K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2012, 06:25   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det hænger IKKE sammen, Helene.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- og hvad så hvis familien flytter efter jobbet, og det job ryger, skal de så pendle videre til den anden ende af landet en gang mere, for et nyt job der udbydes??

Er det bare mig, eller hænger det bare SLET IKKE sammen i praksis??
Det kunne betyde at Danmarks befolkning blev et nomade-folk - hvis det skulle ende sådan.
Men så vil vi altså osse have det ligesom de østeuropæiske nomader, der jo ikke straffes synderligt for evt. kriminalitet.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 09:48   #22
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
tror i at han vil lave indfører gensidig forsørgerpligt mellem samlevende , når den ene er på kontanthjælp?? håber jeg da så sandelig ikke .. er det så kun de kontantshjælpmodtager den KAN arb men ikke gider ?? eller os som reelt ER syge ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 12:46   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det bliver ALLE kontanthjælpsmodtagere, man kan jo ikke forskelsbehandle inden for samme gruppe. Glem heller ikke deres vision, hvis man gør folk fattigere, så bliver de nok raske og finder sig et arbejde........

Men det skal da ikke undre, om dét bliver det næste indhug i rækken af klaps til de svageste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 13:34   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Men det er virkelig skræmmende, at vi mangler nogle journalister der har n*sserne (pardon my French) til, at holde politikerne op på de fuldstændige uholdbare udtalelser de kommer med. Jeg kan overhovedet ikke komme på nogen der konkret har konfronteret politikerne og ikke ville lade sig afspise med flere floskler. Jo jo, der er nogen der har kritiseret dem i enkelte kronikker og lignende, men det batter jo tydeligvis ikke noget når politikerne kan fortsætte med det.
ER det muligt, at vi kan begynde at lave en liste over de få der så rent faktisk gider at skrive kritisk - så der kan tilmailes dem info og opbakning til flere skriverier?

Jeg har så få kræfter for tiden, at jeg helst vil bruge dem på at bakke op om konstruktive handligsorienterede tiltag, fremfor samstemmende jamren her på k10 - hvor SKØNT og bekræftende det end er ;-) ;-)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 14:33   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
er det så kun de kontantshjælpmodtager den KAN arb men ikke gider ?? eller os som reelt ER syge ?

Allerede som reglerne er i dag , kan man ikke modtage kontanthjælp ud fra begrundelsen ”at man ikke gider arbejde”. Det er hvad enten man er samlevende , gift eller enlig.
Følgeligt er forslaget ikke rettet mod denne gruppe.

Forslaget er rettet mod alle på kontanthjælp.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 21:16   #26
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Du er da streng...

Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
tror i at han vil lave indfører gensidig forsørgerpligt mellem samlevende , når den ene er på kontanthjælp?? håber jeg da så sandelig ikke .. er det så kun de kontantshjælpmodtager den KAN arb men ikke gider ?? eller os som reelt ER syge ?
Kontanthjælpsmodtagere, der KAN - men ikke gider... men OS som reelt er syge.

Nu er det jo sådan at der er rigtig mange, der uanset, hvor meget de gider og gerne vil, IKKE kan få et job. Ved ikke om du har bemærket at landet er i krise - og der bliver fyret på arbejdspladserne hver dag - alle vegne...

Synes lidt du pudser din egen glorie - eller hvad??
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:39   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Hvis man skal på offentlig forsørgelse, så skal man være parat til at tage et job. Også selvom det ikke ligger lige rundt om hjørnet«, siger Løkke.

http://politiken.dk/politik/ECE17166...-arbejdsloese/
Lars Løkke forsøger at give indtrykket af , at man som kontanthjælpsmodtager kan afslå arbejde , hvis det ikke umiddelbart ligger i ens nærområde.

Men som reglerne er i dag , skal man tage imod et job med en transporttid på 3-4 timer dagligt.

Det kan næppe karakteriseres som værende ”lige nede om hjørnet”.

Som sædvanlig er han såvel uvederhæftig , som manipulerende i sine udsagn.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:46   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes ikke der er noget nyt under solen, som altid koger de suppe på et sæt regler der allerede eksisterer, og topper det med forsørgerpligt........
Men selvfølgelig, for folk uden for systemet, så virker det nok som nyheder og tiltag der sparker røv. Jeg kan bare sige, at sådan har det altid været...gaaab.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:51   #29
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
tror i at han vil lave indfører gensidig forsørgerpligt mellem samlevende , når den ene er på kontanthjælp?? håber jeg da så sandelig ikke .. er det så kun de kontantshjælpmodtager den KAN arb men ikke gider ?? eller os som reelt ER syge ?
Jeg tror faktisk, at han vil indføre gensidig forsørgerpligt for samboende på samme måde som for ægtefolk i dag....

Der var jo en debat på nettet om gensidig forsørgerpligt om hvorfor ægtefolk blev ramt af gensidig forsørgerpligt når samboende ikke blev ramt,,, og haps sagde Løkke så nu venter der nok gensidig forsørgelsespligt for samboende......... Nogen gange er det vist klogest at holde kæft, for det giver dem bare gode ideer inde på borgen til besparelser...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 00:12   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Kontanthjælpsmodtagere, der KAN - men ikke gider... men OS som reelt er syge.

Nu er det jo sådan at der er rigtig mange, der uanset, hvor meget de gider og gerne vil, IKKE kan få et job. Ved ikke om du har bemærket at landet er i krise - og der bliver fyret på arbejdspladserne hver dag - alle vegne...

Synes lidt du pudser din egen glorie - eller hvad??
Der er nok også en del, som ikke kan arbejde, men som kommunen mener godt kan arbejde.

Hvad så med dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension