K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2013, 19:32   #1
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Post Det går kun den forkerte vej

Kære alle på K10

Jeg håber, at i her på K10, kan være med til, at jeg genfinder lyset for enden af regnbuen.

Siden min arbejdsskades indtræden, tilbage i 2007, har jeg haft det rigtig svært. Smerter, fysiske indskrænkninger, familieliv, økonomi, ja, det er jo nok hørt før.

Nu er sagen så den, at jeg atter har måtte sygemelde mig. Jeg er meget usikker på, om jeg kan vende retur denne gang. Udviklingen siden skadens indtræden, har været meget negativ. Min læge har denne gang, henvist mig til Ryg og Genoptræningscenter København.

Er der nogle af jer, som kender til dette sted?

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 19:46   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Rene.

Bliv fremover her på DIN tråd, så er det lettere for os andre.

Jeg har ingen viden om http://www.rgk.kk.dk/ så intet ondt om stedet.

Men,...... når du begynder og hvis ikke du opnår brugbare resultater ret hurtigt kan du jo ikke bruge den form for hjælp.

Skal du begynde på holdtræning eller er du bevilget individuel træning?

Hvordan blev du henvist dertil? Praktiserende læge eller fra hospital med en genoptræningsplan i hånden, som loven foreskriver?

Hvorfor er du henvist, ryg, skulder eller andet?

Du nævner ordet arbejdsskade.

Har du en skriftlig bekræftelse at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har accepteret dine rygskader, som en arbejdsskade? S.U.

Er sagen ved ASK afsluttet?

Hvor gammel er du, over eller under 40år? S.U.

Er du gift eller alene? S.U.

Bekræft at du er på sygedagpenge og fra hvilken dato.

Har du på hospital fået foretaget en MR-scanning?

Har læger, speciallæger eller hospital fundet kliniske fund, som evt munder ud i en diagnose?

Har du tilknytning til en fagforening?

Beskriv dine skader, operation etc.

Har du tidligere søgt om aktindsigt i ALT fra kommunen og speciallæger samt hospitaler, således at DU har kendskab til, hvad andre skriver i dine journaler?

Har du normal vægt, eller er du over middel?

Mærkelige spørgsmål, som du forstår senere.

Læs og forstå følgende link:

Sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Ryghistorier.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Gen- og vedligeholdstræning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Alle mørke rør har en lys udgang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-08-2013 kl. 22:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 19:58   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg gik på Hans Knudsens Plads, 6 måneder, to gange om ugen, hos en fysioterapeut.

Senere betalte jeg for behandling hos en fysioterapeut, efter McKenzie, hvilket var det der faktisk hjalp mig.

Jeg synes ikke træningescenteret på Hans Knudsens Plads forventede så meget af mig, som jeg gerne ville præstere, og derfor stoppede jeg.

Det gode er at det ligger fint for offentlig transport.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 01:16   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også gået på Hans Knudsens plads 1 års tid, både til ultralyd, gymnastik, massage, akupunktur mm, med rygproblemer - på det tidspunkt jeg gik der, var jeg fuldstændig handicappet og havde hjemmehjælp, og folk til at passe min søn i hjemmet indtil han kom i vuggestue - så havde jeg så en fra kommunen der kom og hentede ham, og fulgte ham til og fra vuggestue. Jeg kunne INTET!!!

- ved så ikke om det er det der i dag hedder Ryg og genoptræningscenter, København??

Desværre fik jeg ikke så meget ud af det, for jeg kunne som sagt intet - jeg blev transporteret liggende, da jeg ikke kunne sidde normalt, og de gymnastik hold jeg var på, var nogen der arbejdede med bolde - typisk gulvøvelser, og det kunne jeg jo SLET IKKE. Men det ultralyd, massage og akupunktur, var bedre, og mit helhedsindtryk var godt, der var jo afdelinger for det hele. Den gang i hvert fald. Og de folk der var der, var rigtig flinke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 10:56   #5
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Kære Peter

Hvor rart med så hurtig responds.

Jeg har været i gang i rigtig mange år, med mange forskellige behandlingsformer. Intet har dog rigtig kunne afhjælpe. I kraft af at jeg så har forceret, for at beholde mit kære job, ja så har udviklingen også været der efter.

Som skrevet skal jeg starte på Ryg og Genoptræningscenter København (RGK), hvor jeg begynder med en forundersøgelse. Der vil på baggrund af denne, blive lavet en plan for mig.

Det var min læge, som sendte en henvisning til Rigshopitalet (RH), hvor jeg så umiddelbart har kunne forstå, at RH har ment, at jeg skulle starte på RGK.

Der foreligger ingen aktuel plan. Som sagt har jeg været i gang af flere omgange. De fleste steder eksistere ikke længere. Ringe Sygehus Rygcenter, Frederiksberg Hospital Rygcenter og derudover div. behandlerer fys, kiro, aku, zone. Mit arbejde er tilknytte Falck Healthcare, hvilket har været førstevalg grundet økonomi.

Det er mig ryg/lænd den er gal med. MR scanning har vist en hø.sidig paramedian L4/l5-prolabs, en median L5/s1-prolabs samt discusprotrusion på niveau Th12/L1.

Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt det som en arbejdsskade okt 2007. Der er vurderet varigt mén, som har medført erstatning. Alt er nøje dokumenteret, da det på flere måder, var en vanskelig sag. Min fagforening var en god medspiller i sagen, som er afsluttet.

Mit aktuelle sygefravær startede i midt juli. Jeg er tjenestemand og får udbetalt løn under sygdom. Jeg kender ikke til udbetalingen af sygedagpenge. Jeg har dog udfyldt og sendt, oplysningsskema sygemeldt lønmodtager, som fulgte med underretningsbrevet fra kommunen/ydelsesservice.

Jeg er 32 år, gift og har en datter på 16 år. Jeg har ikke gennemgået operation. I det daglige har jeg svære smerter, som til tider stråler ud i mit højre ben. Jeg tager en del smertestillende medicin. Kodein, dolo, voltaren, ibupfen, pinex, fortamol. Jeg har kunne passet mit arbejde til nu, da jeg for det meste kan bestemme, hvornår jeg vil stå, gå, sidde og for den sags skyld ligge, hvis det bliver nødvendigt. Jeg kan ikke forestille mig et arbejde, som kunne være bedre for en dårlig ryg. Jeg har dog, trods de gode arbejdsforhold, haft meget sygdom. Jeg har måtte opgive alle former for sport, hvilket ellers har været en stor del af mit liv, frem til skaden skete. Jeg har forsøgt at komme i gang mange gange, ryggen står dog af. Jeg vil beskrive mig selv som let overvægtig. Der kunne godt barberes 10-15 kg af, men ja...

Jeg har indtil nu, ikke rigtig været i kontakt med kommunen. Jeg skal til en samtale, ud fra hvad jeg kan læse i underretningsbrevet. Jeg syntes selv, at have et godt indblik i hvad andre skriver om mig, da jeg har journaler osv. Nogle har naturligvis samlet lidt støv med tiden.

I øvrigt, det er stedet på Hans Knudsens Plads, som jeg er henvist til. Nu flytter de dog hele molevitten til Nørrebro fra d. 19 aug af. Der var en del panik på, da jeg var der første gang til et interview. Fremover skal jeg så møde i Mimersgade.

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 12:36   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en alvorlig situation...

Kære Rene

.... som du er havnet i.

Jeg skal da love for at du har været grådig og raget alle de mest interessante skader til dig. Fra nu af skal du kende den fulde konsekvens af dine skader, ned til mindste detalje.

Nu skal du begynde at kende spillets regler.

Nu skal du begynde at tænke dig hvad DU evt har af ønsker for fremtiden.

Flexjob eller pension. Det skal DU vide, hvad DU vil, med den viden du har i dag.

Det er IKKE det samme som at råde dig til at søge her og nu, men det er vigtigt at du har gjort dig nogle tanker herom.

Nu gælder der kun een ting fremadrettet, som det vigtigste..... at passe på du ikke får yderligere skader.

Er du stivgjort i lænden?

Jeg ser nu at du IKKE har fået tilbudt en operation. Det skyldes dels din alder samt at lægerne og politikerne har fravalgt 1/3 af samtlige lumbal-operationer da resultaterne ikke er som forventet. Derfor er du nu i gang med et "konservativ" forløb som kan være tidskrævende. Materialet om dette emne findes i mine tidligere henvisninger.

Jeg har sendt dig en personlig besked.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2013 kl. 13:02.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 13:08   #7
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Kære Peter

Efter at have læst en del historier herinde, føler jeg mig næsten ikke berettiget til at sige, at jeg har kæmpet mig igennem de sidste mange år. Hold da op, nogle historier.

Jeg er ikke blevet stivgjort i lænden, hvis du mener indgreb eller lign. Min lænd har dog % fleksibilitet i forhold til tidligere.

Jeg har det sidste halve år, oplevet jagende smerter i den øvre del af ryggen. Disse har været gået helt ud i fingerspidserne. Efter hvad jeg har fået forklaret af en fys., er der en forklaring på disse nye gener. Grundet mit ændrede bevægelsesmønster, har jeg slidt noget andet op i ryggen. Jeg har gået med kronisk hovedpine de sidste 3 mdr.

Jeg har arbejdet rigtig meget med mekenzie øvelser. Det psykiske har jeg fået hjælp til af psykolog.

Nu er jeg bare træt, rigtig træt. Jeg føler det er kampen jeg ikke kan vinde. Mit job går nok fløjten, da der næsten ikke kan forlanges mere fra deres side af. Til tider har de været hårde i mod mig, hvilket har været gået meget ud over min psyke. Derimod, havde jeg ikke været i dette job, var jeg nok blevet sat for porten for længst.

Jeg forsøger dog at holde mit fokus på, at jeg nu starter op RGK og skal have det bedste ud af det. Jeg er stadig i job, men kan mærke, hvilken vej vinden blæser.

Allerede efter 4 dage, skulle jeg aflevere en varighedserklæring. Jeg spurgte min chef, hvorfor varighedserklæring og ikke mulighedserklæring? De ville dog have en varighedserklæring. Så spurgte jeg, skal den ikke først indhentes efter 14 dages fravær? Svaret var, at det kunne de gøre som de havde lyst til.

Jeg overvejer fagforening, men ved også, at dette betyder krig.

Er der nogle som ligger inde med en henvisning til reglerne omkring dette? altså,

1) Kan en arbejdesgiver forlange en varighedserklæring af tjenestemand?

2) hvis ja, hvor tidligt?

Jeg ønsker en åben dialog, men føler lidt, at der skal "spares op" til en afskedigelse.

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 14:44   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, du får desværre nok ret...

Kære Rene

.... at der spares op til en lovformelig afskedigelse.

Varighedserklæring har jeg ingen erfaring i.

Men når jeg siger at du skal lære spillets regler at kende mener jeg eksempelvis, at næste krav fra omgivelserne bliver at de vil vide præcis hvilken dato du er klar på arbejdsmarkedet, på fuld tid.

Krævet af et system der overhovedet ikke har den mindste viden om de diagnoser og fremtidsudsigter det kan have.

Og fra nu af og indtil der skal træffes en AFGØRELSE, af en hvilken som helst type, opdager du at lige FØR disse afgørelser træffes, kommer der ind fra siden en, kommunal lægekonsulent der minder om at "TABE SIG ER EN BEHANDLINGSMULIGHED" som skal igangsættes, inden en evt afgørelse.

Ingen vil på noget tidspunkt nævne dette for dig før få dage før beslutningen skal træffes.

Så går tiden, måske nogle halve år, med det.

Derfor spurgte jeg ind til din vægt.

Derfor skal du kende spillets regler.

Derudover møder du naturligvis op til det du er henvist til af din læge, men........

... her er det vigtigt at DU tager ansvar for dine skader og stopper hvad andre vil have dig til, hvis du bare nærmer dig "Onde" smerter.

Ingen andre kan eller vil påtage sig det ansvar.

Men lad nu mine henvisninger bunde og vend tilbage med de spørgsmål der måtte komme. Det er NU du skal kæmpe for din fremtid og helbred.

Stol kun på dig selv.

Alene din udposning på TH12/L1 dokumenterer at du skal passe på, hvad omgivelserne kræver af øvelser.

Gør ikke de samme fejl som jeg gjorde, da jeg var i din alder. Du vil komme til at fortryde bitterligt.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2013 kl. 16:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 16:23   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Jeg har det sidste halve år, oplevet jagende smerter i den øvre del af ryggen. Disse har været gået helt ud i fingerspidserne. Efter hvad jeg har fået forklaret af en fys., er der en forklaring på disse nye gener. Grundet mit ændrede bevægelsesmønster, har jeg slidt noget andet op i ryggen. Jeg har gået med kronisk hovedpine de sidste 3 mdr.
Min erfaring er, at når man har ondt (f.eks. i ryggen), så kommer man nemt til, at spænde i de omkringliggende muskler, og der er vist ikke ret mange, som selv kan skelne, om smerterne kommer af muskelspændingerne eller det oprindelige problem.

Og til muskelspændinger er zoneterapi og akupunktur rigtig godt.
Fordelen ved zoneterapi er, at det ikke er så svært, at gøre det selv, da man også kan finde punkterne på hænderne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 17:32   #10
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Afklaring vil forhåbentlig hjælpe

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min erfaring er, at når man har ondt (f.eks. i ryggen), så kommer man nemt til, at spænde i de omkringliggende muskler, og der er vist ikke ret mange, som selv kan skelne, om smerterne kommer af muskelspændingerne eller det oprindelige problem.

Og til muskelspændinger er zoneterapi og akupunktur rigtig godt.
Fordelen ved zoneterapi er, at det ikke er så svært, at gøre det selv, da man også kan finde punkterne på hænderne.
Ja, det er mega svært. Jeg håber afklaring vil komme, når jeg starter op på RGK inden længe.

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
forkerte oplysninger?? sørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2009 09:49
UPS - forkerte oplysninger!! Kathrine At søge førtidspension 9 28-01-2009 20:18
bander af den forkerte Ingrid Dit og Dat 7 27-11-2008 16:01
Har du fået forkerte papir ? Hejdien Politik og Samfund 3 14-08-2007 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension