K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 16:15   #11
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Ja, vist kl. 14. Håber bare ikke de trækker fremlæggelsen pga. ståhejet med betalingsringen... Vil gerne have noget på bordet nu...

Hej

Er der kommet noget på bordet omkring alt det her?
Mange tak

Til trådstarter. Tak for en rigtig god redegørelse. Er det muligt på simpel vis, at svare på om denne reform også vil ramme mennesker, der allerede er tilkendt førtidspension? og hvis så, så hvordan det vil ske?
Efter min vurdering burde det være ulovligt, men jeg savner svar.
Jeg kan desværre ikke magte at læse lange indlæg, derfor beder jeg venligt om et kort svar.
Alle er meget velkomne til at svare.

MVH
Vimse

Sidst redigeret af Vimse88; 23-02-2012 kl. 16:23. Årsag: ekstra spørgsmål
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 04:41   #12
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Hvis det er ulovligt, ændrer man jo bare lovgivningen. Det er jo hvad den lovgivende magt kan. You're next. Deal with it.

Nå, men Udviklingscirkus A/S. Det bli'r jo nok den næste branche med stor vækst. Ligesom Aktiveringscirkus A/S. Mette Frederiksen er bare en nykonservativ ligusterkusse i fåreklæder. Intet nyt dér. Må hun selv ende i sit eget udviklingsforløb, efter en arbejdsulykke eller nogen der smadrer hende med et jernrør (Ref: Ekstra Bladets sidste store overskrift om at man skider på ofrene og belønner gerningsmændene) . Vel at mærke efter hun er endt på kontanthjælp og sådan ender med netto 5000 udbetalt så hun ikke har råd til den smertestillende medicin - der ikke er tilskudsberettiget.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 08:25   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Unge skal blive på lav ydelse

Når syge unge i fremtiden skal gennemgå et udviklingsforløb i stedet for at ryge direkte på førtidspension, skal det ske til den sociale ydelse, som den unge allerede befinder sig på. Det vil ofte være kontanthjælp.

Fastfrysningen af ydelsen er ifølge Jyllands-Postens oplysninger et centralt punkt i udspillet til reform af førtidspensionen, som regeringen fremsætter i næste uge.
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2704511.ece

Jamen, dét havde vi på k10 jo forudset... Grrr!!!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 08:56   #14
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så er det man må huske at det er ulovligt at fastholde mennesker med nedsat erhvervsevne på kontanthjælp
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:13   #15
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Nok ikke efter reformen!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:49   #16
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så er der dælme mange love der skal skrives om...oss grundloven
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:05   #17
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Hvor i grundloven står der at man ikke må fastholde mennesker på kontanthjælp? Jeg er enig med dig i at det er forkasteligt -jeg var selv på kontanthjælp i 6 år. Men derfra og til at sige det er ulovligt iflg grundloven er der måske lige lidt vej.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:59   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ydelsen får da bare et andet navn end kh, og så er dét problem løst

Er enige med jer; bliver dét resultatet er det forkasteligt. Folk kan ikke leve på kh-ydelse i 6-8-11 år og blive raske eller arbejdsduelige på samme tid. Kh-ydelsen er bevist lav, fordi den er tænkt som en midlertidig ydelse...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 12:26   #19
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det er simpelthen for vanvittigt det her!!! æv hvor er jeg bare bange!! de smadre jo totalt os unges livskvalitet hvis vi kan se frem til 10år mere på kontanthjælp! det er jo umenneskeligt, de kan sagtens med deres fede ministerlønninger! det vil drive folk til kriminalitet og selvmord det her og jeg ville nok blive en af dem! er så desperat for jeg ikke når at få pension inden dette cirkus kommer og tænker bare hvad med os der er færdigbehandlet og har prøvet alt med diverse papirer på der ikke findes behandlingsmulighedder skal vi også ud i deres såkaldte udviklings****? det eneste den reform udvikler det er ANGST og SELVMORD
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 12:46   #20
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
gå ind på mette frederiksens fb og post nogle kommentarer

hun skrev hun ikke ønskede folk var kastebolde i systemet så skrev lige dette:

du vil jo netop gøre os unge og syge til kastebold i over 10 år ifølge din onde reform mod førtidspension. Det er et fejt sparetrick!!! hvordan tror du selv det er at skulle kastets rundt med en usikker fremtid og i fattigdom i op til måske 10-15 år i dit såkaldte udviklingssystem??? det eneste det udvikler er en masse selvmord og kriminalitet fordi folk bliver desperate af fattigdom! håber du selv bliver syg og oplever hele møllen!!!! så ville du se at det man iforvejen skal i gennem som også tager årevis er rigeligt!!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksens tale Imod fattigdomsydelsen brøkpension 1970girl Politik og Samfund 3 22-11-2012 19:35
Bettina post i stærkt fejlagtigt forsvar for mette frederiksens førtidspensionsreform Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 29-03-2012 13:36
Rapport om mette frederiksens reformudspil: Indhold, konsekvener, kritik, alternative Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 12-03-2012 12:54
Mette Frederiksens hænder er bundet Tante Ana Politik og Samfund 15 25-11-2011 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension