K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2009, 10:21   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Kræftpatienter tvinges på jobcenter

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/06/080929.htm

Set på dr.dk se ligeledes debatten

Regeringen: Sygemeldte skal hurtigere ud af sengen

http://24.dk/article.jsp?articleId=4183

Sidst redigeret af bla-bla; 06-02-2009 kl. 10:51.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 11:32   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg fik lige lyst til at prikke lidt til Hjorten:

Hej.



Tak for din mail, hvor du pludrer løs om vigtigheden af at kræftsyge beholder kontakten til arbejdsmarkedet.



Du fatter bare ikke et vink med en vognstang, vel??



Jeg har luret dit CV og det fortæller mig at du, selv om det er svært at tro, har nogle brikker at rykke med, altså, man bliver jo ikke Cand.jur på en week-end.



Derfor undrer det mig til stadighed at du sådan fjoger rundt, og sjovt nok, så er det ikke kun mig, der sidder tilbage med spørgsmålet: Hvad tænker manden på??



Den seneste er denne:



http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/06/080929.htm



4 dage efter en brystkræftoperation kaldes hun til samtale i jobcenter!!!!!!!!!



Når du om et par måneder svarer mig, så gør der venligst på ganske almindeligt dansk, ikke noget udenomspolitikersnak, ikke noget ævl og kævl, skriv nu for en gangs skyld lige præcis, hvad det er du er ude på med hensyn til de syge.



Nu sætter du og jeg denne scene op:



Du skal opereres for testikelkræft , mit gæt er at de er lige så vigtige for dig som bryster er for kvinder, og 4 dage efter den operation kaldes du til samtale på det lokale jobcenter.



Du er skrækslagen for sygdommen, den kan jo være dødelig, du er svag i koderne, du har mistet en del af dig selv og gud hjælpe mig om ikke kommunen vil tale med dig om, hvornår du er klar til at gå på job!!



Det må de godt, de overholder reglerne, omend de ikke er særlig etiske eller medmenneskelige, og du reagerer skarpt; lad mig dog være, indtil jeg er klar. Herregud, jeg har da ikke planlagt at gå syg i årevis, jeg er IKKE en nasser.



Så kommer du lige pludselig i tanke om dette: Jeg har selv lavet de regler, hvad tænkte jeg dog på??



Så er vi to atter ved sagens kerne: Hvad tænkte du dog på??



Vh Maj-Britt
*****************************

Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:17   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
har du også sendt mailen til hjorten?? og alle hans venner??

kunne de dog ikke finde en middelvej imellem at henvende sig efter flere år og så 4 dage efter en operation??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:18   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Rigtig godt skrevet Maj Britt...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:20   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
har du også sendt mailen til hjorten?? og alle hans venner??

kunne de dog ikke finde en middelvej imellem at henvende sig efter flere år og så 4 dage efter en operation??
Jeg har kun sendt den til Hjorten, de andre gider jeg ikke høre fra.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:25   #6
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
oldgart er ny på vejen
Maj-Britt, det er nok et dumt exempel du har brugt, manden prøver jo af al magt på at være dominerende og selvhævdende netop fordi han er en no**eløst skravl
stress og propper kan heller ikke bruges - der er han kun smittebærer -
Tænk på at i Tyskland jager de stadig skadedyr som ham mere end 60 år efter
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:30   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af oldgart Se meddelelser
Maj-Britt, det er nok et dumt exempel du har brugt, manden prøver jo af al magt på at være dominerende og selvhævdende netop fordi han er en no**eløst skravl
stress og propper kan heller ikke bruges - der er han kun smittebærer -
Tænk på at i Tyskland jager de stadig skadedyr som ham mere end 60 år efter
Årh for fanø da, den tænkte jeg ikke lige på
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 17:08   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
VOILA...det er nok sandheden...syge bliver ikke anerkendt...


Kommunen anerkender ikke syge

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/06/131300.htm

Ifølge loven skal kommunerne ikke absolut kalde sygemeldte til samtale på et jobcenter, i stedet kan de nøjes med et telefonopkald for at høre, hvordan den sygemeldte har det.


I stedet, forklarer hun, kan jobcentrene henvise den sygemeldte til andre steder i kommunen. Det kunne være hjemmehjælp, hvis der er behov for det.

Ifølge Kræftens Bekæmpelse er problemet med kommunernes behandling af de sygemeldte, at de ikke tager hensyn til alvorligt syge kræftpatienternes psykiske reaktioner.

- Når man rammes af kræft, går mange i choktilstand, men det anerkender kommunen ikke. Det er ikke en gyldig grund, at de ikke orker at komme ned på jobcentret, selv om de lige er blevet opereret, siger social- og sundhedspolitisk konsulent i Kræftens Bekæmpelse, Lars Kofoed, til dr.dk/nyheder.


Hold da op...kommunerne er da virkeligt langt ude !!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 17:39   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
HOLD DA OP...KOMMUNERNE ER VIRKELIGT LANGT UDE....og længere ude endnu.

Man indkalder en mand 2 dage efter en 3 uger lang indlæggelse, p.g.a en fatal hjerneblødning....manden har på sygehuset fået frataget sit erhvervskort, idèt han har mistet evnen til at køre som erhvervschauffør, da han er blevet massivt hjerneskadet og total blind på det ene øje efter den første hjerneblødning. Man giver ikke engang TID til relevant genoptræning, men indkalder til jobsamtale, og har KUN fokus på hvornår manden forventer at kunne genoptage et arbejde...på dette tidspunkt har han mistet SÅ meget hjernekapacitet at han ikke engang ved hvad arbejde er for et ord, hans kone får skam klar besked på, at som HANS bisidder så skal HUN ikke føre ordet for ham, men kun være der som støtte for sin mand.....synd og skam at de ikke, på forhånd vidste noget om hvordan systemet kan være kolde i røven.

Måske er det derfor at omtalte mand, 2 dage efter, IGEN bliver ramt af fatale hjerneblødninger, denne gang med døden til følge.

Jeg tænker, at DE så tænker....hip hip hurraaa...der sparede kommunekassen lidt.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 01:18   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det bliver værre og værre.

Lovgivningen bliver dummere og mere latterlig... Tænk, at det er muligt.

Sagsbehandlerne skal nu lege læger... "... sagsbehandlerne bedre skal kunne vurdere, hvornår de sygemeldte er så raske..."

Nu må den "fest" fan.... snart høre op.

Folk bliver arbejdsprøvet med dropstativer pga. sagsbehandleres "lægelige vurderinger".

Citat:
Også i Venstre finder man jobcentrenes fremgangsmåde uheldig. Partiet er i øjeblikket ved at undersøge mulighederne for at give sagbehandlerne nogle værktøjer, så de kan følge med i den enkeltes sygdomsforløb. Idéen er, at sagsbehandlerne bedre skal kunne vurdere, hvornår de sygemeldte er så raske, at de kan indkaldes til jobsamtale. Hvilke værktøjer, der konkret er tale om, er imidlertid stadig uklart.

– Det vil måske indebære, at sagsbehandlerne skal have adgang til personfølsomme oplysninger, så det er en svær balancegang.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...tienter?page=2

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man tvinges på pension ? §ABC Spørgsmål ang fleksjob 9 16-02-2012 23:00
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Kan man tvinges til pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-04-2010 13:17
Førtids- pensionister tvinges i job Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 02-01-2009 03:54
Kan man tvinges til førtidspension?! mikkel Spørgsmål ang fleksjob 2 24-04-2007 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension