K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 00:06   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Så kører vi igen på felksjob!

Jeg er netop faldet over flg. artikel.:

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2159020.ece

Det fremgår af artikelen at 2500 (de bedst lønnede fleksjobbere har en årsløn på 700.000 kroner. Dette er med tilskud!

2 spørgsmål melder sig hvoraf artiklen selvfølgelig kun fremhæver det ene.:

1. Er det rimeligt at yde et årligt tilskud på små 300.000 kroner til mennersker der selv kan oppebære en årsløn på 450.000 uden tilskud.

Dette spørgsmål kan jeg godt forstå når man som jeg ikke er i job, og har svært ved at få økonomien til at slå til.

2. Skal samfundet yde fuld kompensation til mennersker med funktionsnedsættelser?

2 a Er svaret på spørgsmål 2 Ja/eller nej?

2 b Hvis svaret på spørgsmål 2 a er ja. Tjener de 4 % højstlønnede (hvor fleksjobbere altså er udeholdt.:

Henholdsvis mere eller mindre end hhv 450.000 - 700.000.

Af én eller anden grund udestår besvarelsen af spørgsmål 2 altid, når fleksjob omtales i de offentlige medier.

Som nogen sikkert ved, er jeg nok en borgerlig-bavian. Derfor vil jeg ikke gøre mig til dommer over om det ene eller andet er korrekt.

Jeg vil dog gerne slå et slag for at vi altid kæmper for, at få medierne til at besvare spørgsmål 2 med tilhørende underspørgsmål.

Hvad synes I?

Vh

SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 00:10   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Utroligt, som man kan bruge statistik og vende tingene på hovedet for at få det til at passe ind i ønsket om skattelettelser.

Hvorfor hører man ikke om, at fleksere skal stå til rådighed for mindstelønnen?

Hvorfor hører man ikke om, at fleksere skal stå til rådighed for alle job, som kan magtes - altså ufaglærte job til mindstelønnen?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 05:07   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg mener ikke....

Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Jeg er netop faldet over flg. artikel.:

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2159020.ece

Det fremgår af artikelen at 2500 (de bedst lønnede fleksjobbere har en årsløn på 700.000 kroner. Dette er med tilskud!

2 spørgsmål melder sig hvoraf artiklen selvfølgelig kun fremhæver det ene.:

1. Er det rimeligt at yde et årligt tilskud på små 300.000 kroner til mennersker der selv kan oppebære en årsløn på 450.000 uden tilskud.

Dette spørgsmål kan jeg godt forstå når man som jeg ikke er i job, og har svært ved at få økonomien til at slå til.

2. Skal samfundet yde fuld kompensation til mennersker med funktionsnedsættelser?

2 a Er svaret på spørgsmål 2 Ja/eller nej?

2 b Hvis svaret på spørgsmål 2 a er ja. Tjener de 4 % højstlønnede (hvor fleksjobbere altså er udeholdt.:

Henholdsvis mere eller mindre end hhv 450.000 - 700.000.

Af én eller anden grund udestår besvarelsen af spørgsmål 2 altid, når fleksjob omtales i de offentlige medier.

Som nogen sikkert ved, er jeg nok en borgerlig-bavian. Derfor vil jeg ikke gøre mig til dommer over om det ene eller andet er korrekt.

Jeg vil dog gerne slå et slag for at vi altid kæmper for, at få medierne til at besvare spørgsmål 2 med tilhørende underspørgsmål.

Hvad synes I?

Vh

SuperHoax

at der skal ydes så stort tilskud, hvis folk selv er i stand til at tjene 400.000 UDEN tilskud. Så kunne de passende nøjes med det, de selv er i stand til at tjene...
Tænk på hvor megen lønsum, der kunne frigives til alm. flexere, der arbejder på mindstelønnen - altså NYE og FLERE i fleksarbejde..
Blot min mening
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 07:54   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det lyder vildt med løntilskud op imod 250.000kr pr år.(det er jo mere end en førtidspension)?

Men omvendt skal alle vel kompenseres for fuld tid.

Men forstår ikke helt? Er reglerne ikke sådan, at kommunerne kun giver mindstelønnen?

Er forvirret?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 08:01   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men forstår ikke helt? Er reglerne ikke sådan, at kommunerne kun giver mindstelønnen?
der er noget med at det højest kan give op til 400.000 årlig eller noget i den stil kan ikke lige huske kan så heller ikke lige finde mine papir
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 08:38   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu er det så HELDIGVIS sådan at langt de fleste i den gruppe er kommunltansatte................................... ......
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 09:20   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg for min del ser taktik og jantelov i det her .. og jeg syntes at vi alle hopper i med begge ben ...

Vi høre om de mennesker der tjener sååå mange penge men vi høre ikke om de flekser der venter på job på kontanthjælpen eller at ledighedsydelse kun udgør 91 % af dagpengesatsen vi høre ikke om at der er en enorm ledighed bla flekser ..

Nææ vi høre om de få tusind der score kassen og det kan man så mene hvad man vil om , men læg dog mærke til tiden det kommer på , det har jo været sådan i årevis og mange af dem der score kassen er inden for det offentlige og statslige ,men det er så dejligt nemt og bekvemt at kaste den her ind i debatten her når vi skal til at starte reform forhandlinger om fleks og førtidspension mange vil sidde med deres kontanthjælp eller ledighedsydelse eller mindste lønnen og tænke WHAT ...
Hvor er det strengt .. og så køre hjulet (og janteloven ) også bliver det meget nemmere og mere spisligt for befolkningen at vi nu igen jagter de svageste og de sygeste , for tro mig det er sq ikke de 2000 der har den fede løn der er problemet men det er de mange flere tusind der er uden job det er de tusinder der er på kontanthjælp fordi de er faldet for sygedagpenge grænsen , hvorfor er det at vi ikke høre om det hvorfor er det at støjsender ikke sender den i debat .... ???

Klart kan vi få selv os der ved hvad fleksjobbene handler om til at bruge vores energi på at nakke de få i stedet for at redde de mange så vil det jo være perfekt og vi kan med den med de 2000 gå ind og forringe for samtlige nye flekser (måske også dem der allerede er flekser ) ved godt at jeg ikke her tager stilling til de 2000 med den høje løn, men jeg syntes sq det er smart spin, læg fokus på dem og fjern fokus på alle dem der arbejder for 20.000 og derunder og dem på ledighedsydelse og kontanthjælp så kan de på den måde få sneget hvilke som helst forringelser igennem mens vi alle sidder og skriger af de få,...

SMART ....
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 09:25   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Har snart nok af

den her hetz mod os der er hægtet lidt eller helt af arbejdsmarkedet!

Virker da i den grad som om regeringen de sidste år bare er ved at varme op til at flexere og fp bare skal leve for 5000 pr. mdr. så vi ikke ligger nogen til last og ikke bare er gøgeunger..

Gøgeunger..for hulan da jeg har haft et arbejdsliv der startede (uofficielt) da jeg var 10 år gammel - da gjorde jeg rent - i min mors navn (og til hendes pung) -gggg-
og da jeg så som 37 er uheldig at passe mit arbejde - lige rigeligt og ender med denne arbejdsskade - gør jeg stadig alt hvad jeg kan for at have et job...jeg læser videre (men må opgive pga. mine arme) - så prøver jeg som selvstændig - går heller ikke og nu er jeg ledig i flex (det blir man bare rig af)

- jeg har endelig anerkendt at jeg ikke kan jobbe mere - det er en lang og meget meget svær process. Og nu skal man få det dårligt fordi man beder om hjælp?
F..... NEJ! jeg har også betalt til dette samfund - alle mine år - og arbejdet meget og hårdt!
Jeg er ingen gøgeunge - jeg er et menneske der har givet alt - givet for meget og pga en arbejdsgiver der ikke havde styr på sikkerheden, sider jeg nu her.....og har ødelagt mit liv -
Jeg vil ikke skulle have dårlig samvittighed også - nægter!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 09:32   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Som jeg læser artiklen på tv2news... så kan jeg få den tanke at der står en tjener 450000 kr selv.. og får 300000 oveni, fra staten som tilskud...

så er det jeg tænker.. er de så dumme at de tro at hr. fleksJensen, tjener årsløn på 450000 kr. og selv score tilskuddet oveni... glemmer de at huske på at det er arbejdsgiveren som indkasserer tilskuddet på de 300000,??? hæng mig ikke op på om regnestykket er korrekt..

Men der er ingen tvivl om at de er ved at forsøge at skabe en stemning for at aflive fleksjob, og lade syge folk sejle deres egen sø..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 10:21   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Som jeg læser artiklen på tv2news... så kan jeg få den tanke at der står en tjener 450000 kr selv.. og får 300000 oveni, fra staten som tilskud...

så er det jeg tænker.. er de så dumme at de tro at hr. fleksJensen, tjener årsløn på 450000 kr. og selv score tilskuddet oveni... glemmer de at huske på at det er arbejdsgiveren som indkasserer tilskuddet på de 300000,??? hæng mig ikke op på om regnestykket er korrekt..

Men der er ingen tvivl om at de er ved at forsøge at skabe en stemning for at aflive fleksjob, og lade syge folk sejle deres egen sø..
Huldra, det står også på den måde.... og det er jo totalt misvisende..
Jeg var startet på en mail til tv2 om at de skulle tage at undersøge det og så smide facts på bordet istedet for at løbe med en halv vind.. men smed så mail i skraldespanden... for vil de hetze så hjælper min lille mail ikke en dyt

Hvis de har fået de tal fra Inger S så er hun sgi da mere dum end jeg troede hun var ....

Men når det er sagt, så er det mange penge .. men har de været direktør før så kan de jo komme i flexjob som direktør med max tilskud..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Så kører siden igen! Suncil Politik og Samfund 23 05-12-2008 14:33
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension