K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2008, 09:15   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Syge på tvangsarbejde

Mange langtidssyge vil desværre blive tvunget ud i et helt urimeligt arbejde, som de er ude af stand til at klare, hvis et forslag fra Fogh-regeringen bliver vedtaget i Folketinget.

Regeringen vil lægge systemet så djævelsk til rette, at kommunerne kan tjene millioner af kroner på at sende syge i deltidsarbejde i mindst ti timer om ugen.

rasten kan læses her http://www.faa.dk/article/84290:Deba...-tvangsarbejde
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 09:58   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er noget gedigent svineri.
Som jeg ser det, er det største problem, at mange syge tror på sagsbehandlernes trusler, så de ikke tør at sygemelde sig.
Det eneste VI kan gøre, er vel at sprede budskabet, om at melde fra når man ikke kan mere, eller måske lidt før.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 10:54   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan jo blot håbe at DF ikke vil være med til det... så bliver det lidt svært for dem at få det lovforslag igennem... og der skal nok blive fokus på det fra oppositionen.

Hvad jeg dog undrer mig over er, hvad forskellen er i det lovforslag?

I øjeblikket kan kommunerne jo allerede aktivere syge i Match 4 og 5, og få de 65% for det, imod de ellers 35%...

Kan ikke gennemskue hvad det er der er nyt i dette lovforslag.
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 12:32   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo... det handler om borgere på sygedagpenge.

Sygedagpengemodtagere skal åbenbart efterhånden "ligestilles" med kontanthjælpsmodtagere.

ALLE skal have pisken.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 12:46   #5
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Regeringens redskaber

Hej Det er rigtigt at regeringen arbejder med opstramning på sygedagpengeområdet. men det er vigtigt at poietere at INGEN skal finde sig i trusler fra NOGEN sagsbehandler. Tag helst en bisidder med, en god ven/veninde ellers skal I vide at det er lovligt at optage samtalen mpå bånd UDEN at sige det til sagsbehandeleren. Det eneste vi som borgere skal finde os i er at blive behandlet med respekt.

Mange nye modiler kan optage i en ganske god kvalitet.
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 14:47   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Razmo... det handler om borgere på sygedagpenge.

Sygedagpengemodtagere skal åbenbart efterhånden "ligestilles" med kontanthjælpsmodtagere.

ALLE skal have pisken.

Åhh... det er DER rottweileren ligger begravet

Det ender vel med, at man bygger koncentrationslejre til syge... ligegyldigt hvor du kommer fra... så længe du skal have en ydelse så bliver der kun én måde at slippe ud igen: Arbeit Macht Frei!

Nu må vi sku da snart for h...... få et nyt folketingsvalg, så vi kan få de virkeligheds-desertører af pinden derinde!
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 19:22   #7
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Åhh... det er DER rottweileren ligger begravet

Det ender vel med, at man bygger koncentrationslejre til syge... ligegyldigt hvor du kommer fra... så længe du skal have en ydelse så bliver der kun én måde at slippe ud igen: Arbeit Macht Frei!

Nu må vi sku da snart for h...... få et nyt folketingsvalg, så vi kan få de virkeligheds-desertører af pinden derinde!
HØRT HØRT HØRT!!!!

Lad "arbejderne" komme til pladsen igen.. Ja jeg sidder måske lidt fast i da vi havde poul nyrup..... Men han vidste fandeme også noget om det at have en psykisk syg i hans egen familie. Hans datter tog sit eget liv, hun var psykisk syg, hvad hun fejlede kan jeg ikke huske.. min pointe er... At jeg ville håbe vi kunne få Poul tilbage til magten...

Savner sq at der gøres noget for de svage og fattige, end at de rige bliver rigere... :////
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 00:03   #8
deluxen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Tommerup/Brylle
Indlæg: 2
Styrke: 0
deluxen er ny på vejen
Ja den aktivering/jobprøvning/afklaring you name it......den er der sgu penge i for kommunerne, de får jo ryddet op på alle deres gamle nedlagte skoler og andre lukkede kontore og institutioner, vi går rundt som flyttemand Olsen med både fysiske og psykiske skåne hensyn, en dårlig ryg er en ingen undskyldning for at rende rundt og flytte borde og stole, tunge hæve sænke borde, fra den ene sal til den anden,nej nej vi skal jo prøves..........?????
deluxen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 15:47   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af deluxen Se meddelelser
Ja den aktivering/jobprøvning/afklaring you name it......den er der sgu penge i for kommunerne, de får jo ryddet op på alle deres gamle nedlagte skoler og andre lukkede kontore og institutioner, vi går rundt som flyttemand Olsen med både fysiske og psykiske skåne hensyn, en dårlig ryg er en ingen undskyldning for at rende rundt og flytte borde og stole, tunge hæve sænke borde, fra den ene sal til den anden,nej nej vi skal jo prøves..........?????
Kan kun opfordre alle der bliver udsat for dette, og som er fysisk/psykisk syg med fare for forværing, at klage over det.

Aktivering af syge vil blive (er blevet) standard regel, snarere end untagelsen... går den, så går den, og går den, så giver det kroner i kassen på en syg borgers bekostning, fordi han/hun ikke turde, eller vidste at man kan klage over det.

Jeg klagede selv over aktivering... og jeg fik medhold igennem en borgmesterklage. Jeg har klaget over at arb. prøvning gør det samme, og jeg helmer ikke før jeg har en underskrift fra én eller anden, der siger HVEM jeg kan sagsøge r.... ud af bukserne på, hvis der sker noget yderligere med mit helbred pga. den slags "tilbud".

Jeg kan godt se HVORFOR at speciallægerne og fagpersonalet altid er på "borgerens side"... det er jo logisk, da de er underlagt lægeløfte, og kan komme til at stå til ansvar for fejlagtig vurdering.

Derfor kommer en lægekonsulent ALDRIG til at være den person der får lov at vurdere mig i sådan en sag... ej heller sagsbehandleren, eller andre der ikke kan stilles til ansvar.

Jeg ved ikke hvor svært det vil være, at få gennemtrumfet det samme som jeg har for andre, men man burde kunne tillade sig at kræve en underskrift på forsvarligheden af evt. aktivering/arb.prøvning inden igang sætning.

Gad vide hvor mange der som jeg ville få medhold hvis de klagede? Har tit tænkt, om det bare er mig der har været heldig, eller om det er en måde at holde dem op på, sådan at man kan "låse dem fast", da ingen har lyst til at sætte underskrift på sådan noget...

Det er bla.a. nu over en måned siden at jeg klagede over uhensigtsmæssig arb. prøvning, og jeg har intet hørt overhovedet. Jeg venter spændt på at se hvad afgørelsen af klagen bliver, men den har nok trukket i langdrag fordi den er havnet hos både jobcenter, borgmester samt 9 andre byrådsmedlemmer

Måske er de ved at debatere, hvem der skal stå til ansvar?
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 00:24   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Razmo ANASVR!!! næææ du, de er da ved at diskutere hvordan de kan begrave aben (hvis ikke hvem de skal tøre den af på... hvordan de får den over på dig) bedst muligt, OG slette alle spor efter sig, så du ikke senere kan bruge det i en evt retssag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God bog: Syge på tvangsarbejde af Ellen Ryg Olsen gunvor Den nyttige viden vi alle har 7 28-09-2011 12:52
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Menneskerettighedskonventionens forbud mod tvangsarbejde bla-bla Politik og Samfund 11 15-03-2009 12:28
Ny bog "Syge på tvangsarbejde" Pyt Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 11-03-2008 16:06
Syge på tvangsarbejde Metro Den nyttige viden vi alle har 2 27-10-2006 22:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension