selvfølgelig var min kontaktperson på Reva syg idag, så jeg kunne ikke engang spørge, hvad der mentes med det!

Nu er jeg sgu helt urolig. Synes det har været oppe og vende herinde, men kan ikke finde det. Kan det virkelig være rigtigt, at man kan risikere at få frataget sin ledighedsydelse efter en revurdering?

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 17:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Umiddelbart. kommer det an på om du er visiteret til fleksjob?
Hvis du er dette, skulle pension jo så være sidste udvej, for varig forsørgelse.

Et fleksjob, tilkendes jo som sidste udvej før pension.
Jeg er ikke så stærk vedr fleksreglerne, men tror ikke de kan fratage dig denne, andet end til pension.
Elleres ville du jo havde fået tilbudt fleksjob, som jo i sidste ende er kommunens pligt at sørge for.(sådan mener jeg bestemt det er).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 17:33   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg er visiteret til fleksjob i 2006, men har ikke kunnet finde job, og det har kommunen heller ikke.

Jeg ville jo også mene, at hvis det er deres vurdering, at fleksjob ikke er realistisk, så må det jo være pension, eftersom jeg ikke på mirakuløs vis er blevet rask hen over natten..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 19:57   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hmm, det lyder lidt mærkeligt, men hvis Du ikke kan stå til rådighed for et fleksjob kunne det jo være lægekonsulenten mener Du er for dårlig til et Fleksjob og bør visiteres til ftp ?
Jeg ville tage en snak med den kommunale sagsbehandler , hvis jeg var dig, for at få afklaret om det er en trussel, eller en konstatering af forringelse af din arbejdsevne ifht. flekstilkendelsen. Lægekonsulenten kan jo være positiv ( jaja, jeg ved godt jeg måske er naiv ) men der er nogen der er reelle nok.

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 26-08-2008 kl. 19:58. Årsag: stavefehgl :)
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 20:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 sikke da et hovde at høre på

Prøv at lade være med at spekulere dig gul og blå i hovdet over det, vi har haft diskusionen her på siden før , grunden til at nogen kommuner prøver at få dem på ledighedsydelse over på kontanthjælp, er fordi de mister deres refusion pga at de ikke kan skaffe de job der skal til men det er ikke dig det skal ligge til last, med mindre de kan bevise at du er fejl visiteret eller at du er blevet mirakuløst rask så er der en vej væk fra ledighedsydelse og fleksvisitation og det er pension..

prøv engang at læse disse tråde og se hvad vi havde oppe at vende før, det kan være at du kan bruge noget af det http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...edighedsydelse

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623

og så glem den lægekonsulent , eller retter fortæl din kontaktperson om hans udmelding de burde vide på det sted hvad han siger til borgerne og hvor meget han kan ødelægge for borger med sine egen malplaceret meninger og ja det kan godt være at det er sådan at han har oplevet at folk er sat på kontanthjælp fordi de ikke kunne finde fleksjob til dem, men de folk har med garanti ikke anket deres sager (eller kendt til k10 )
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 06:23   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tak for svar.

Ja, jeg vil helt sikkert sige det til min kontaktperson, når hun kommer tilbage, for jeg synes godt nok, det er kedeligt, at deres lægekonsulent sidder og siger sådan noget.

Er mere rolig nu
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 15:35   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Fik talt med min kontaktperson, som med det samme sagde, at jeg skulle glemme alt om at blive sendt på kontanthjælp. Jeg fik så lige sagt til hende, at jeg synes, det er meget kedeligt, at deres lægekonsulent sidder og udtaler sig om økonomi, når han tydeligvis ikke kender reglerne. Det svarede hun ikke rigtig på.

Neej, jeg er virkelig træt. Den ene siger det ene, den anden noget andet. Og de har haft snart 100 år til at få færdiggjort rapporten, men den er stadig ikke færdig, og hun vidste ikke hvornår den var klar.

Er ved at blive skør af at vente. Trænger virkelig til noget opløftende. Tænk der er gået 4 år på denne måde
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Ledighedsydelse og økonomisk hjælp fra pensionsselskab sannemus Spørgsmål ang fleksjob 4 22-09-2012 18:14
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ret til ledighedsydelse eller anden hjælp? Fonze Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2011 00:57
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension