K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2009, 12:11   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
NÅ...det var ellers et rigtigt fagligt indlæg du skrev...så ved man det...ikke betryggende...ikke godt ikke godt.

jens bang burde da være glad for at der er nogle der orker svare ham...og det starter en debat.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:59   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror såmænd ikke at mennesker som han er interesseret i debat mennesker som ham kan meget bedre lide en monolog så høre han kun sig selv

Men kan da se at hans private mail adresse står der så jeg sender den da til ham og så ved han hvad jeg syntes om ham og hans virke




Citat:
Da jeg har prøvet at skrive en kommentar til det skrevne i ugeskrift for læger men kan konstatere at muligheden for kommentar ikke er for alm dødelige , fremsender jeg det hermed til dig.

Jeg håber at du vil tage dig tid til at læse det og om ikke andet så vende noget af det oppe i hovedet bare et split sekundt , ikke fordi jeg har den opfattelse af dig at det kan eller vil ændre noget , men er snart så træt af at opleve mennesker af alle slags blive latterliggjort og stigmatiseret af "mennesker" rundt omkring i systemet ...

Ikke mindst kan det undre at netop læger er med til at bære ved til det bål der hedder at stigmatisere syge mennesker, man kan ikke lade være med at sidde tilbage med den tanke at der er et problem mht diagnosering her i landet sygdomme som feks fib som er en anerkendt sygdom og er på WHO´s liste , er her i DK en sygdom der ikke accepeteres takke være mange inkomepentente læger og politikkere , man kan så kun beklage det at mange mennesker hver dag lever i et smertehelvede og samtidig skal have slået ind i hovdet at det skyldes ondt i livet psykiske problemer osv ...

Smerter er og bliver smerter et helvede er og bliver et helvede uanset hvor mange term modeller eller hvor meget "dygtige" læger og psykiatere søger at overbevise patienter om det modsatte...


Derfor får du lige min kommentar til det skrevene i ugeskrift for læger samtidig med at jeg med beklagelse må konstatere at "læger " ikke er intressert i debat med de mennesker der har smerten men mere virker som om de har det helt fint med monologer ...



Jeg har med interesse læst artiklen af Jens Bang, jeg kan desværre ikke sige at der er noget i den der forbavser mig men syntes måske at man skulle høre tingene fra den anden side af bordet også..

Nu er vi jo en del mennesker der følger med i Jens Bangs gøren og laden ikke mindst fordi vi kender eller har kendt mennesker der er blevet hårdt ramt af Jens Bangs meget underlige virke i div kommuner -

Jens bang omtaler publikationer på ankestyrelsen hjemmeside og ytre undren , denne er han så ikke alene om, dog er der mange i det såkaldte system der har en teori der nok ikke huer Jens B så meget som at det er offer roller og sygliggørelse i systemet-

Det ses oftere og oftere at mennesker med helt klare sygdomsbilleder skal igennem en psykiater udvalgt af kommunen for at få feks fleks eller førtidspension mennesker med sygdomme der kan måles og vejes røntgensfotograferes og hvad de ellers kan i disse dage, inden de mennesker kan bevilliges nogen form for hjælp må og skal de lige en tur forbi psykiateren og denne finder så en lille psykisk defekt og underligt nok er det så denne lille defekt som er udløsende faktor for den berettiget hjælp.

Sjovt nok skal disse mennesker tit til psykiater foranlediget af netop lægekonsulenter som J.B mange mennesker har så været så mange år i systemet at de har udviklet depression , angst og andet som her omtale af J.B

Måske det var på tide ikke at kigge på om for mange får feks ftp pga psykiske lidelser men om ikke det i virkeligheden er sådan at psykiske lidelser opstår pga den måde de bliver behandlet i systemet på og ikke mindst den mistænkeliggørelse som netop JB er en stor fortaler og arbejder for .

Som en i systemet og med det kendskab jeg har til JB så kan jeg kun undre mig over ikke psykiske diagnoser men at så mange læger som faktisk har et speciale og ved hvad de snakker om kan blive ved med at lade en læge som JB underminere deres arbejde og stille deres speciale i dårligt lys-

En fysisk sygdom er og bliver det



Debat (for det må patienter jo så holde uden om lægerne ) kan findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=8463

Sidst redigeret af Hejdien; 07-05-2009 kl. 13:11.
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 16:00   #13
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hejsa,

Jeg har ikke lige kræfter til at læse hans artikel....men der er jo folk, som har klaget over hans afgørelser i kbh. kommune..fordi hans vurderinger førte til, at
de ikke fik tilkendt pension..

joh og hans holdning er meget, at folk bare skal tage sig sammen og de skal preses hurtigt - noget han desværre ikke er ene om...han startede bare længe før de andre...
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 00:21   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja.... hvad skal man sige?

Hvem skal skrive ressourceprofil på hr. Hansen?

Hvilken lægekonsulent skal vurdere helbredet?

Skal hr. Hansen også have en psykiatrisk diagnose?

Hvorfor er hr. Hansen sygemeldt så længe, hvis den type hovedpine kun varer 1-3 måneder?

Er der forskel på, hvem der er sygemeldt?

Bor Hr. Hansen i en kommune, hvor der er forsøg med sygedagpenge?

Får hr. Hansen i så fald frataget sin "ydelse", hvis han nægter at deltage i forsøget, så han "kan bevare kontakten til sin arbejdsplads"?

Citat:
Formand for socialudvalget langtidssygemeldt

Christian H. Hansens sygemelding fører til rokering af ordførerskaber i Dansk Folkeparti.
Citat:
Christian H. Hansen måtte i november melde sig syg, fordi han lider af Hortons hovedpine, der er en sjælden tilstand, der rammer én ud af 1000 danskere. Tilstanden er meget smertefuld, og for nogle mennesker er den direkte invaliderende. Hortons hovedpine kommer i anfald, og anfaldene ligger i klynger, deraf navnet klyngehovedpine. En klynge er en periode, der varer uger eller måneder (som regel en til tre måneder), hvorigennem man har daglige anfald.
http://www.berlingske.dk/article/200...tik/905070374/

Nogle politikere er jo friske på at "mærke", hvad der foregår i det virkelige liv. Tåstrups borgmester flyttede i lejlighed i en periode - frisk initiativ.

Måske hvis politikerne selv mærkede på egen krop, hvad de udsætter borgerne for, så blev loven nok ændret på stedet.

Men... jeg vil trods alt ønske hr. Hansen god bedring, for det lyder ikke rart med den hovedpine.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 20:08   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hr hansen modtager vel fuld løn i op til 24 mdr... læste på bt igår en liste om hvad de fik i løn, tillæg. pension og sygepenge...
tak for kaffe.....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 15:36   #16
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Denne mand mindre mig om noget som jeg læste i går af 2 andre læger fra en tid tilbage i 1933-1945.

Aribert Heim også beder kendt som Dr. Død/Slagteren fra Mauthausen
Josef Mengele også beder kendt som Dødens Engle.
http://www.auschwitz.dk/Mengele1.htm

Er vores nutid lægekonsulenter ikke begyndt at bruge samme medtoder i en noget milder grad. Eller vi kan også sætte sagbehandler i samme bås
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 00:00   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
ho-ho-ho.... julemanden findes.

På Ugeskrift for læger tager de sandelig imod kritiske indlæg.

Fra en advokat.

Men svaret fra lægen er temmelig uforskammet, og slutter af med, at nogle tror på penduler og 50 procent tror på astrologi...

Citat:
Alle disse mennesker, som skulle lide af syndromer, som angiveligt er fiktive, rystes i artiklen sammen til en hoben dovne mennesker, som ikke gider at arbejde, og som af ombemeldte læge behandles med den »sorte, spidse hat« og sendes hjem igen.

Efter min opfattelse siger det mere om lægens manglende faglighed, hvis sådanne metoder tages i brug, end godt er, og at det tillades trykt i Ugeskriftet, er mig helt uforståeligt.

Enten har disse whiplash-patienter reelle somatiske skader, som i mange tilfælde ikke udredes med mulighed for udbedring, fordi de nemlig blot sendes hjem med denne »modediagnose« og i det stille anses for at være dovne mennesker, der bare vil tidligt på pension, eller også kunne patienternes somatiske klager være udtryk for, at de har »ondt i livet« eller sagt på en anden måde: »ondt i følelserne«.
Og lægens svar... som åbenbart er som hans egen tro på whiplash... han tror åbenbart ikke på, at man kan have problemer... eller hvad?!

Og mon denne "halvdel" kvinder?!... med "ondt i livet"?!

Citat:
Pladsen i Ugeskrift for Læger tillod kun at omtale et fåtal af disse. For eksempel ikke de mange former for pendulbehandling; svinger man et pendul over en gravid kvindes underliv, kan pendulet afsløre, om fosteret er en dreng eller en pige; det er da mageløst?

Ved nærmere eftertanke burde min undren ikke være så stor i et land, hvor omtrent halvdelen af befolkningen tror på astrologi.
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._171_20_1709_1

Nå, men der bliver da helt klart sparet på sygehusudgifter, lægebehandlinger, forsikringsudbetalinger osv., når "modediagnoserne" ignoreres.

Så kan man trækkes videre med de kommunale lægekonsulenter og psykiske diagnoser oveni.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 00:34   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, da.. klart vi som kvinder kun kan få ondt i livet.. og er dovne..


underligt er det da også som kvinde, at det faktum at have passet sit job hos PostDanmark fra april til jan. uden en eneste sygedag, pludselig efter et glatføreuheld ud på en mark, får så "ondt i livet", at kvinden;mig; vælger at blive hjemme i over 3 år og bilder sig ind at have smerter. som gør mig uarbejdsdygtig på normal tid og vilkår.
(hvis nogen læser stastitikken for sygefravær hos PD i 06 f.eks.. vil 0 sygedage være sjældent. )
Tidligere har jeg arbejdet andre steder uden noget sygefravær. eller næsten ingen, trods små børn.

Gad vide hvorfor jeg ikke fik så "ondt i livet", da jeg under en svær fødsel mistede min datter..?? Men kæmpede videre og trods angst fik endnu 2 børn ved kejsersnit.

er det mon fordi jeg vidste at man ikke sådan får whiplash af en fødsel?? og derfor skyndte mig at køre af vejen, på den sidste vej på ruten? hvis det var beregning så burde jeg da være kørt af vejen først på ruten, og sluppet for omdelingen..
Det er da også helt med overlæg at jeg har valgt at få "ondt i livet" så jeg ikke har et velfriseret haveanlæg eller hus som skinner på bedste cilitbang vis..

nå det var vist lidt udenfor tråden... slet det gerne hvis det er forkert placeret.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 00:39   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det hænger da meget godt sammen med lægekonsulenters underkendelse af sygdomme.

En kommune påstod engang, at en mand med amputerede ben havde en "midlertidig lidelse".

Der er ingen grænser for, hvad kommuner får lægekonsulenter til at skrive, så de kan spare penge... eller sundhedsvæsnet m.fl. kan spare penge.

Vi har snart amerikanske tilstande... se filmen "Sicko", så ser man fremtidens Danmark.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:42   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå men jeg er vist lige lidt langsom i optrækket pt , så derfor har jeg endnu ikke fået skrevet til jer, at jeg skam fik svar fra Hr Jens Bang på min henvendelse og den sætter jeg så lige her så i kan læse den og grine


Citat:
en 9. maj 2009 10.26 skrev Jens Røhling Bang <[email protected]>:

Kære xxxx
Du overvurderer vist min betydning for sagsbehandlingen i kommunerne. Rent faktisk er det Den Sociale Ankestyrelse, som bestemmer, hvad der skal ske med bl.a. kroniske smertetilstande. Jeg og andre lægekons. sagsbehandler selvfølgelig ud fra de retningslinier, som styrelsen udstikker uafhængigt af vores personlige opfattelse af den pågældende sygdomstilstand.
v.h.
jens Bang
he he he ja der er jo nok nogen bruger her på siden der får deres kaffe galt i halsen når de læser at han kun sagsbehandler uafhængigt af personlig opfattelse

Jeg har svaret ham (det har så også taget mig et par dage ) så den får i også lige her ....


Citat:
Kære Jens Bang.

Tak for dit svar, dog kan det undre mig at du mener at jeg overvurdere din betydning for sagsbehandlingen i kommunerne ...

Jeg kan den ene gang efter den anden læse om både din og andre lægekonsulenters indflydelse på div sager i div kommuner , jeg vedkender at der er vejledning for hvordan lægekonsulenter skal gebærde sig men jeg ved og har set dokumenteret den ene gang efter den anden , at både du som lægekonsulent og mange andre føler sig hævet over disse vejledninger og det er det jeg som bruger af systemet finder så forkasteligt.

Hvad ang dig selv som lægekonsulent så kan jeg da give bare et par eksempler skrevet ordret af bruger af K10 fra deres aktindsigt et eks er her

Skøn:
Ingen af de beskrevne lidelser er varige (han har så slet ikke kommenteret mine hofter i sine udtalelser - samtidig med at han skønner mine knæproblemer har en tidsramme på 1-2år, som så allerede for længst er overskredet) hvorfor det er vanskeligt at forstå hvorfor klienten har fået tilkendt fleksjob.
I første omgang foreslår jeg, at der rekvireres akter fra den psykiater som behandler klient pt.

Vedrørende ryg-, nakke- og knæ er der skånebehov overfor det helt tunge område, ligesom klienten ihvertfald det næste års tid bør undgå decideret knæbelastende arbejde dvs. jobfunktioner som indebærer, at hun skal stå eller gå meget. Specielt bør trappegang undgås og arbejde der indebærer knæliggende- eller hugsiddende stillinger"


det var så bare et eksempel på at du overskrider dine beføjelser .

i bevisførelsens navn kan jeg da godt tage et eksempel mere .

Her er en bruger der også har oplyst om hvad du som lægekonsulent har skrevet

Summasumarum er at han skriver, jeg ikke skal gå til flere lægeundersøgelser, da det blot fastholder mig i min sygerollefiksering ! og at jeg sagtens kan klare et rutinepræget flexjob. Og at jeg hverken har nakke eller hovedtrumer.

Det er blot to eksempler af mange men jeg har så også det klare indtryk at jeg taler for døve øre når jeg hævder at mange lægekonsulenter har svært ved at overholde de gængse retningslinjer og derfor vil jeg ikke komme med flere eksempler blot oplyse om at vi for vores del på K10 gør meget ud af at fortælle folk om deres rettigheder i forhold til lægekonsulenter og at man altid skal søge aktindsigt og klage over pågældende lægekonsulenter som ikke holder sig inden for de retningslinjer der er ud stukket ...

Men klart er det ikke kun lægekonsulenterne der har fejlene , det samme har kommuner der lytter mere til lægekonsulenter kontra borgers speciallæger og egne læger og det samme har den lovgivnede forsamling der ikke vil lave konkret lovgivning på dette område trods at det beviseligt har ødelagt menneskers liv fordi kommune høre mere på lægekonsulenter (tit læger der ikke har speciale i de ting det drejer sig om ) kontra de behandlere der er i borgerens liv ..

Jeg kan kun anbefale dig at læse denne tråd ....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4125

Her fremgår det tydeligt at lægekonsulenter handler i strid med loven og at man her til lands er ligeglad, men som du også vil erfare så er der en stor gruppe borgere som ikke længere vil finde sig i den måde de bliver behandlet af lægekonsulenter på og den måde man som syg borger her i landet får forringet sin retssikkerhed blot fordi man er syg ...

Du står nok lidt i skudlinje både fordi du har nogle ret kontroversielle meninger om sygdomme samt hvordan man lever med dem og tvinger syge mennesker raske samt at du er så aktiv i flere sager hvor man kan påvise uregelmæssigheder og så er det jo klart at du også vil være i skudlinje da du jo er meget fremme i skoene hvad ang presse og få luftet din egen mening om mennesker som du mener er sygdoms fikseret ...

Men som det også fremgår inde på K10 så er du jo bestemt ikke den eneste lægekonsulent der har problemer med retningslinjerne og det er ikke en personlig kamp mod dig , men mere mod lovgiver og lægekonsulenter generelt og tvivler man på hvordan det foregår ude i kommunerne ja så er det jo bare at læse op inde på K10 , men desværre er vi "kun" knap 3000 og man kan med gru tænke på hvordan det går for de mennesker de ikke har en side at støtte sig til når det kommer til lægekonsulenter og kommuner kan man kun gisne om og frygte...


Men jeg vil da takke dig for dit svar, selv om det i min verden er langt fra sandheden og hvordan det i virkeligheden forholder sig

Med venlig hilsen
xxxxx
Jeg ved at mange af os ligger inde med aktindsigter hvori der helt klart fremkommer ulovligheder og overskridelse af retningslinjerne og jeg syntes det kunne være sjovt at få samlet dem alle sammen i et hæfte og sende dem til politikkere sådan at det ikke kun bliver påstande ...

Jeg har selv lige for en måned siden fået en lægekonsulent udtale hvori en lægekonsulent skal udtale sig om hvorvidt det er forsvarligt at sætte mig i arbejds prøvning ...

Det mener han at det er og slutter så af med at skrive at han ser ikke noget til hindre for at jeg fortsætter i fleksjob ....
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er Jens Bang stadig lægekonsulent ? Hva´nu Alt det andet 20 27-09-2013 08:42
Jens R Bang påvirker stadig systemet, bl.a. som underviser gunvor Lægekonsulenternes Rolle 5 09-09-2013 22:21
Psykiater Jens Nørbæk Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2012 00:20
Lægekonsulent Jens Bang jettelundfrede Hjælpemidler til handicappede 66 11-01-2012 20:21
Ej underkende lægers udtalelser zuza Lægekonsulenternes Rolle 9 14-08-2008 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension