K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2013, 20:11   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad bruger i gns. ugentligt og pr. måned?

Tænker at mange enten allerede har beregninger på det eller gerne vil vide det - ? Altså hvad vi bruger pr. uge/måned i mad budget alene.

Der er naturligvis begrænsninger i forhold til økonomien, men jeg syntes at det er svært at finde det rettet niveau, derfor stiller jeg spørgsmålet, hvad lever I for?

Jeg har min datter omtrent hver dag, dog kun overnattende 1 dag den ene og den anden uge, begge mine børn i hhv. 1 - 2 dage. Jeg syntes jeg rammer min. 1000 kr. pr. uge som min i mad indkøb!! Og syntes måske det er meget?

Har nok set lidt for meget luksus fælden hvor de ender med at sige at de sagtens, 2 voksne og et barn, kan leve for 1200 kr. pr. uge. Derfor spørger jeg hvad lever I for?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-03-2013 kl. 20:13.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:18   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Vi er to voksne og to børn (min ældste bor ikke hjemme længere) og vi har et madbudget på 6000/md. Det er så inkl. alt til husholdningen, fx rengøringsmidler, toiletpapir etc.
Det er muligt at vi kunne sætte det lidt ned, men omvendt så er den ældste hjemmeboende en meget sulten teenager, så der skal jo lidt til ;-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:25   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg bor alene med mine 2 børn, en dreng på 12 og en forsulten pige på 16.

Jeg kalkulerer med 1.500 kr. om ugen, det er så til kost, div. husholdning, mad m.m. til hunden, medicin, og hvad der ellers ryger i kurven når jeg foretager de almindelige indkøb.

Nogle uger er der lidt overskud, andre lidt underskud, men ofte passer det helt fint.

Mens jeg var på kh havde jeg kun 1.000 pr. uge, og det var altså ikke særlig sjovt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:27   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg holder regnskab og der er gået lidt sport i det

Vi er 2 voksne, 1 stor hund og 2 katte - inklusive alt til husholdning lever vi for mellem 2000 - 2500 kr. pr. måned og vi får god hjemmelavet mad hver dag.

Tidligere brugte jeg mindst det dobbelte, jeg tænkte ikke så meget over det - men nu på sygedagpenge er min indtægt gået næsten 10.000,- kr. udbetalt ned om måneden og så skal der spares

Vi lever sundt og godt og mangler ingenting.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:29   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Vi er fast 1 voksen og 1 teenagebarn, hver anden weekend er her et barn mere.

Jeg bruger 650 kr. pr. uge til mad (KUN mad). Jeg køber kød på tilbud, ingen økologi og ellers handler jeg primært i netto, fakta, kvickly og aldi. Kvickly er primært kød, da de ofte har gode tilbud til fryseren.

Vi spiser sundt (meget sundt, vil en del sige) og varieret, og jeg skal blandt andet tage hensyn til en mælkeallergiker.

I øvrigt kan jeg anbefale at lave madplan for en måned af gangen, det er en rigtig god måde at spare på - og få bugt på diverse rester, inden det bliver for gammelt

Mit madbudget er ikke så "lavt" pga. økonomi - men fordi det fungerer fint, og giver mig råderum til andre sjove ting.

Lidt mere nuanceret, så ser mit budget sådan her ud pr. måned:

Mad: 2600
Diverse (toiletartikler, rengøring mm.): 1400

Er der overskud i madbudgettet, så ryger de i næste måneds kasse - og det samme gælder for diverse posten. Jeg forhøjer ikke fra måned til måned, men tager det overskydende og ligger på opsparingen.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:34   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for sparringen, jeg syntes bare at man hurtigt for "lynet" dankortet igennem, men jeg kigger heller ikke helt efter hvad jeg køber, så det er nok det!

Det er dyere at leve end vi tror, syntes I ikke? Jeg bryder mig ikke om beregninger som sådan, men jeg skal jo også spare op til livrente snart siges det!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:36   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for sparringen, jeg syntes bare at man hurtigt for "lynet" dankortet igennem, men jeg kigger heller ikke helt efter hvad jeg køber, så det er nok det!

Det er dyere at leve end vi tror, syntes I ikke? Jeg bryder mig ikke om beregninger som sådan, men jeg skal jo også spare op til livrente snart siges det!!
Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at hæve kontanter - og derefter putte dankortet laaangt væk
Det bliver langt mere synligt, og dermed bliver man mere bevidst, når det er kontanter der betales med

Livrente, hvad er det? *G*
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:38   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Vi har valgt at have et dankort kun til mad, hvor vi så får overført 6000 hver måned. På samme vis har jeg efter jeg blev sygemeldt lavet en konto til tøj til børnene, gaver etc, (dog ikke medegnekprt), så der sættes et fast beløb af hver måned og på den måde regner jeg ikke med det bliver et problem, når det er jul eller fødselsdage osv.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:40   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at hæve kontanter - og derefter putte dankortet laaangt væk
Det bliver langt mere synligt, og dermed bliver man mere bevidst, når det er kontanter der betales med

Livrente, hvad er det? *G*
"Livrente, hvad er det?"

Ja det siger jeg også. Og hvorfor skal vi først høre om det nu!? Der bliver hele tiden sat i en frygt i os. Der er heller ikke nogle evt "liv renter ", der har meldt ind på min tråd deromkring.

Det kan godt være at man ind i mellem lever over evne, men at man lever uden formentlig dødelige sygdomme, det skal man nok være taknemmelig for.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-03-2013 kl. 20:44.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:51   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at hæve kontanter - og derefter putte dankortet laaangt væk
Det bliver langt mere synligt, og dermed bliver man mere bevidst, når det er kontanter der betales med
Det kan jeg også kun anbefale.

Tidligere var det sjældent, at jeg havde kontanter i min pung, fordi jeg brugte Dankort, .

Nu bruger jeg kun meget sjældent mig Dankort, jeg hæver kontanter i banken 2 gange om måneden, så jeg har 1.500 kr. pr. uge.

Og jeg kan mærke, at jeg tænker mig bedre om inden noget ryger i kurven i supermarkederne.

Iøvrigt kan jeg anbefale Lidl's kødvarer.
Fars køber jeg kun i Lidl, prisen er fornuftig, det plejer at være friske varer, og så er det dansk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension