K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2007, 14:41   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
"Handicappet", om retten til at have et liv!

Tak for invitationen

Historie:

Gladsaxe Kommune - fratog mig hjælpen til, at jeg som handicappet, kunne leve et normalt liv!
Jeg er efter påkørsel af en spritbilist i 1983, erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne. Mit største handicap er, at min håndfunktion er forringet, at jeg kun kan holde fast i ting, og som følge deraf kan jeg kun lave ganske få ting i dagligdagen. Vigtigst er, at jeg ikke kan fungere for egen hånd.

I 1988 flyttede jeg i hus, købt for min erstatning. Jeg havde døgnhjælp fra 1988 og frem til januar 1992. Så fratog Gladsaxe Kommune mig min døgnhjælp, og satte mig på hjemmehjælp med 72 timer om ugen!

Aktuelle situation:

· I juli 2001 bliver min 13 år gamle bil udskiftet med en ny. Gladsaxe Kommune yder tilskud til at jeg kan fa den udskiftet i henhold til reglerne om "trivselsbil", til handicappede.

· Den l. august 2001 nedskærer Gladsaxe Kommune min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen - uden bevisførelse for i henhold til officielprincippet - om, at jeg er blevet mindre handicappet og, at jeg dermed kan klare mig selv. Nedskæringen er på 75%.

· Gladsaxe Kommune hensætter mig på hjemmehjælp som en anden uaktiv pensionist, uden mulighed for at opretholde et fysisk aktivt liv.

· Jeg kan hermed ikke benytte den "HANDICAPBIL" som kommunen har ydet tilskud til, og som jeg afdrager med et månedligt beløb på, de næste 6 år!

· Jeg er p.g.a. manglende førlighed tvunget til at benytte de få timer (39,5) om natten, da jeg ikke selv kan gå i seng, og stå op igen.

· Ugens 7 dage med et menneskes normale 8 timers søvn om natten, er lig med til 56 timers søvn om ugen. Jeg betaler selv for mere hjælp til, at dække natten - og til træning i Fitness-center - så længe det er økonomisk muligt.

· Herefter går dagene med at læse avis, se TV og sove i en stol jeg selv kan rejse mig fra. Jeg taber mig 14 kilo - der skal ses som tabt muskelmasse - og er tilbage i kørestolen igen.

· Københavns Amts Handicapkonsulent indstiller i brev af den 19.04.2004 til Gladsaxe Kommune, at jeg fuldt ud er berettiget til, at modtage hjælp i henhold til Service-lovens § 77 med 168 timer om ugen - og dermed hjælp hele døgnet. (Se siden: www.Benny-G.dk Handicapkonsulent)

November 2004 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, at jeg er berettiget til hjælp i henhold til Servicelovens § 77. (Jeg har tidligere haft døgnhjælp)

· Gladsaxe Kommune reagerer ved i afgørelse af 16. december 2004, at tildele mig 21 timer i døgnet - altså 147 timer om ugen.

· Selvom det er amtet der betaler hovedparten - præsterer kommunen altså, at ville hindre mig i, at kunne have et socialt liv om aftenen.

· Den 25. juni 2005 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, > at når det er besluttet, at jeg opfylder betingelserne for hjælpeordning, er det udgangspunktet for udmåling af hjælpen, at den skal dække hele døgnet <.

· Begrundelsen fra Det Sociale Nævn er endvidere, at kommunen ikke har godtgjort, at jeg kan klare mig med hjælp udmålt ud fra et mindre timetal.

Hjemmeside: www.Benny-g.dk

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 14:51   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 07.09.2007

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg.

Kære Borgmester

Som det fremgår af min hjemmeside så har jeg givet op, og nedtællingen er begyndt!

Min sag er den 09.08.2007 sendt til Strasbourg, og vil da efterfølgende blive behandlet ved Menneskerettighedsdomstolen.

Jeg har ikke modtage svar på brev af 26.06.2007 fra Borgmesteren?

Socialminister Eva Kjer Hansen har tydeligt påpeget, at det er Borgmesteren der er den ansvarlige for borgernes sociale sikkerhed i Gladsaxe Kommune.

Det betyder, at følgende ansvarlige i Gladsaxe Kommune er skyldige i, at jeg er blevet gjort unødigt mere handicappet og vil blive draget til ansvar, når jeg er væk…

1. Sagsbehandler Lene Larsen der har påført min sag urigtige (læs løgne) oplysninger til kommunens Lægekonsulent, hvorfor?

2. Afdelingschef Elinor Kyhnauv, der som Lene Larsens nærmeste overordnede ikke greb ind og fik retten fejlen da jeg klagede, og hvorfor ikke?

3. Socialdirektør Jane Torpegaard der er overordnet for Lene Larsen og Elinor Kyhnauv, undlod ligeledes at gribe ind og få rettet fejlen, og hvorfor ikke?

4. Borgmesteren har dermed et forklaringsproblem om, hvorvidt det er bestilt arbejde fra borgmesteren eller socialdirektøren, og med hvilke rettigheder og lovparagraffer der lagt til grund for, at fratage en 100% invalid mand med overvågningsbehov 75% af hjælpen, ved brug af løgne?

5. Når borgmesteren ikke har grebet ind ved mine klager overfor Sagsbehandler, Afdelingschef og Socialdirektør, og ligeså overfor medarbejdernes uretmæssige brug af kommunens lægekonsulent, så er borgmesteren skyldig i min utålelige situation i dag.

6. Hvad får en borgmester til, begå social kriminalitet imod en handicappet borger?

Jeg vil som i brev af 26.06.2007 tilbyde et forlig til gavn for os begge, da jeg kan komme ”økonomisk” på højkant igen, og borgmesteren ikke bliver tiltalt!

Jeg vil dog for sidste gang gøre endnu et forsøg på, at redde mit liv og en fremtid – tilbyde Gladsaxe Kommune et ”forlig” der går ud på, at Borgmesteren som den ansvarlige for borgernes sikkerhed i kommunen, indbetaler den difference der er sparet på min manglende hjælp, der igennem en 3-årig periode har ødelagt mit liv, og har gjort mig unødigt mere handicappet – og sat mig tilbage i kørestolen igen.

Det sparede beløb til hjælp fra 2001 til 2004 beløber sig til Kr. 2.141.064,85

Beløbet er således uden krav på de økonomiske udgifter jeg i perioden har haft til egenbetaling af hjælp.

Beløbet er ligeledes uden krav om betaling af ”tort” for, at have gjort mig unødvendigt mere handicappet.

På grund af kommunens tiltag med fratagelse af hjælp fra 2001 til Det Sociale Nævns afgørelse i 2004/05, er jeg fysisk blevet sat 10-15 år tilbage. Ting jeg igennem mange år, havde trænet mig op til at kunne – kan jeg ikke mere.

Handicapcykling var efter min tilskadekomst blevet en stor del af mit liv. Gladsaxe Kommune begik en kriminel handling ved, at bruge det som ”et usandt grundlag” for, at fratage mig hjælp i henhold til Lov om Social Service.

PS: Jeg har på grund af det skete optaget flere huslån til egenbetaling af hjælp, og har i dag månedlige udgifter til bank på 13.500,00 kroner til faste udgifter og tilkommende renter af lån.

Jeg har til betaling af ejendomsskat et SKADESLØSBREV på 200.000 i Gladsaxe Kommune.

Det betyder, at jeg for nuværende har 1.500,00 kroner til at leve for om måneden, og til andre uforudsete udgifter.

PS: Ved en hurtig afklaring af de økonomiske problemer, bliver dette brev ikke lagt på min hjemmeside.

Svar udbedes snarest, så jeg kan informere min familie om at jeg har, eller ikke har, en mulig fremtid.

Vedlagt kopi: Hjemmeside 7. september 2007.
” ” Mail af 4. september 2007 til Familie, Venner, Hjælpere og til
Politiske partier og Medier.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

Hjemmeside: www.Benny-G.dk
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 14:51   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
velkommen Benny Gerhard
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 15:39   #4
VinnieBikini
Ved at vænne sig til K10
 
VinnieBikinis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2007
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 14
Styrke: 17
VinnieBikini er ny på vejen
Velkommen til Benny Gerhard

Dum situation du står i, håber du finder støtte fra os på siden her.

Håber også for dig, at der er nogen der hører dit råb om hjælp.

Mange varme tanker

VinnieBikini
__________________
OP MED HOVEDET VEN
VinnieBikini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 15:51   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Velkommen Benny

Kan kun sige at jeg er dybt rystet over din situation.

Jeg skriver i øjeblikket - snart dagligt - til Christiansborg, omkring min egen sag, og nævner også din.

Om det hjælper - tja man tvivler - men jeg/vi kæmper videre.

Hold ud


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 19:43   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja jeg må også sige at jeg er dybt rystet ...nu er Gladsaxe kommune vist en af de værste kommuner her I landet der har været så mange historier derfra...

Jeg kan fortælle om to personer der har fået ødelagt deres liv i den kommune.

Hold ud Benny og lad os se hvad vi kan gøre herinde fra... du skal ihvertilfælde ikke ofre dit eget liv det er for værdifuldt..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 23:01   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Benny og velkommen hertil

er glad for at du besluttede at slutte dig til os.

Som lena skriver jeg også om din sag uanset hvorfor det er jeg har kontakt til medier eller politikere i andre sager , så kommer din sag altid med...

Det er en grotesk sag du sidder med , og desværre ser vi oftere og oftere at det system som vi skulle have som et sikkerhedsnet i stedet for er det system der ødelægger mennesker og det kan ikke være meningen ...

Det er svært at gøre noget, for der hersker en rungede ligegyldighed blandt medier og politikkere her til lands og jeg fatter det ganske simpelthen ikke.

Så er der nogen der har nogen ideer om hvad og hvordan vi kan råbe nogen op og få vores retssikkerhed tilbage, det er sjovt at retssikkerheden kun gælder når vi skal bygge en carport og deslige

men kommer det til at ødelægge folks eksistens ja så træder alle love , etik og moral fuldstændig ud af kraft ....


Jeg kan kun opfodre alle vores bruger som skriver til myndigheder (ja for den sags skyld også til alle andre ) om at man et stykke tid tager adressen www.benny-g.dk med i sin signatur i sin mail, det kan være at hvis der er nok mennesker der læser om sagen og ser hvad der sker at man så kan få lagt nok pres på de rette instanser ...

I mellem tiden håber jeg at du Benny for mobiliseret noget mere kampgejst finder ud af at du ikke er alene (men det tror jeg allerede du ved) og dropper alt om at sanktionere politikkerene på den måde du nu vil gøre det...

tro mig jeg tror at politikkerne ikke kan være mere ligeglade end de er lige pt , bare dit sidste brev som borgmesteren end ikke gider at svare på viser hvor koldt og inkompetent et system vi har fået bygget op i Danmark, så Benny gør ikke politikkerne nogen tjeneste men fortsæt med at råbe op som nu, og forpest deres liv ved at åbne andre menneskers øjne for hvad der foregår i et råddent dansk system uden nogen med menneskelighed overhovdet
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 02:24   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Velkommen her på Benny

Hej Benny

Godt du endeligt fandt vej her til k10.


Det er et sted der for mig virker meget seriøs, og et sted hvor *man* kommer hianden ved.

Jeg håber for dig Benny, at Borgmesteren vil tage imod din fremstrakte hånd om at indgå forlig.

Megen tid, penge, blod, sved og tårer er der brugt siden 2001, hvor jeg fik kontakt med dig og etablerede kontakt til anden side der har hjulpet dig godt og et stykke hen ad vejen. (Du ved hvem jeg mener.)

Jeg håber at du får mange gode råd og hjælp til at du ikke skal tage stikket den 1. oktober.

Som tidligere skrevet så er det dig der ikke vinder. Du taber og systemet har vundet. En sag kan lægges i skuffen/makuleres. Og det vil gøre mange vrede hvis det skal ende således.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 10:36   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
"Handicappet", om retten til at have et liv!

Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Hej Benny

Godt du endeligt fandt vej her til k10.


Det er et sted der for mig virker meget seriøs, og et sted hvor *man* kommer hianden ved.

Jeg håber for dig Benny, at Borgmesteren vil tage imod din fremstrakte hånd om at indgå forlig.

Megen tid, penge, blod, sved og tårer er der brugt siden 2001, hvor jeg fik kontakt med dig og etablerede kontakt til anden side der har hjulpet dig godt og et stykke hen ad vejen. (Du ved hvem jeg mener.)

Jeg håber at du får mange gode råd og hjælp til at du ikke skal tage stikket den 1. oktober.

Som tidligere skrevet så er det dig der ikke vinder. Du taber og systemet har vundet. En sag kan lægges i skuffen/makuleres. Og det vil gøre mange vrede hvis det skal ende således.
Hej Per

Borgmesteren har endnu ikke svaret, og det gør hun heller ikke.

Hvis hun går med til et forlig har hun samtidig erkendt, at kommunen har begået et kriminelt omsorgssvigt overfor en af kommunens handicappede. Borgmesteren har jo 2 korrupte domstoles afgørelser for, at kommunen ikke har gjort noget forkert.

> Du har ret, jeg bliver taberen, men jeg får fred for mange års mareridt med mange søvnlse nætter. Jeg vil ikke sidde tilbage og føle mig som gjort til en social taber, af Gladsaxe Kommune <

> Tro mig, jeg bliver taberen, men hvis det er den eneste måde at få de involverede på Gladsaxe Kommune draget til ansvar på, må det gøres på min måde <

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 19:43   #10
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up "Handicappet", om retten til at have et liv!

Hej venner

Jeg har lige færdiggjort et brev til Socialminister Karen Jespersen.

Så må vi i modsætning til de to tidligere på ministerposten håbe på, at hun vil foretage sig noget?

PS. Brevet bliver lagt på siden i morgen, når jeg har afleveret det.

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension